משאבת חלב אם: מדריך למניקה

ארגון הבריאות העולמי קבע כי חלב אם מהווה את התזונה האידאלית לתינוק בשנת חייו הראשונה, ובתוספת מזון מוצק הוא חיוני גם לאחר גיל 6 חודשים. הבעיה מתחילה כאשר נשים מניקות רוצות לשלב הנקה עם פעילויות אחרות כמו חזרה לעבודה, יציאה מהבית או שהן מעוניינות לשתף את האב או בני משפחה אחרים בהאכלת התינוק.

 

עוד בonlife:

 

ניתן להשתמש בשני סוגי משאבות חלב: ידנית וחשמלית. שני הסוגים ישאבו חלב אם אבל יש ביניהן מספר הבדלים:

 

  • משאבה ידנית: מדובר במוצר זול יחסית, ערכת המשאבות הידניות קלות ופשוטות לתפעול והן אינן מרעישות. משאבה ידנית אינה זקוקה לחיבור לחשמל והיא מופעלת בכל מקום.

 

  • משאבה חשמלית: מופעלת באמצעות חשמל או סוללות ולכן מחייבת מקור כוח. מדובר במוצר המאפשר לשאוב כמויות גדולות יחסית של חלב ומהר יותר, אך המשאבות מרעישות.

 

איך לבחור משאבת חלב?

מומלץ להבין מהי מטרת המשאבה. האם מדובר על שאיבה יומיומית או שאיבת חלב תכופה והאם השאיבה מתבצעת במקום מסודר כמו בית או משרד. אם מדובר על שאיבה של כמויות גדולות או פעמים רבות כדאי לחשוב על משאבה חשמלית.

 

ישנן נשים השואבות חלב על מנת להגביר את היצור או כדי להאכיל תינוק פג שאינו מצליח לאחוז את הפטמה. לאלו מומלץ להשתמש במשאבי טובה, חשמלית שתעודד יצור חלב.

 

חשוב להבין שמשאבה טובה אמורה לשאוב חלב ביעילות ולא לגרום לכאבים. במקביל חשוב שניתן יהיה לנקות את המשאבה ביעילות ובצורה יסודית.

 

בבתי החולים ניתן למצוא משאבות חשמליות, בעיקר מסוג "לקטינה" מתוצרת מדלה, ומשאבות בהן ניתן לשאוב משני השדיים בו זמנית. משאבות לשימוש ביתי יכולות להיות קטנות יותר ופשוטות, שוב תלוי בצורך של האישה.

איך מאחסנים חלב אם?

אחסון חלב-אם

  • לפני שאיבת חלב-אם יש להקפיד היגיינה: שטיפת ידיים, שאיבה במקום נקי וכו'
  •  יש לוודא שהמשאבה נקייה וכך גם  כלי לאחסון חלב.
  • מומלץ לרשום את תאריך השאיבה על שקית האחסון או הבקבוק
  • מומלץ להקפיא חלב בכמויות קטנות כדי לא להפשיר כמות גדולה ואז לזרוק את היתרה

 

איך שומרים חלב אם שנשאב?

·         בחדר בטמפרטורה של 25 מעלות: 4-5 שעות

·         בחדר בטמפרטורה של 20 מעלות כ-  8 שעות

·         במקרר (לא על דלת המקרר, שנפתחת) 5 ימים

·         בהקפאה  3-6 חודשים

 

איך מפשירים חלב אם:

·         מומלץ להפשיר חלב אם במקרר או מתחת לזרם מים.

·         אסור להפשיר במיקרו או להרתיח את חלב האם.

·         אסור לחמם שנית חלב או להקפיא חלב שהופשר

משאבות ידניות:

ISIS  סדרת משאבות חלב ידניות של  AVENT.

משאבת חלב ידנית AVENT ISIS– מאפשרת לשאוב את חלב האם ישירות לבקבוקי האכלה AVENTאו מכלי VIA  סטריליים לאחסון במקרר או במקפיא. המשאבה פועלת במהירות, בעדינות ובשקט ללא צורך במנוע או סוללות.

