אמבטיה עם קצף – זה כל מה שחיפשתי

אם יש לי זיכרון ילדות מקסים, שאני מתמלאת אושר בכל פעם שאני נזכרת בו, כמו ילדה קטנה, זה הזכרון מפסטיבל שירי הילדים  בו השתתפתי ב-84?. כל הילדים שגרו אז בגוש דן (כמוני) היו חוזרים בסיומו של כל יום הופעות בחנוכה לישון בבית, ואילו הילדים שגרו ממש רחוק מהמרכז, קיבלו חדר במלון.

 

פוסטים קודמים:

לא הייתי במלון קודם, ומבחינתי זה היה נעלם. אני זוכרת שאבא ואמא הסבירו לי שזה חדר בדיוק כמו בבית, רק שמשלמים עליו כסף. ביום ההופעות האחרון, אחד האחראים הציע להורי לצ?פר אותי ולצרף אותי ללילה אחד למלון. אני לא אשכח את צווחות ההתרגשות שלי ממראה החדר. איך ההורים שלי אמרו שזה כמו שלנו, איך??? אולי גם הם לא היו במלון???

 

החדר היה ענק (היום אני יודעת שזו היתה סוויטה), המיטה הענקית (ואולי בעצם זו אני שהייתי קטנה..) המצעים הלבנים הנקיים הפיצו ניחוחות, אבל גולת הכותרת- האמבטיה. אחרי מלחמת כריות מטורפת, קפיצות על המזרון היוקרתי, וצפייה של שעות בטלוויזיה (בערוצים שאסור), טבלתי לי באמבטית קצף (המון קצף) ואני זוכרת שממש שחיתי מצד לצד, לא מפסיקה להיקרע מצחוק, הרגשתי כמו נסיכה מהאגדות והודעתי לכולם שפעם גם לי תהיה כזו בבית. 

 

ילדי הפסטיבל, אני בת 12 הכי גבוהה מימין

 

והנה הגיע היום. אז איזו אבחר לי??

כשגרנו בילדותי ברמת גן, היה לנו חדר אמבטיה אחד עם שירותים ואמבטיה ממש פשוטים. לזה נולדתי, עם זה גדלתי, וזה היה נראה לי ממש סבבה. כן, לפעמים היו תורים מחוץ לדלת ואם ממש הייתי צריכה פיפי כשמישהו אחר היה שם, אז היה וילון.. אבל היה הווי, החיים היו יפים, ולא ידענו אחרת.

 

עם השנים ושידרוג החיים והדירות, היו כבר ברוב הדירות ששכרתי שני חדרי אמבטיה. האחד באמת עם אמבטיה והשני, דווקא זה שצמוד לחדר השינה הגדול, עם מקלחת. מרווחת, יפה נוחה אבל מקלחת.(מעצבן. מי הגאון שקבע שזה שידרוג???).

 

וככה יצא שלמרות אהבתי לאמבטיות, בסוף הייתי עושה מקלחות.. כי איכשהו זה תמיד הרגיש לי דבילי ללכת לצד השני של הדירה בשביל אמבטיה. הדירה האחרונה שלי בתל אביב, היתה מושלמת, כמעט, כי בכלל לא היתה בה אמבטיה. הייתי שם כבר עם תינוקת ובלית ברירה (ואל תגלו למשרד הרווחה) אפילו עשינו לה מדי פעם אמבטיות בכיור. בבית שאני עוברת אליו ומשפצת כדי שיהיה בית חלומותי, היה ברור לי שתהיה לי אמבטיה אמבטיה, כי אם לא עכשיו לסגור מעגל, אז מתי.

 

אבל נשאלת השאלה איזו???

רחל וגלי מ"אלוני" (לדעתי זו הפעם החמישית שאני קופצת לשם) שוב הצטרפו אלי לסיבוב החיפושים, והסבירו לי שחדר האמבטיה עבר שינוי מהפכני – מחדר נידח בבית, למקדש מפנק ומושקע בעיצוב ובאביזרים מתקדמים. טוב, אי אפשר להכחיש שאנחנו מבלים חלק לא קטן מיומנו בחדר האמבטיה..

 

?אז איזו אמבטיה?? שאלתי את רחל.. ?רגע? היא עצרה אותי, ?את שוב רצה מהר מידי, שוב רוצה כבר תוצאות, ושוב מסרבת להנות מהתהליך?.

?ברור? אמרתי לה ?ברור?.

 

אז אם הולכים כמה צעדים אחורה לפני גודל וסוגי האמבטיות שיש היום בשוק, חשוב לא לשכוח כמה דברים. 

1. בהקשר של עיצוב – כדאי להתאים את האמבטיה (הכלים הסניטריים בכלל) למרחב הכללי, לריצוף ולחיפוי. 

