מתוקים בריאים: יש דבר כזה

אחד הנושאים הכי מטרידים את כל מי שאהב לאכול, אך נאלץ להיאבק במשקל ובבעיות בריאות, הוא איך להפוך את המתוק לבריא.

 

עוד ב-Onlife:

 

"אנשים צמאים לדעת אך עושים קינוחים שהם באמת בריאים. מספרת שירלי בר, מומחית לתזונה טבעית אנטי אייג' ושפית רו-פוד.  

 

קינוחים שהם עשירים בויטמינים, אנזימים ומינרלים ללא חומרים משמרים, גלוטן ושאר מרכיבים לא רצויים. שיטת הרו-פוד נותנת מענה ומאפשרת לאנשים לא להתפשר על הטעם מצד אחד והבריאות מצד שני ומתגאה בקינוחים המרהיבים שלה".

 

"זהו הנושא שעומד על הפרק באינספור דיונים שאני מקיימת", מספרת ורד לב נטורופתית N.D  ובעלת בלוג על תזונה.

 

גם עינת שגיא תזונאית טבעית ומדריכה לתזונה נכונה והרזיה בריאה, מסכימה. "כל מתכון אפשר להפוך ליותר בריא אפילו אם במקצת, היא אומרת, אפילו אם החלפתם מרכיב אחד, כבר המתכון והתוצר יצעדו צעד אחד קדימה".

סוכר וקמח – יש להם תחליף

"כולם כבר יודעים שעדיף לצמצם את כמות הסוכרים, להעדיף סוכרים פחות מעובדים וקמחים מלאים למיניהם". אומרת לב,  "היום יש שלל אפשרויות של סוגי קמח שאינם רק קמח מחיטה מלאה.

 

ניתן להשתמש בקמח כוסמין מלא, לשלב קמח שיפון, או כמה סוגי קמח ואף להתנסות בסוגי קמח "אחרים" כמו קמח חומוס, קמח מאורז מלא, קמח קינואה, קמח עדשים או קמח שקדים, שגם יכול לשמש כאפשרות מצויינת במאפים.

"קמח חומוס משמש תחליף מצויים לקמח רגיל", אומרת שגיא, "הוא מאוד מזין עשיר בחלבונים ויש מתכונים בהם הוא משמש כ"קמח" בעוגות שוקלד, ויש גם כאלה שמשתמשים בכוסמת ירוקה רגילה, משרים וטוחנים – כמו במתכון הזה.

 

 

"לגבי הממתיקים", מוסיפה לב," ניתן להשתמש, כמובן, בסוכר חום, אולם זה לא בהכרח סוכר בריא יותר, אלא רק כזה שעבר אולי תהליך אחד או שניים פחות. לעומת זה, אפשר להשתמש במולסה, או בסילאן, במייפל טבעי או בלתת".

תגובות (0)
הוסף תגובה