גלולות בלי לקבל מחזור כל חודש: בקרוב בישראל

שתי שחקניות חדשות ייכנסו באביב הקרוב לשוק הגלולות למניעת הריון: קלייר ו – Seasoniqe . החידוש: נטילת הגלולות האלה תגרום לקבלת הדימום הווסתי אחת לארבעה חודשים ואף לפעם בשנה. הגלולות החדשות נמכרות בחבילות של שלוש, ובעצם מאפשרות את דחיית קבלת המחזור החודשי וכמעט את העלמתו. 

 

עוד ב- Onlife

 

גלולות הקלייר מכילה תרכובת טבעית של הורמוני אסטרוגן ופרוגסטרון הזהים לאלו המיוצרים בגוף האשה. ה- Seasoniqe מחקה את רמות ההורמונים של גלולת המיקרוגינון, ומדובר ברמות הורמונים בינוניות. זאת אחת הסיבות לכך שמניעה בנטילתן לאורך תקופה ממושכת. 

מתאימות גם לנשים שסבלו מדימומים כבדים

לדברי ד"ר קובי כהן, מנהל מרפאות נשים ביה"ח ליס ומנהל מרכז רפואה מגדרית לאשה "איה מדיקל",  קלייר היא הגלולה היחידה המסייעת להפחתת דימומים כבדים, שכן כמות הדימום קשורה לעובי רירית הרחם: ככל שהרירית מתעבה יותר, הדימום כבד יותר. ההורמון דיאנוגסט (המצוי רק בקלייר) פועל באופן ממוקד ברירית הרחם, ממתן את התעבות הרירית ובכך מביא להפחתה של הדימום הווסתי.

 

שתי הגלולות מאושרות לשימוש על ידי ה FDA וה-EMEA האירופאי (ה-seasonique נמכרת בארה"ב כבר מספר שנים). "החיסרון היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא שנשים עלולות להתבלבל כשהן נוטלות את הגלולות משום שכל כמה ימים צבע הגלולה משתנה והן אינן אחידות מבחינה זו", אומר ד"ר כהן.

 

"אם שוכחים גלולות עלולים להופיע דימומים באמצע החודש וכמובן ישנה סכנה להיכנס להריון לא רצוי." הוא מוסיף. "למרות שמדי פעם יש מחקרים שמצביעים על חסרונות הגלולות, אבל לגלולות ישנם כמובן יתרונות גדולים: ירידה בכמות ההפלות הטבעיות, ירידה בתחלואה, מניעת סרטן השחלות ועוד. מבחינות רבות גלולות עשו מהפיכה חשובה".

תגובות (0)
הוסף תגובה