ריצוף טראצו: זה מה שהחזיר לי את השפיות

מאיפה להתחיל?

 
זה קצת מזכיר לי את השבועות האחרונים לפני החתונה הראשונה שלי. כולם הזהירו אותי מהאסון המתקרב, הקטסטרופה היתה כתובה באדום כהה על הקיר ואני שעטתי קדימה כאילו אין מחר.
 
מה ביקשתי? לשפץ ולעבור מהדירה הבלתי נסבלת שאנחנו גרים בה עכשיו..! בקשה מוגזמת? אני כבר נפגשת עם מיליון ספקים מקסימים ומקבלת הצעות על ארונות קמינים ומטבחים, אבל איפה ישימו אותם, אם לא יהיו קירות???
 
איכשהו שום דבר עדיין לא זז והבית (שעולה לנו הון משכנתא כל חודש) עומד לו וממתין בסבלנות שנגיע. ואנחנו נגיע, מתי שהוא. ישורת אחרונה, אני יודעת, רק בין ריצות לעיריה, פיקוד העורף, תוכניות קונסטרוקציה, חתכים, והצעות מקבלנים – אני על סף שביתה. 
 
עשיתי לי רשימה של הדברים שצריך לטפל בהם עכשיו כדי שכשהבית סוף סוף יכנס לשיפוץ, וחשבתי מה ישמח אותי לעשות השבוע כדי לשמור על השפיות. האמת שהיו כמה דברים, ולבסוף נבחר הריצוף:  אנחנו בעניין הטרצו: דנה אוברזון, האדריכלית שלנו, אוהבת טרצו, והראתה לנו בתים ודירות יפהפיים שם היא השתמשה בריצוף טרצו.
 
 
במסגרת השיטוטים שלנו גילינו שלחברת "אלוני" יש מפעל כאן בישראל, בנשר, שמייצר טרצו (אני תמיד בעד כחול לבן), בטכנולוגיה ירוקה כולל מחזור של חומרי הגלם וחסכון באנרגיית הייצור. 
 
הטראצו – שכל ישראלי מכיר בעצם, שורשיו נעוצים עמוק בהיסטוריה ומקורו בוונציה. שם, לפני מאות שנים, החלו בנאי העיר לחבר בין פיסות השיש למלט ומאז ועד היום, מהווה הטראצו את הפתרון המושלם לריצוף עמיד, קל ונוח לתחזוקה, ידידותי לסביבה ובעל יופי מיוחד במינו.
 

כמו בדירות של פעם

הטראצו מלווה את המעצבים והבונים בישראל כבר המון שנים, והיום, להבדיל משנות ה-60 וה-70, אפשר למצוא אותו בגדלים שונים ומגוונים. הוא מגיע במראה מט או מבריק, טבעי או מלוטש, מסותת במראה בוכרי ואפילו מכובס עם אבנים אותנטיות עתיקות. בחיי.
 
 
 
גיליתי שיש מגוון עצום באריחים שתמיד היו נורא סטנדרטיים והיום הם מגיעים בצורה של טראצו ונציאני קלאסי, או בעיצוב מודרני, או לריצוף בחוץ, ויש אפילו טראצו-חוץ במראה של עץ בשלל גוונים.
 
 
 
 
 
הכי מקסים בעיניי זה שבעצם אם לא בא לכם על הקולקציה הקיימת אתם יכולים להרכיב את השילוב שבא לכם עליו.
 
 דנה אוברזון ורחל מ"אלוני" – איפה יהיה טרצו ובאיזה צורה

לא רק יפה, גם נוח

היתרונות באריחי הטראצו שהם קלים מאד לתחזוקה, הם רק צריכים שטיפה במים והם נקיים. הם עמידים לאורך שנים הודות לרמת השחיקה הגבוהה שלהם. בנוסף, אפשר אחת לכמה שנים גם לרענן את המראה ע"י ליטוש שמקנה מראה מבריק וחדש לחלוטין למרצפות.
 
ושמעתי גם סיפור מקסים על איך הגיע הטראצו לארץ, אבל את זה אני שומרת לפעם הבאה. יש לי פשוט פגישה סופר דחופה בפיקוד העורף, עוד איזה משהו לחתום עליו.
 
תגובות (0)
הוסף תגובה