 

2. פונקציונליות – להתאים את האמבטיה (ושוב, גם את שאר הכלים הסניטריים) לצרכי ומאפייני הבית – ילדים, מבוגרים, גבוהים, נמוכים.ועדיף כמובן אמבטיה מחומר אקרילי (בניגוד לאמבטיות הפח עם ציפוי האמאיל שאנחנו מכירים מהבית של פעם). החומר האקרילי לא קר בחורף, שומר על חום המים לאורך זמן , ולא מרעיש, מתקלף או נפצע כמו אמבטיות הפח. כדאי לבחור בקווים פנימיים נקיים ללא קימורים וגומחות , כי שם יש נטיה למים להיקוות ולייצר משקעים וריח לא נעים.

 

אתם גם בטח זוכרים את הסוללה החיצונית הגדולה והמגושמת (או בטרייה, בלשון האינסלטורים) שהיתה אחראית על מילוי האמבטיה אבל תמיד היוותה מפגע בטיחותי לא קטן , בכך שהילדים היו נחבלים או נכווים ממנה . לשמחת כולנו השיטה הזו פסה מן העולם וכיום ממלאים את האמבטיה עם אביק מיוחד שמוצב בתוך האמבטיה, שאחראי גם על ריקון המים בתום הרחצה, מתוכו יוצאת פיה קטנה שאחראית על מילוי המים מתוך האמבטיה. 

 

לצורך כך יש להשתמש באינטרפוץ 4 דרך, שהוא בעל שתי יציאות מים, האחת אל תוך האמבטיה והשניה אל ראש טוש או מוט שמכיל את המזלף והצינור לצורך עשיית מקלחת זריזה (קלטתם ת'בקיאות במושגים? לפני חודש לא היה לי מושג ירוק מה זה אינטרפוץ).

 

יא אללה, איך בוחרים?

אז אחרי שהבנתי והחכמתי,  ניגשתי סופסוף לחדר התצוגה. מעבר לעובדה שהרגשתי פתאום כאילו קרן מור ויובל סגל אומרים לי ?לפנק, לפנק, לפנק?.. תגידו מה שתגידו, האמבטיות של היום מייצרות תחושה שהבאת את הספא מהצימר הביתה. הגיוון והצבעים והצורות יכולים לבלבל: 

 

• אמבטיות רחבות, ארוכות ומוגבהות, (80X180, 90X190, 100X200) ואפילו אמבטיות עגולות בקוטר של 2 מ'!

 

• בעיקר אמבטיות אקריליות, ששולטות בשוק בשנים האחרונות, ויכולות להיהפך בקלות לג'קוזי. (ניתן לקדוח פתחים, להוסיף מערכות עיסוי עם ג'טים ומנוע ולשדרג לעצמכם את חווית האמבט.)

 

• אמבטיות בעיצוב ה- פרי סטנד, העומדות באופן עצמאי בחלל, על רגלי נירוסטה, אלומיניום, במת עץ או מקובעות ישירות לרצפה.

דוגמה אחת לפריסטנד

חבל, מאוד חבל

 

וזאת נקראת "פריסטנדינג מלכותית". נחשו למה?

•  יש גם אמבטיות מלבניות, אובאליות, מרובעות ואפילו א-סימטרית. (ניתן להזמין אמבטיות ע"פ הזמנה לייצור אישי ולפי התאמה אישית לחלל).

אמבטיה מלבנית

ואמבטיה פינתית

ואמבטיה שקועה

עכשיו רק צריך חלל מספיק גדול כדי להכיל את כל הטוב הזה. 

 

בקיצור, יש הכל מהכל ומה שמשחק בעיקר זה התקציב, כמו תמיד.ומה שעוד כדאי לשים לב אליו, ואת זה למדתי מדנה אוברזון, האדריכלית שלנו, הוא שכשבאים לבחור אמבטיה צריך לשים לב שהשיפועים בתוך האמבט יהיו נוחים: הרבה פעמים האמבטיות המרובעות אמנם נראות מצוין אך פחות נוחות לשימוש יומיומי, אמבטיה free standing למרות מידותיה החיצוניות הגדולות יחסית, מבפנים היא קטנה יותר מאמבטיה קבועה כך שאם אנחנו מעוניינים באמבטיה עם מידה פנימית של 1.80מ', צריך לבחור אמבטיה שמידותיה הם לפחות 2 מ'.

אז מה בחרתי?

 

אמבטיה עם פתח ניקוז הממקום במרכזה, כך ניתן להינות מאמבטיה זוגית ואף אחד לא מתלונן שהפקק נתקע לו ב… 🙂

את זו לקחנו לילדים, כי דנה אומרת שזה מונע את הויכוח הקבוע של מי ב"צד של הפקק". הפקק ממוקם במרכז וכנ"ל הברז. כך יוצא ששני הילדים יושבים בנוחות ואין "אפליות".  על שלנו אנחנו עוד לא סגורים, אבל אני בימים שאני לא חולמת על אסונות שקשורים לשיפוץ, אני מפנטזת על האמבטיה הראשונה…!

 

שוב תודה על כל המיילים והטיפים אשמח, כמובן, לעוד.. michalyanai1@gmail.com
 

תגובות (0)
הוסף תגובה