בישול בזול: עוגות גבינה מושקעות וחסכוניות

עזבו אתכם מתפוח בדבש או מקניידלך.  החג הכי טעים בשנה הוא ללא ספק חג הגבינות, או בשמו הפחות מוכר – חג שבועות. ממש בקרוב, אפילו כבר, מדפי הקונדיטוריות והמאפיות יתמלאו בפשטידות ובעוגות גבינתיות למיניהן, שיגרמו לנו לשלוח בתנועה אוטומטית ולא רצונית את היד לארנק ולהגיד למוכר "את זה".

 

עוד ב- Onlife

 

סביר להניח שגם אתם תוזמנו לאיזה אירוע על טהרת הלבן, וכנראה שלא תרצו להביא עוד עוגת גבינה אפויה או עוד עוגת גבינה פירורים. השף קונדיטור ובעל הקייטרינג פבל קפלן מציע מתכונים לעוגות שלא רק יעזרו לנו לגנוב את הצגת שבועות המסורתית, אלא אפילו ישאירו אותנו עם עוד קצת עודף בכיס, כלכלי וגם קלורי.

 

עוגת גבינה עם חמוציות בברנדי ושוקולד

בבסיסה, העוגה החגיגית הזו לא זולה בכלל, אבל תראו איך עם קצת יצירתיות ומוטיבציה אפשר להוזיל גם אותה מבלי לאבד מהטעם המשכר שלה. תרתי משמע. 

 

 

המצרכים:

לתחתית:

  • 75 גרם קמח לבן מנופה –בגלל שקמח הוא מוצר בסיסי, דאגו הרשתות להנפיק קמח משלהן ואף למכור אותו בעלות נמוכה. כך, לשם ההשוואה, בשופרסל קמח של טחנת קמח דגן עולה 6.29 שקל לחבילה, בעוד שהקמח של הרשת עולה 3.99 שקל. הקמח של מגה זול אף יותר ומחירו עומד על 2.99 שקל לחבילה.

 

  • 3 כפות אבקת קקאו –במקום לקנות את אבקת הקקאו הרגילה של עלית, שעולה במגה 10.99 שקל ל- 150 גרם, או את זו של השחר העולה שעולה שני שקל פחות, אפשר לקנות את זו של מגה, שמחירה 8.90 שקל לאותה הכמות.

 

  • 75 גרם סולת –גם הסולת נחשב למוצר בסיס, לכן במקום לקנות סולת של טחנת קמח דגן, אפשר להסתפק בזה של השופרסל או של מגה, שבשני המקרים עולה 4.99 שקל לקילו.

 

  • 40 גרם סוכר –אם אתם מעוניינים להפוך את העוגה לקצת יותר בריאה, אתם יכולים להשתמש בסוכר דמררה של סוגת, שמחירו במגה הוא 12.79. אם יותר חשוב לכם לקצץ בתקציב, הסוכר של מגה יהיה הבחירה המתאימה ביותר, שכן מחירו 3.99 שקל.  

 

  • 100 גרם חמאה רכההחמאה הזולה ביותר היא גם זו שאנחנו רגילים אליה – החמאה של תנובה. גם במגה וגם בשופרסל עומד מחירה על 3.70 שקל.

 

למילוי:

  •  225 גרם גבינה 9% או 5% – בשתי הרשתות, הגבינה של תנובה עולה 6.33 שקל, אבל בעוד שבמגה זו תהיה הבחירה הזולה ביותר, בשופרסל יש מבצע על הגבינה הלבנה 5 אחוז של טרה, וכעת מחירה עומד על 6.07 שקל.

 

  • 120 גרם יוגורט טבעי –בשתי הרשתות, היוגורט הטבעי של תנובה הוא הזול ביותר ומחירו 2.80 שקל. לצורך העוגה הזו, יספיק לנו יוגורט אחד, אבל אם אתם צרכנים קבועים של הלבן הלבן הזה, שימו לב שכרגע במגה מוכרים ארבע אריזות בעשרה שקלים.

 

  • 2 ביצים טרופות –מכיוון שאנחנו צריכים רק שתי ביצים, אפשר בהחלט ללכת על הבחירה הבריאותית יותר ולקנות במגה שישיה של ביצי חופש של גליקסמן שעולה 14.99 שקל. אם יש לכם תוכניות אחרות גם ליתר הביצים, 12 ביצים של מגה עולות 13.25 שקל. 

 

  •  50 גרם סוכר –כבר קנינו.

 

  • 75 גרם חמוציות יבשות ללא סוכר – במגה, שקית של 300 גרם חמוציות רגילות עולה 19.99 שקל. בשופרסל אפשר למצוא גם ללא סוכר, אבל אלו מגיעות רק בשקית של 200 גרם שעולה 18.99 שקל. לכן, הבחירה הכי זולה במקרה הזה תהיה ללכת לשוק, שם אפשר למצוא את החמוציות ללא סוכר במחיר שנע בין 9 ל-11 שקל ל-100 גרם. מכיוון שהכמות הזו תספיק לנו בהחלט, אחנו מקצים לחמוציות 11 שקל.   

