איך לשלב בין הנקה לספורט

התקופה שלאחר הלידה היא תקופה מבולבלת מאוד עבור נשים רבות. בין השאר עולה הדילמה של הפעילות הגופנית. מצד אחד יש רצון להתמודד עם השינויים שחלו בגוף בזמן ההריון במטרה לחזור לגיזרה המקורית, ומצד שני הרבה נשים רוצות להיניק ולספק לרך הנולד חלב אם.

 

עוד ב onlife:

 

היולדות הטריות מוטרדות משאלות רבות – אחרי כמה זמן מותר לחזור ולעסוק בפעילות גופנית אחרי הלידה? מה מותר ומה אסור לעשות? האם הפעילות הגופנית תפגע בייצור החלב שלי, בהרכבו או בטעמו?

המלצתי היא לחזור לעסוק בפעילות גופנית כמה שיותר מהר לאחר הלידה. מובן שיש צורך באישור רופא שבדק אתכן לאחר הלידה ואישר שהכל תקין. בדרך כלל נערכת הבדיקה הזאת שישה שבועות לאחר הלידה. כמו כן, צריך להתחשב בשאלות כמו האם הלידה הייתה טבעית או קיסרית, ואיך אתן מרגישות, מה הגוף שלכן מאותת לכן. 

 

 
חשוב לציין כי אין "מותר" או "אסור" בפעילות גופנית בתקופה של אחרי הלידה, יש מומלץ ופחות מומלץ. מדובר בהתייחסות  אינדיבידואלית לכל יולדת. כדאי לזכור שאישה בריאה במשקל תקין, לאחר לידה רגילה, יכולה לעשות הכל. 
 

יתרונות ההנקה

 

חלב אם מכיל את כל אבות המזון שלהם זקוק הרך הנולד: חלבונים, פחמימות, שומנים, ויטמינים ומינרלים. מחקרים מראים כי חלב אם מוריד באופן משמעותי את שכיחותן של מחלות זיהומיות וחומרתן. בין השאר מדובר במחלות כמו דלקת קרום המוח, דלקות אוזניים, דלקות בדרכי השתן וזיהומים במערכת הנשימה. 

 

יתרונות נוספים של ההנקה הם הידוק הקשר בין האם לתינוקה ושיפור תחושת הביטחון והרוגע של התינוק. ההנקה גם גורמת להתכווצות מהירה יותר של הרחם לאחר הלידה, ומתוך כך מפחיתה את הדימומים ומזרזת את חזרתו של הרחם לממדיו המקוריים.

 

כמה קלוריות הגוף צורך בזמן הנקה?

 

באופן כללי אפשר לומר שנשים יכולות לבצע פעילות גופנית מתונה במהלך תקופת ההנקה ולשפר את הכושר הגופני שלהן ללא חשש. עם זאת, יש כמה דברים שצריך להיות מודעים אליהם במהלך התקופה.
 

ההנקה עצמה צורכת כמות גבוהה של קלוריות מדי יום, 500-800 קלוריות, ולכן צריך לקחת בחשבון שגם אם חוזרים לאכילה רגילה לאחר הלידה, ההוצאה האנרגטית של הגוף גדלה, ולכן ירידה במשקל יכולה להתרחש גם ללא דיאטה מכוונת.

בזמן הנקה התפריט צריך לכלול לא פחות מ-1,500-1,800 קלוריות, ומי שעוסקת בפעילות גופנית צריכה להוסיף עוד 350-450 קלוריות. ירידה מתחת לכמות זו של קלוריות עלולה לפגוע באספקת החלב. כמו כן יש לשים לב לכמות הסידן בתפריט ולהקפיד על שתייה מרובה של מים.

פעילות גופנית בזמן הנקה

מחקרים מוכיחים כי לנשים מיניקות העושות פעילות ספורטיבית יש לב בריא יותר והן נוטות להיות במצב רוח טוב יותר לעומת נשים שלא מתאמנות. אצל מיניקות שהתאמנו בשילוב עם דיאטה הייתה ירידה משמעותית ברקמת השומן ולא במסת השריר.

 

 

האם אימון גופני פוגע בכמות החלב או באיכותו?

 

מעקב אחרי העלייה במשקל של תינוקות יונקים שאמהותיהם עסקו בפעילות ספורטיבית למקביליהם שאמהותיהם נמנעו ממנה לא העלה הבדלים בעלייה במשקל. מחקרים הוכיחו כי לאימון אחד או לסדרת אימונים אין השפעה שלילית על ייצור החלב, וכי האימון לא משנה את הרכב החלב או את תכולת המינרלים בו.

 

 

לאתר של אלינור למפל

 

תגובות (0)
הוסף תגובה