הומור וזוגיות: מה הקשר?

אמינות, בגרות, רגישות או אולי אחריות? האם אלו התכונות החשובות ביותר בבן הזוג? נראה שלא. מחקר חדש מראה שחוש הומור היא התכונה המבוקשת ביותר בגבר, במיוחד בשלבים המוקדמים של ההיכרות.

 

עוד ב- Onlife

מחקר שפורסם לאחרונה, בדק האם גברים ונשים נבדלים בהעדפות חוש ההומור בבני זוג כתכונה רצויה. כדי לבדוק מה גברים ונשים באמת רוצים, בדקו החוקרים את המודעות האישיות של גברים ונשים באתר הכרויות מוכר.

 

הפרופילים שנבדקו היו של צעירים בגלאי 21-35. סך הכל נבדקו 266 פרופילים, חצי עבור כל מין.

 

החוקרים בחנו את התכונות העיקריות של פרופילים הנוגעות להומור, הם בדקו כמה פעמים אדם הכריז על עצמו כמצחיק או ניסה להיות מצחיק (בהודעה המצורפת לפרופיל), כמה פעמים ביקשו החברים שותף בעל חוש הומור ואילו תכונות מחפשים החברים באתר בבן הזוג.

 

באופן לא מפתיע, רוב הגברים נטו להצהיר על עצמם כי הם בעלי חוש הומור נהדר. נראה כי הגברים ניסו ליחצן עצמם כבעלי חוש הומור גם אם לא היו כאלו מתוך מודעות לרושם של חוש ההומור על הנשים.

 

נשים מצידן ניסו לבחון את חוש ההומור אצל הגברים מתוך המודעה. ממצא מעניין נוסף שעלה היה כי אנשים שהכריזו על עצמם כבעלי חוש הומור, דווקא לא ביקשו לעצמם מישהו מצחיק.

גברים מצחיקים – נשים צוחקות

בשלב השני ניסו החוקרים לבדוק האם נשים ייענו לבחור מצחיק והאם האמונה כי מדובר באדם בעל חוש הומור תשפיע על הבחירות הרומנטיות לגבי אותו בחור.

 

כדי לבחון זאת יצרו החוקרים פרופילים פיקטיביים, אחד כלל בדיחה בתחילת המודעה ואחד לא. 114 גברים ונשים התבקשו להעריך את האדם לפי מספר קריטריונים: מידת עניין רומנטי, רצון להיכרות וכיצד הם רואים מערכת יחסים אם אותו אדם.

 

הממצאים הראו שכאשר אישה הוסיפה הומור למודעה, היה זה כמעט חסר משמעות למשיכת הגברים, אך מהצד השני הפרופיל של גברים ששילב בתוכו בדיחה, שינה באופן משמעותי את ההתעניינות של הנשים בהם.

 

בנוסף לכך,  נשים שהאמינו כי עומד מולם בחור בעל חוש הומור, הניחו כי הוא אדם חם, נעים ואינטילגנטי וזאת על סמך חוש ההומור בלבד. לגברים לא היו מחשבות מסוג זה.

מחקרים נוספים שפורסמן בתקופה האחרונה, מראים כי נשים מוצאות עניין מיוחד בגברים בעלי חוש הומור. מסתבר שנשים רואות בהומור סימן לחום ולאינטליגנציה. גברים, אגב יסתפקו בלחפש נשים שיצחקו מהבדיחות שלהם.  

 

דבי ינקו – חדד,  חוקרת הומור מאוניברסיטת בן גוריון, מסבירה גם היא כי המחקר הזה כמו מחקרים נוספים בתחום,  מראים כי גברים מאוימים על ידי נשים שמשתדלות מדי להיות מצחיקות, ובמיוחד כאלה שמפגינות הומור אגרסיבי או תחרותי, יש להניח שזה נובע מכך שגברים מעדיפים לשמר היררכיה שבה הם שולטים.

 

"לטעמי בתקופתנו, שבה נשים מובילות בתפקידי מפתח במשק, זוכות לשוויון במישור המשפחתי והחוקי, מחקרים כאלה מצביעים על שריד אבולוציוני ביחסים בין המינים, עוד אי שוויון אחד שטרם נכחד מן העולם, אך אין לו באמת אחיזה במציאות.

 

"אמנם גברים אינם מחפשים הומור בתכונות אופי במודעות היכרות, אך כיוון שידוע ששימוש בהומור במערכת יחסים ארוכת טווח תורמת לזוגיות, על ידי החלקת קונפליקטים, הסיכויים שיישארו עם אשה שיודעת להשתמש בהומור במינון המתאים לאורך זמן גבוה יותר. 

 

בכל מקרה, מסבירה ינקו- חדד, כי כאשר אנחנו מחבבים מישהו ממגוון סיבות אנחנו גם חושבים שהוא יותר מצחיק מאנשים שלא אוהבים את אותו אדם. זאת גם התשובה לשאלה, "איך אחד נמוך, שמן, מכוער ועני הצליח להשיג דוגמנית… ".

תגובות (0)
הוסף תגובה