שינוי קריירה אחרי לידה

לידת תינוק משנה את חיי האישה באופן משמעותי, בעיקר כאשר מדובר באישה חד הורית, אשר עיקר הפרנסה מוטל על כתפיה. השינוי הוא שינוי קיצוני, מלווה בעייפות, דאגות ומחסור בשינה.

 

עוד כתבות:

 

נשים חד הוריות חשות בעוול הפרנסה יותר ממשפחה וכמובן לא יכולות לחלוק את הקשיים או הנטל הכלכלי עם בן זג.

 

אפשר להתייחס לשני סוגים של נשים חד הוריות לאחר הלידה:

  • נשים שמעוניינות להישאר עם ילדן בבית, לגדל אותו בעצמן, עד כמה שניתן.
  • נשים שמעדיפות לשמור על מקום עבודתן הקודם, לעבוד עד חמש, ולמצוא לילד שלהן מסגרת מתאימה לשעות בהן הן נמצאות בעבודה.

 

מקצועות רבים בהם עבדה האם החד הורית בעבר, יקשו עליה בהווה. ההיעדרות מהבית בשעות אחר הצהריים, הלילה והערב, הופכת בעייתית, בעיקר כאשר אין משפחה מורחבת תומכת. העלויות הכספיות והטרחה שכרוכה בלמצוא סידור לילד בשעות האלה בעייתיות. לא כל אם מעוניינת להשאיר את הילד שלה עם זרים, ולהיפרד ממנו לשעות ארוכות.

 

איך משנים את המצב?

אם התחושה של האם הטריה היא שקשה להעדר מהבית לשעות רבות, אולי זאת הזדמנות לשנות.

 

האם לכולן מתאים שינוי?האם מתאים לאיש לעשות שינויי מקצועי גם במחיר של ירידה ברמת החיים? האם מתאים לה לעבוד פחות שעות גם במחיר של צמצום? לנשים מסוימות מתאים לעבוד מהבית, כדאי לאישה לברר אם יש לה משמעת עצמית לסוג כזה של עבודה.

 

עבודה מהבית:עבודה מהבית ועבודות שונות מצריכות שעות עבודה לא שגרתיות ובסופי שבוע. למעשה העבודה מהבית מאפשרת לאישה להישאר עם התינוק אבל דורשת התארגנות שונה ושאלות שהאישה צריכה לענות עליהם: האם תוכלי לעבוד בזמן שהילד שלך ישן? האם תוכלי להרגיל את הילד שלך להיות חלק מהשעות עצמאי במשחק שלו, כדי שתוכלי לעבוד בזמן הזה?השאלות האלה מעוררות מחשבה ובעיקר לזמן כדי לקבל החלטה.

 

שינוי מקצועי:האם שינויי מקצועי יכול להתאים לך, גם במחיר שבו את יכולה להפסיד את מקום עבודתך הנוכחי. יכול להיות שתבחרי בפסק זמן של שנה שנתיים – שבו תעשי שינויי מקצועי, מתוך מטרה לחזור לעבודתך המקורית כאשר ילדך יגדל ויזדקק לך פחות, או כשאת תרגישי יותר בטוחה לשלוח אותו לגן או למשפחתון. ויכול להיות שהשינוי יטיב עמך, ותחליטי שאת נהנית לעבוד מהבית, ונוח לך יותר בסוג עבודה כזו.

 

אלו עבודות ניתן לעשות מהבית?

ישנן כיום מגוון עבודות שתוכלי לעבוד בהן מהבית. נשים חד הוריות רבות בוחרות לעבור קורס קצר יחסית של כמה חודשים, אשר מאפשר להם לעבוד כמנהלות חשבונות. עבודה שניתן לעשותה מהבית, וניתן להרוויח בה שכר גבוהה באופן יחסי לעבודות שנעשות מהבית. החיסרון בעבודה זו שסביב ה-15 לחודש יש לחץ, אבל לחץ זה משתחרר אחרי תאריך זה.

 

גרפיקה, ובניית אתרים באינטרנט: קצועות נגישים ונדרשים יחסית, שניתן לעשותם בבית. דרוש מחשב טוב עם זיכרון גדול ותוכנות גרפיקה עדכניות. גם בנושאים ניתן למצוא קורסים קצרים יחסית ומרוכזים שיכולים להוות בסיס להתחלת העבודה במקצוע.

 

טיפול בילד נוסף: יש אמהות חד הוריות שבוחרות במקום לשלוח את ילדן למטפלת, להביא אל ביתן ילד נוסף, בתשלום, ולשהות עם הילדים יחד בשעות היום. אני מכירה נשים חד הוריות שמפעילות צהרונים בביתן, או מפעילות צהרונים במקומות שונים כאשר התנאי שלהן שילדיהן ישהו איתן בזמן העבודה בצהרון. במקומות רבים, כאשר גיל הילד מתאים לגיל הילדים שנמצאים בצהרון, לא יסרבו בדרך כלל לבקשה כזו.

 

תקשורת: עיתונות, אינטרנט ועוד. בתחומים אלה ניתן למצוא עבודה בכתיבה, התשלום לא גבוה, ובעיתונות הכתובה יש להמתין לתשלום זמן רב. דרוש מחשב ותוכנת וורד מעודכנת, וכמובן כישרון בכתיבה.

 

יזמות עסקית: יזמות עסקית תוכלו להתחיל בקטן ללא השקעה מיוחדת באתרים המיועדים למכירה דרך האינטרנט. ישנם אתרים רבים כאלה כיום, וכדאי לנצל את האפשרויות הגלומות באינטרנט כדי לנסות להרוויח כסף דרך המחשב בבית.

 

לא חייבים לבצע שינוי מידי וכולל, ניתן לבחור תחום שעניין ולבחון אותו, לעבוד בו כמה שעות בשבוע, ולבדוק את "השטח" כדי לבדוק האם העבודה החדשה מתאימה לך.

הזמן הטוב ביותר לחשוב על הדברים הללו הוא דווקא בהריון ולפני הלידה. כדאי להתכונן לעתיד, ללמוד ולהשתלם בקורסים שיוכלו לעזור להתפרנס או להשלים הכנסה בעתיד. כדאי להיות פתוחה לאפשרויות, ולהבין שמדובר בתקופה קצרה שעוברת. כאשר הילד יגדל יהיה קל יותר להתמסר לעבודה שבה נדרשת השקעה של שעות רבות מחוץ לבית.  

 

לאתר mamy

תגובות (0)
הוסף תגובה