 

במחקר קליני הוכח כי משאבת החלב ISIS  יעילה כמו משאבת בית חולים חשמלית המופעלת על ידי חשמל או סוללות. למשאבה מבנה המדמה את פעולת היניקה של התינוק. התוצאה- יותר חלב בפחות זמן ובאופן טבעי.

 

המשאבה עדינה ויכולה לסייע להתגבר על בעיות שכיחות כגון גודש או פטמות סדוקות. בזכות שילוב של כרית עיסוי בעלת פטנט רשום ודיאפרגמה מסיליקון, הפועלות יחד לדמות את פעולת היניקה של התינוק. להשיג ברשת סופר-פארם ובחנויות תינוקות מובחרות

 

מחיר : בין 300-400 שקל

 

משאבת חלב  comfort של Nuby

סט משאבת חלב המכיל משאבה וכיסוי, 2 בקבוקים, מכסה לבקבוק עבור אחסון ופדים להנקה

 

משאבת החלב Comfort: משאבת החלב מכילה שסתום וואקום מתכוונן, שאינו נדרש לניקוי, המאפשר לאם להגביר או להחליש את קצב היניקה על פי הקצב האישי. המעסה של חלק הסיליקון במשאבה מגרה את הפטמה ומתחיל את תהליך "שחרור" החלב מהר יותר ומאפשר לאם זרימה סדירה של חלב.

 

למשאבה מצורף בקבוק עשוי מפלסט ק שקוף ועמיד, ללאביספנול A. הבקבוק ניתןלהרתחה, בטוח לשימוש במדף העליון במדיח הכלים ואף לחימום נוזלים במיקרוגל.

 

 

משאבת הנקה משילב של טומי טיפי

משאבה ידנית ממותג טומי טיפי. המשאבה בעלת פטנט מתוצרת טומי טיפי – פסי עיסוי המעודדים הפקת חלב מהירה ונוחה. הפעולה הידנית מבטיחה דיסקרטיות, וקל לשלוט בה להשגת רמת שאיבה נוחה. המשאבה בנויה משלושה חלקים בלבד, ולכן ההרכבה והניקוי קלים.

 

השאיבה מתבצעת בקלות וללא כל כאב. למשאבה מצורפים: בקבוק 150 מ"ל של טומי טיפי, פיטמת זרימה איטית לגיל 0+, תיבת עיקור, מכסה אחסון חלב אם, 6 פדים להנקה ומתאם צוואר לבקבוק רחב.

 

מחיר: מבצע עד סוף פברואר: 150 שקל במקום 300 שקל

 

משאבות חשמליות:

משאבות אלו ניתנות להשכרה ולא רק לקנייה, בשל מחירן הגבוה. גם ביד שרה ניתן לקבל מכונה, בצרוף מכתב של יועצת הנקה.

 

משאבת חלב מדלה פריסטייל

משאבת חלב קומפקטית לשאיבה כפולה עם טכנולוגית השאיבה בשני שלבים . מדובר על משאבה יחסית קטנה, מגיעה עם רצועות המתחברות לחזייה.

למשאבה צג דיגיטאלי, אפשרות לכוון את מצבי הוואקום וסוללה נטענת לשלוש שעות.

המשאבה מגיעה עם תיק ומיכל קירור נוחים ומוצרים ללא ביספינול A

 

מחיר: כ- 1700 שקל

 

 

משאבת חלב מדלה סווינג

משאבה קטנה יחסית וחשמלית, המאפשרת שליטה על רמת הוואקום שנוצר בשאיבה. מדובר במשאבה קלה ויחסית שקטה וקלה לניקוי ולתפעול. המשאבה ניתנת להפעלה גם באמצעות סוללות.

 

השאיבה במשאבה זו היא משד אחד בלבד ולא משני השדיים כמו במשאבות חשמליות אחרות.

 

מחיר: כ- 800 שקל

 

 

משאבת חלב חשמלית של AVENT

משאבה חדשה יחסית של חברת AVENT.  המשאבה יכולה להפוך לידנית בעת הצורך. כמו כן המשאבה יכולה לפעול עם סוללות.

המשאבה מגיעה עם בקבוק, סוללות, תקע חשמלי וחלקים להחלפה להפיכת המשאבה לידנית.

 

מחיר: כ- 700 שקל

 

תגובות (0)
הוסף תגובה