תזונה נכונה לנשים בלבד: עגבניות, זרעי פשתן ויוגורט יווני

מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על הקשר בין המזון שאנחנו אוכלים לבין מצב הבריאות שלנו. לא רק זאת, הממצאים מוכיחים שישנם מזונות שיש להם השפעה מירבית על בריאות נשים, למשל כאלה המסייעים במיגורם של גלי חום, ממתנים את האוסטופורוזיס, מסייעים במניעת סרטן השד וצוואר הרחם ודלקות שתן, וזו רק חלק מהרשימה.

 

עוד ב- Onlife

 

עגבניות –  יעילות בהגנה מפני סרטן השד וסרטן הרחם

בעגבניות מצוי הליקופן, אותו חומר נוגד חימצון טבעי בעל עוצמה רבה אשר הוכח בלא מעט מחקרים מגן מפני מחלות כגון סרטן השד, סרטן הרחם, סרטן המעי ומחלות לב וכלי דם. מחקר נוסף שופך אור על השפעתן של העגבניות על בריאות העצם ואוסטאופורוזיס. המחקר מצא כי תוספת של 60 מ"ג ליקופן ביום אצל נשים בוגרות גרם להשפעה חיובית על בריאות העצם.

 

צריכה מומלצת לנשים: כמה שיותר.

מיץ חמוציות – המרפא הטבעי של זיהומים בדרכי השתן

חמוציות מכילות מינון גבוה של ויטמין C, סיבים תזונתיים אשר מסייעים לאזן את הכולסטרול הרע (LDL), ובכך לשפר את רמות הכולסטרול הטוב (HDL).

 

מחקר של המחלקה למדעי התזונה באוקלהומה, ארצות הברית, בדק את השפעת הפוליפנול, נוגד חימצון המצוי בחמוציות, על בריאות הלב וכלי הדם. במחקר נמצא כי הפוליפנול משפר את המערכת החיסונית ונלחם נגד הכולסטרול ושומר על דפנות העורקים נקיים ובכך מונע מחלות לב ושבץ. בנוסף נמצא כי הפוליפנול משפר את המערכת החיסונית בוויסות חלוקת התאים נכונה ונלחם בוירוסים, חיידקים, ומקטין את הסיכון לזיהום ודלקות.

מינון מומלץ לנשים: בהתאם לצורך, אולם חשוב לצרוך מיץ חמוציות לא ממותק 100% (60 קלוריות לכוס), כדי למנוע עודף סוכר.

 

זרעי פשתן – מסייעות בצמצום גלי החום

סיבים תזונתיים, אומגה 3 וחומצות שומן – אלה שלושת מרכיבי העל שנמצאים בזרעי הפשתן, והפכו את זרעי הפשתן לשם "חם" .

 

לפי הערכות שונות, כ- 300 מוצרים חדשים המבוססים על פשתן הושקו בארצות הברית וקנדה בשנת 2010 בלבד. אולם לא רק הביקוש הצרכני עבור זרעי פשתן עלה, גם השימוש החקלאי גדל וזאת במטרה להעשיר את מזונן של התרנגולות מטילות הביצים באומגה 3 וחומצות שומן, מה שיעשיר גם את הביצים.

 

מחקר שנערך במרפאת מאיו שבארצות הברית מצא כי 40 גר' של זרעי פשתן יכולים לצמצם את גלי החום של נשים. מחקר אחר מצא כי הפשתן מוריד את רמות הכולסטרול הרע, LDL.

 

מחקר נוסף מצא כי לזרעי פשתן היכולת להפחית מחומרת סרטן השחלות ולהגדיל את הסיכוי לשרוד את המחלה. המחקר שנערך בתרנגולות עקב אחרי המחלה במשך שנה ומצא כי 10% תוספת זרעי פשתן במשך שנה הובילה לירידה משמעותית בחומרת סרטן השחלות.

 

צריכה מומלצת לנשים: 1-2 כפות זרעי פשתן טחון (טרי) ביום. וזאת אם אין התוויה רפואית מיוחדת ובמידה ואת לא בהריון או מניקה.

קייל, כרוב עלים – יעיל במניעת אוסטאופורוזיס

הכרוב מומלץ לבריאות באופן כללי ולנשים בפרט. בקייל אפשר למצוא חומרים נוגדי חמצון כמו לוטאין וזאזנטין אשר נמצאו כמועילים לבריאות העיניים. בנוסף, בקייל יש ויטמין C, סידן וכמות נכבדת של ויטמין K.

 

במחקר קנדי מצאו החוקרים כי נשים שאכלו תזונה עשירה בוויטמין K נמצאו בסיכון נמוך יותר של שבר בירך. נראה כי הגוף דורש ויטמין  K כדי להפעיל חלבונים הדרושים כדי למנוע אוסטאופורוזיס, מחלה שמכה בנשים פי ארבע פעמים יותר מאשר גברים. 

 

צריכה מומלצת לנשים:  השמים הם הגבול.

 

סלמון – מסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב ודיכאון

הסלמון עשיר באומגה 3 וחומצות שומן הנחשבות כחומצות שומן חיוניות. המשמעות היא שחומצות השומן הללו הכרחיות לבריאות האדם, אבל הגוף לא יכול לייצר אותם – ולכן צריך לקבל אותם דרך המזון. 

 

המרכז הרפואי של אוניברסיטת מרילנד בארצות הברית חקר את היתרונות של אומגה 3 וחומצות שומן חיוניות שיש בדגי הסלמון ופרסם את מסקנותיו, בין השאר נמצאו עדויות לתפקיד המכריע שיש להם בתפקוד המוח, בצמיחה והתפתחות תקינה, הפחתת הסיכון למחלות לב, דיכאון, בעיות עור ועוד. על פי אחד המחקרים נבדק הקשר שהבין תזונה עשירה באומגה 3 להגנה מפני שבץ.במחקר נמצא כי אכילה של לפחות 2 מנות דגים בשבוע יכולה להפחית את הסיכון לשבץ עד % 50. 

 

עם זאת, מינונים גבוהים של שמן דגים, אומגה 3 וחומצות שומן עלולים להגביר את הסיכון לדימום. כלומר, אנשים שאוכלים יותר מ-3 מנות דגים כל יום, עלולים להיות בסיכון גבוה יותר לשבץ מדמם, סוג קטלני של שבץ בו עורק ההדלפות המוח או קרעים.

 

במחקר שפורסם רק בשבוע שעבר, נמצא כי תזונה בריאה המכילה גם דגים שומניים, אצל אנשים בעלי משקל תקין, מועילה לחילוף החומרים של הגוף ולהגנה מפני מחלות.

 

צריכה מומלצת לנשים : שתי מנות של סלמון או דגים שומניים אחרים בשבוע.

תגובות (0)
הוסף תגובה