 

  • 1 כוס מים רותחים מהקומקום – חינם אין כסף (למעט הכסף שהולך לעירייה).

 

  • 50 מ"ל ברנדי –למען הסר הספק, אין כמו ברנדי למתכון הזה, וסביר להניח שאיפשהו יש לכם (או להורים או לסבים) ברנדי בבית, אבל אם לא, ואם אין לכם 61.11 שקל מיותרים (המחיר של הברנדי הזול ביותר שמצאנו, ברנדי B.B.Bבמגה), אתם תמיד יכולים לברר עם אנשים יודעי דבר- ובמקרה הזה מדובר בשף שלנו- איך אפשר להגיע לתוצאה קרובה ובהרבה פחות כסף.

 

          הפעם, למשל, אפשר להחליף את הברנדי ביין אדום. לשמחתנו, יש לא מעט מבחר של יינות אדומים בהחלט טובים מתוצרת מקומית ובעלות נמוכה יחסית, כמו למשל   

          זה של סגל, שעולה במגה 28.79 שקל ובשופרסל 26.99 שקל

לציפוי:

  • 100 גרם שוקולד מריר קצוץ לחתיכות קטנותמאוד מפתה לקנות כמה אריזות שוקולד במבצע, אבל מכיוון שאנחנו זקוקים רק לחבילה אחת, קנייה של כמה חבילות – אלא אם אתם בונים על עוד עוגות- תהיה הוצאה מיותרת של כסף והכנסה מיותרת של קלוריות. לכן, הבחירה הנבונה ביותר במגה תהיה לקנות שוקולד פרה שעולה 5.79 שקל ובשופרסל אפשר לקנות את השוקולד השוויצרי של הרשת, שמחירו 4.99 שקל.

 

  • 150 מ"ל שמנת –אם אתם רוצים להוריד את אחוזי השומנים של העוגה, אתם יכולים לקנות שמנת לבישול 15 אחוז שומן של השף הלבן ולשלם עליה בשופרסל 9.29 ל- 250 מ"ל ובמגה עשרים אגורות יותר. אם גם במקרה הזה העלויות חשובות לכם יותר (ובואו נודה על האמת – גם קצת הטעם), אתם יכולים להמיר בלב שקט לשמנת מתוקה עם שלושים ושתיים אחוזי שומן. גם במגה וגם בשופרסל, זו של טרה היא הזולה ביותר – בשופרסל מחירה 7.96 שקל ובמגה 8.59 שקל.

 

סה"כ – אפילו אם הייתם לארג'ים עם המוצרים – העוגה הזו לא צריכה לעלות יותר מ-28 שקלים.

 

ההכנה:

משרים את החמוציות במים רותחים ל- 10 דקות. אחר כך, מסננים אותן היטב ושמים בקערה יחד עם הברנדי/היין. משרים בין שעתיים עד לילה שלם. הסוד- ככל שמשרים את החמוציות לאורך זמן, כך הן סופגות יותר טעם.

 

מערבבים את הקמח, אבקת הקקאו, הסוכר והסולת. מוסיפים חמאה רכה ומערבבים במעבד מזון, או בעזרת האצבעות, עד לקבלת בצק אחיד. מחממים תנור ל- 150 מעלות, מהדקים את הבצק לתחתית של תבנית עגולה (קוטר 26 ס"מ) ואופים במשך 12 דקות.

 

לאחר מכן, מוציאים את התחתית מהתנור ומצננים. בינתיים, מערבבים  לתערובת אחידה את הגבינה, היוגורט, הביצים והסוכר. כשהתחתית מגיעה לטמפרטורת החדר, מסננים את החמוציות ומפזרים על הבצק ומעליהן  שופכים את תערובת גבינה. אופים במשך 35-40 דקות ושוב מצננים עד לטמפרטורת החדר.

 

להכנת הציפוי – מרתיחים את השמנת. בקערה שמים את השוקולד ושופכים עליו את השמנת הרותחת. משאירים לשתי דקות עד שהשוקולד נמס ומערבבים היטב. כשמתקבלת תערובת אחידה, מצפים את העוגה ונותנים לה להתקרר במקרר לפחות ל- 4 שעות לפני הגשה.

 

 

עוגת גבינה מפורקת עם אפרסקים מקורמלים

ממש לא עוד עוגת גבינה רגילה ומשעממת, אלא קינוח מפתיע וזול יחסית שיהיה הכוכב של החג.    

 

מצרכים:

לאפרסקים:

  • 3-4 אפרסקים חתוכים לקוביות של שני סניטימטר –שימו לב שלא תמיד השוק הוא המקום הזול ביותר. כך, למשל, אפשר להשיג היום במגה אפרסקים במחיר של 10.99 שקל לקילו.

