ברית מילה: איך מארגנים את המסיבה בצורה שפויה?

מזל טוב – יש לך בן!  המשפט הזה מבחינתי משול למשפט הבא – מזל טוב, יש לך מלחמה על הראש, לא בגלל שבנים נלחמים זה בזה, החלק הזה יגיע עוד מספר שנים במלחמות רובים מדומים וחיילים הלומי קרב. המלחמה היא אחרת – יש לך 8 ימים להרים אירוע.

 

נכון, הדברים היום מתנהלים שונה והרבה מהזוגות הצעירים החובקים בן, בין אם בפעם הראשונה או בפעם השנייה או השלישית, עורכים ברית מילה קצרה ואינטימית בבית בחיק המשפחה ורק לאחר כחודשיים שלושה עורכים את אירוע השקת היילוד באולם.

 

עוד ב-Onlife:

 

הסיבות ברורות:  8 ימים אחרי לידה, בין אם לידה קיסרית או לידה רגילה אין לאף אחד כוח להתעסק עם רשימת מוזמנים, צלם, קhיטרינג ופן לאמא הטרייה שעוד לא מבינה לאיזה צד של הקרב היא שייכת. מבחינתי אני מדמיינת את הכלה, סליחה האמא, כמו בתאטרון בובות ענק שכולם מושכים בחוטים שלה אך לא היא. היא אפילו לא מספיק בהכרה כדי לקלוט שיש חוטים. לקראת הילד השני היא תקלוט ותשבע שהיא לא תחזור על הטעות הזו – נחיה ונראה!

 

אז הרוב מפרידים בין המילה עצמה, לאירוע. מודה, גם אני ביניהם: שפוי, קל ונוח. עם זאת לאחר שנהגתי כך בבני בכורי הבטחתי לעצמי שבבן הבא האירוע והחיתוך יהיו משולבים – משהו בהפרדה בין החגיגות מפספס מהטקסיות עצמה, מהתרבות ומחשיבות הטקס.

 

נשבעתי וכך עשיתי – מזלי היה שהילד היה פג כך שהאירוע נדחה בחודשיים, אני הספקתי להתאושש מהלידה והפן דווקא די התאים לי. אך מה קורה כאשר האירוע והחיתוך הם אכן 8 ימים לאחר הלידה?

טיפים להישרדות:

1. המוזמנים: אם אתם יודעים כי מדובר בבן אנא הכינו את רשימת המוזמנים מראש. או לפחות תנו למבוגר אחראי שאתם סומכים עליו להיות אחראי על הנושא. הפקידו בידיו את רשימת החתונה ושיעשה עדכונים. חוסך זמן, טרחה וכאב ראש. אתם כבר יודעים שזה בן, תתכוננו כמה שיותר מראש.

 

2. האולם: אתם לא יודעים בוודאות מתי תהיה הלידה ומכאן מתי תהיה הברית. אבל ישנה הערכה ולכם יש אהבות כלשהן. אל תצפו יומיים אחרי הלידה לערוך סיורי אולמות כפי שעשיתם לקראת החתונה. אתם מכירים את האיזור, יודעים בערך כמה מוזמנים, שימו לעצמכם בראש שני אולמות פוטנציאליים וביום הדין פשוט תרימו טלפון. לאירועי בריתות אין צורך בהגעה לטעימות וכיו"ב, הרוב נסגר טלפונית מול האולם בשל התכיפות. שוב, חסכו לעצמכם כאבי ראש מיותרים.

 

3. יורש העצר: גם אם הוא לא יזכור את זה האמינו לי- כואב לו. נסו להקל עליו כמה שיותר, אז איך אפשר לעשות את זה? בחיבוק זה ברור, אבל מעבר לכך אל תלבישו אותו בבגדים מסובכים, או מלאי תחרות מגרדות רק כדי להציגו לדודות. תוכלו למצוא מספיק בגדים יפים ומכובדים והכי חשוב – נוחים.  הכוונה נוחים לתינוק וקלים להורדה והלבשה, בעת הצורך. יש לו שם תחבושות, הדבר האחרון שהוא צריך זה בגד לא גמיש המותח את האזור כל אימת שמלבישים אותו.

 

4. האמא: יש לי בקשה לאמא הטרייה. אל תחכי שכולם יתחשבו בך, התחשבי בעצמך, קודם כל. אני יודעת כי את רוצה להראות במיטבך, בכל זאת יש אורחים ואולי גם דודות מאמריקה, אבל זכרי כי את אחרי לידה. לא פשוט, לא קל, אולי עדיין כואב.

 

בדומה לבן שלך שעוד מחייך בעריסה טרם החיתוך, את אולי אחרי חיתוך – עשי שיהיה לך נוח. הן מבחינת הבגדים, הן מבחינת השיער הנעליים וכל הנלווים. הרשי לעצמך לשבת באירוע, שייגשו אלייך, את באמת לא חייבת להסתובב בין כל השולחנות אם את מרגישה שגופך או נפשך אינם עומדים בכך. אלו הם ימים לא פשוטים, הגוף והאיזון ההורמונלי עוד לא חזרו לעצמם, הנפש כמו במחול שדים לקראת הברית, הרשי לעצמך להירגע.

5. יורש העצר והאם:  אם אתם צריכים מקום כדי להירגע משלל הנישוקים, הפלאשים וההמולה מסביב – דאגו שתהיה פינה כזו אליה תוכלו לפרוש באולם. לא רק זאת אלא דאגי מראש לכיסוי הנקה נוח ושליף במידה ואת מניקה.

 

6. תכנית אומנותית: אם יש לכם הרבה מוזמנים עם ילדים קטנים, מומלץ כי תעשו טובה לעצמכם ולחברים ותביאו איזה מפעיל/ה מאלה שמפעילים בימי הולדת לילדים שידאגו לחבר'ה הקטנטנים. כך ההורים יוכלו ליהנות מהאירוע ומהארוחה והקטנים גם הם יהיו עסוקים ויבלו בנעימים.

 

המסר העיקרי הוא להישרדות:  דאגי קודם כל לעצמך ולגוזלך. שכחי מהאורחים וממיני מפריעים. הם באו לכבד אותך ואת עוללך זהו הכבוד שאת צריכה.

 

לקריאה נוספת אתר מאמי

תגובות (0)
הוסף תגובה