לא מצליחים בדיאטה: מה מפריע לכם?

אנשים רבים מחליטים להתחיל דיאטה מתוך החלטה שאם רק יקפידו על כמה כללים בסיסיים, הם יירדו במשקל. אבל מה קורה שגם אחרי הקפדה  ואכילת כל הדברים הנכונים, לכאורה, הדיאטה לא מצליחה ואתם לא יורדים במשקל

 

יכול להיות שכל מה שחשבתם לנכון, הוא הפוך. שבעה מיתוסים על ירידה במשקל ודיאטה, שיוכלו להסביר למה דיאטה מצליחה או נכשלת

 

Onlife עוד ב

 

 

חלב דל שומן עוזר לכם לרזות.

לא נכון.

 

הסימון של אחוזים בחלב הוא בעצם סוג של הטעיה. סימון האחוזים כל החלב לא מציין כמה אחוזי שומן בו יש באופן כללי, אלא כמה אחוזי שומן יש בו למנה אחת. בחישוב סופי, אין הרבה הבדל בין סוגי החלב השונים. כך שאם אתם בדיאטת הרזיה ואתם שותים הרבה חלב, גם הוא דל שומן, הקלוריות ממשיכות להתאסף.

 

לדברי נעמי ברזילי – תאני, דיאטנית קלינית, אכן בחלב 1% שומן יש פחות שומן מחלב 3% אך ההבדל הקלורי בינהם אינו גדול (102 בחלב 1% לעומת 142 קלוריות בחלב 3%). לכן, בהנחה שלא צורכים מעבר לכוס חלב אחת ביום אין הדבר תורם בצורה משמעותית לחיסכון בקלוריות. במידה ושותים למשל קפה הפוך על בסיס יומי (שמכיל כמעט כוס חלב) למי שמעוניין לרדת במשקל מומלץ להחליף את החלב 3% בחלב .1%

 

מוצרים טריים תמיד טובים יותר לדיאטה מאשר פירות וירקות קפואים.

נכון חלקית.

 

אין שום בעיה ברכישת מוצרים קפואים, בעיקר אם מדובר בפירות שהם לא בעונה. שהרי ההקפאה נעשית לשם רכישתם שלא בעונה. ההקפאה שלהם נעשית בשיא הבשלות, כך שכשהם מופשרים הם בעצם חוזרים להיות פירות וירקות טריים. החלק החשוב הוא לקנות דווקא מוצרים שההוקפאו ללא תוספת סוכר או חומרים משמרים או שלא עורבבו ברוטב מסוים. התוספות הללו הם ספקי הקלוריות הגדולים ביותר.

 

לדברי ברזילי – תאני, ירקות ופירות מומלץ לצרוך בעונה שלהם. אז הם מכילים את תכולת הוויטמינים והמינרלים הגבוהה ביותר. כשהם עוברים הקפאה (בהנחה שאכן הוקפאו כשהיו בשיא בשלותם) תהליכי ההקפאה וההפשרה לאחר מכן מפחיתים מעט מערכם התזונתי.

 

"חשוב להדגיש שגם פרי/ירק שנקנה  במצב טרי, קשה לדעת מתי נקטף כמה זמן שהה על המדף לפני הקניה וכמה זמן שהה במקרר הביתי לפני שנאכל. כמובן, שככל שמשך הזמן מקטיפת הפרי /הירק ועד לאכילתו בפועל ארוך יותר הוא מאבד מערכיו התזונתיים. כך שבמקרה כזה אפילו קיימת עדיפות לאכילת פרי/ירק שהוקפאו".

 

תמיד עדיף לאכול סלט כשאוכלים בחוץ.

נכון חלקית.

 

לעתים רבות, הסלט מגיע כמנה עם תוספות משמינות ורוטב משמין עוד יותר, כך שבחישוב סופי של כמות הקלוריות שאתם אוכלים, יכול לצאת כי אם הייתם אוכלים המבורגר וצ'יפס, המאזן הקלורי היה לטובתכם. אם בכל זאת אתם לא מסוגלים להזמין משהו אחר, מומלץ להקפיד על בדיקת הרוטב והמרכיבים הנוספים שמצטרפים לסלט שאתם מזמינים.

קינוח דל קלוריות תמיד עדיף.

נכון חלקית.

 

אכילת קינוח היא בעצם השקעה לטווח ארוך. אתם מספקים את הצורך במתוק וממשיכים הלאה. מנגד, אם אתם מחליטים על קינוח דל סוכר יכול להיות שתישארו עם טעם של עוד או תרשו לעצמכם יותר ממתקים. כך שאולי תאכלו קינוח דל קלוריות, אבל בחישוב סופי יהיה הרבה יותר ממנו.

 

עדיף לאכול מרגרינה על פני חמאה.

נכון חלקית.

 

הוויכוח בין השניים, חמאה או מרגרינה הוא ויכוח ישן למדי. ההכרעה והבחירה מה לאכול צריכה ליפול בעיקר על פי ההרכב של המרגרינה. סוגי מרגרינה שמכילות שומן טראנס מזיקות בשל העובדה שהן גורמות לעלייה בכולסטרול הרע ולירידה בכולסטרול הטוב. כך שלעתים עדיף מריחת כפית חמאה ( 45 קלוריות) מאשר שתי פרוסות עם מרגרינה מזיקה.

אגב, אם אתם מתעקשים על טעם המרגרינה, עדיף להשתמש בכזו שהיא על בסיס שמן צמחי, שלא מזיקה לכולסטרול. מבחינת קלוריות, אין הבדל משמעותי בין השניים.

 

מיצים טבעיים עדיפים על משקאות ממותקים.

לא נכון.

 

אין ספק כי מיצים טבעיים הם מאוד בריאים, אבל בכוס מיץ טבעי יש כמעט את אותה כמות סוכר כמו בכוס קוקה קולה.

 

מיצים טבעיים הם מלאי ויטמינים, מינרלים ואנטי אוקסידנטים אבל הם מלאי סוכר, מה שיכול לגרום לעצירה בדיאטה ואפילו להשמנה. בכל מקרה עדיף לשתות מים, אבל אם אתם מאוד אוהבים מיץ, כדאי להסתפק בכוס אחת ליום.

 

ביצים חומות בריאות יותר מביצים רגילות.

לא נכון.

 

אין ספק שהצבע של הביצי החומות מאוד מפתה ויפה, אבל אין שום קשר לצבע של הביצים ולתרומה התזונתית שלהם. ההחלטה אם לכלול ביצים בתזונה המאוזנת שלם היא קשורה בטעם ובמצב הבריאותי שלכם.

תגובות (0)
הוסף תגובה