 

  • 3 כפות סוכר דמררה –גם הפעם אפשר להחליף בסוכר רגיל, מה שיצא 3.99 שקל.

 

  • 30 גרם חמאה-גם ראו המתכון הקודם – 3.70 שקל.

 

לפירורי שקדים:

  • 1/3 כוס סוכר –כבר קנינו.  

 

  • 100 גרם שקדים קלופים וטחונים –  גם במגה וגם בשופרסל יש מבחר אפשרויות לשקדים קלופים: קצוצים, פרוסים, טחונים, שלמים, וכולם עולים 9.99 שקל לשקית של 100 גרם. אז כמובן שאפשר לקנות את השלמים ולקצוץ בבית, אבל באותו הכסף אתם יכולים לחסוך מעצמכם את העבודה.

 

  • 105 גרם קמח מנופה –ראו המתכון הקודם – 2.99 שקל.

 

  • קורט מלח –אם יש בבית.

 

  • 60 גר' חמאה מומסת– נשאר עוד מהחמאה שקנינו.

 

לגבינה :

  • 250 מ"ל שמנת מתוקה –הפעם אנחנו הולכים הישר אל הבחירה המתוקה – זו של טרה שמחירה בשופרסל 7.96 שקל.

 

  • 1/2 כוס סוכר –ממה שנשאר.  

 

  • 1 כף ליקר אמרטו –שימו לב שגם לאמרטו אפשר למצוא תחליף זול, וכך, במקום לשלם קרוב לחמישים שקל, אפשר להמיר את הליקר בכף של מיץ לימון סחוט, מה שלא יעלה יותר משקל.

 

  • 500 גרם גבינה 5% –מכיוון שלעוגה הזו נצטרך מנה כפולה של גבינה, אנחנו יכולים לקנות את האריזות המשפחתיות במשקל של 500 גרם. מביניהן, האופציה הזולה ביותר במגה היא גבינת סקי של שטראוס, שעולה 11.34 שקל. אותה האופציה היא גם הזולה ביותר בשופרסל בדרך כלל, אבל כעת ישנו מבצע של תנובה, שבמסגרתו האריזות הגדולות מוצעות ב- 10 שקל בלבד.   

 

  • 25 גרם אינסטנט פודינג וניל –הפודינג של שתי הרשתות עולה 3.99 שקל ל- 80 גרם. אבל בעוד שבמגה זה הפודינג הזול ביותר, בשופרסל אפשר למצוא גם את זה של גלעם, שעולה עוד פחות- 2.79 שקל לאריזה של 100 גרם.

 

סה"כ – בין עשרה ל-11 שקלים למנה.

ההכנה:

האפרסקים – להמיס על מחבת טפלון את חמאה והסוכר. להוסיף את האפרסקים החתוכים ולהקפיץ על להבה גדולה כשתי דקות. להעביר לקערה ולתת להם להתקרר לפחות לשעה.

 

פירורי השקדים – לערבב את החומרים היבשים בקערה או במעבד מזון. להוסיף את החמאה המומסת ולעבד בפולסים עד לקבלת פירורים קטנים.

 

לחמם תנור לחום של 160 מעלות. על תבנית רחבה, להניח נייר אפייה ולפזר את הפירורים. לאפות כ- 15 דקות, או עד שהפירורים מקבלים צבע זהוב. כעת יש ש לאחסן אותם בקופסה סגורה היטב (כדי שלא יאבדו מהקריספיות שלהם) ולקרר. הם יכולים להישאר בצורה הזו במשך חמישה ימים, ככה שאפשר להכין מראש. 

 

הגבינה-  בקערה בינונית, טורפים את הגבינה והפודינג במטרפה ומניחים בצד. מקציפים במיקסר על מהירות בינונית את השמנת, הסוכר והאמרטו/לימון. ברגע שהקצפת הופכת ליציבה (אבל לא לקשה מדי), עוצרים את המיקסר ומוסיפים את תערובת הגבינה והפודינג.

 

ממשיכים להקציף במהירות נמוכה עד שמתקבלת תערובת אחידה. את התערובת מעבירים לשק זילוף, או לקערה עם מכסה, ומשאירים במקרר לשעה להתייצב. התערובת הזו נשמרת במקרר עד שלושה ימים, כך שגם אותה ניתן להכין מראש.

 

ההרכבה – בתוך כוס יין, ויסקי או בתוך קערה עמוקה, מפזרים שתי כפות מפירורי השקדים. מעליהם מזליפים או מפזרים כארבע כפות של תערובת הגבינה. מעל מניחים חמש-שש קוביות של אפרסק עם מעט רוטב, ובסוף מפזרים גם כחצי כפית מהפירורים. מעדן.

תגובות (0)
הוסף תגובה