פעילות גופנית: למה היא חשובה

  •  איכות חיים. פעילות גופנית יכולה להאריך ולשפר את איכות חיינו-פעילות גופנית גם מתונה, מעכבת את קצב ההזדקנות הביולוגי מקטינה את התחלואה ומשפרת את רמת התפקוד הכללי.

 

  • פעילות הלב. משפרת סיבולת לב ריאה ומפחיתה את הסיכון לחלות במחלות לב.

 

  • חילוף חומרים. מגבירה את חילוף החומרים ומעלה את רמת האנרגיה.

 

  • בריאות כללית. מסייעת למערכת החיסונית.

 

  • משקל תקין. מסייעת בתהליך הירידה במשקל ושמירה על משקל תקין.

 

  •  דימוי עצמי. פעילות גופנית משפרת את הדימוי העצמי ובכך תורמת ישירות לבריאות הנפשית. היא שוברת את שגרת היום, ומוציאה את האדם ממצב של חוסר פעילות ומעוררת בו תחושה של עשייה חיובית שמשפיעה כמובן על מצב הרוח הכללי ומסייעת להפיג תחושות של דיכאון וחרדה.

 

  •  דימוי גוף. תנועה או פעילות גופנית משפרות את דימוי הגוף, את המודעות הגופנית ואת ההערכה העצמית-כך שלמעשה היא תורמת להרחבת נפשו של האדם ומשפיעה גם על התפתחותו וצמיחתו.

 

  •  במיוחד לנשים. לפעילות הגופנית בנשים, החל מילדות וכלה בזקנה ישנם יתרונות ייחודים נוספים וביניהם: הורדת שכיחות וחומרת תופעות הקשורות במחזור הווסת (לפני ובזמן), הריון ולידה קלים יותר פיזית ונפשית ופחות עלייה במשקל במהלך ההיריון.

 

  • כמו גם, הפחתת תסמיני גיל המעבר (כגון גלי חום ודיכאון),חיזוק שרירי רצפת האגן, העלאת צפיפות העצם בגיל הצעיר והאטת ירידתה בגיל המבוגר ופחות שברים אוסטיאופורוטיים והפחתה בשכיחות סרטן השד.
תגובות (0)
הוסף תגובה