מי את קים קרדשיאן: פרופיל ההצלחה של כוכבת הריאליטי

השבוע נפל דבר בהוליווד: אחרי חמש שנים של ברוגז, פריס הילטון והחברה הכי טובה שלה לשעבר קים קרדשיאן סוף כל סוף הצמידו זרתות וחזרו להיות חברות. זה קרה על השטיח האדום של פסטיבל קאן, כשהשתיים נפגשו, התחבקו וקשקשו ארוכות.

 

עוד ב-Onlife:

 

אם אתם לא נמנים על צרכני הטראש והרכילות של הוליווד, סביר להניח שהתקרית הנ"ל לא נשמעת לכם כמו יותר מאנקדוטה מינורית, אבל מביני העניין יודעים שמדובר באירוע בסדר גודל של חתימת הסכם השלום במצרים. הילטון וקרדשיאן, שתי חברות ילדות שגדלו יחד, מיייצגות את שני הקצוות המנוגדים של קשת הסלבז ההוליוודית. מצדה האחד – פריס הילטון – לשעבר כוכבנית מובילה, יורשת מיליונים ומושא תשוקתם של צלמי הפפראצי, שבשנתיים האחרונות הורידה פרופיל מטעמים של חוסר עניין ציבור. מצדה השני – קים קרדשיאן, אולי הפרסונה המדוברת ביותר באתרי הרכילות וכוכבת הריאליטי הכי גדולה שהטלוויזיה האמריקאית הצליחה להנפיק מאז תחילת שנות האלפיים.

 

קים קרדישאן – תופעה שעוד ילמדו בבתי ספר לעסקים

צילום: Shutterstock

 

קים, את באמת מפורסמת

נכון להיום, קים קרדשיאן נחשבת לאחת הדמויות המדוברות ביותר בתקשורת האמריקאית. עם תוכנית הריאליטי המצליחה שלה, "קים את מפורסמת" (keeping up with the kardashians במקור) בערוץ E!, שעונתה השביעית עלתה ב-20 למאי בארה"ב ושמייצרת שלל תוכניות בת, כמו "קים וקורטני עושות את ניו יורק", ליין בגדים משלה, שלל קמפיינים וחוזי דוגמנות ושווי כולל של כ-35 מיליון דולר. כל אלה מצטרפים למערכת היחסים החדשה יחסית שלה עם קנייה ווסט, שרק עוזרת להזניק אותה בטבלאות הפופולאריות. אבל בתחילת דרכה, היא הייתה לא יותר מחברת הילדות של פריס הילטון.

 

כשהילטון הייתה בשיאה, קרדשיאן הייתה עדיין חברתה האנונימית למדי, ארמנית שמנמנה, בתו של עורך הדין המפורסם ממשפטו של או.ג'יי סימפסון, רוברט קרדשיאן, שהלך לעולמו ב-2003. מסוג הבחורות שגדלו והתחנכו בהוליווד, לצד הילטון וחברותיה, כמו ניקול ריצ'י. הילטון נהגה לגרור איתה את קים קרדשיאן לשלל אירועי שטיח אדום, שם תפקדה על תקן ה"חברה של" ולא יותר.

 

התמונה הזו השתנתה ב-2007, כשאחד האקסים של קרדשיאן החליט להדליף קלטת סקס ביתית שהשניים צילמו יחד. קרדשיאן יצאה עם הזמר אר.ג'יי במשך תקופה וכשהם נפרדו, הוא מכר את הזכויות על הקלטת, המאוד גרפית יש לציין, לחברת הפורנו "ויויד אינטרטיינמנט" תמורת מיליון דולר. הקלטת דלפה לרשת והפכה ללהיט וירטואלי שגרם לצופים להכיר מקרוב, תרתי משמע, את אותה חברה – אנונימית עד אותו רגע – של הילטון. קרדשיאן תבעה את "ויויד" על הזכויות לקלטת אך לבסוף התפשרה איתם על פיצוי בסך חמישה מיליון דולר.

 

אלא שיש דבר אחד שמפריד בין קרדשיאן לעשרות הכוכבניות והפרסונות ההוליוודיות האחרות שקלטות סקס שלהן מסתובבות בחלל הווירטואלי – בניגוד לרובן, קרדשיאן בת ה-31 הצליחה למנף את התקרית לקריירה משגשגת ולהפוך את עצמה לתאגיד השווה מיליונים. וזה לא קרה לה סתם, אלא בזכות מהלכים עסקיים מחושבים היטב.

 

באותה השנה היא קיבלה הצעה מערוץ E! לככב בתוכנית ריאליטי משלה, לצד שתי האחיות שלה, קורטני וקלואי, אמה קריס, שמשמשת גם בתור המנהלת האישית שלה, אביה החורג, האלוף האולימפי ברוס ג'נר והופעות חוזרות ונשנות של אחיה רוב ושתי האחיות למחצה הקטנות, קנדל וקיילי.

 

האחיות לבית קרדשיאן (קים במרכז)

 

"קים את מפורסמת" עלתה לאוויר באוקטובר 2007, ונהנתה באופן כמעט מיידי מהצלחה. ממוצע הרייטינג בעונה הראשונה עמד על 1.3 מיליון צופים, אבל נסק בהדרגה וכיום הוא עומד על כ-3.5 מיליון צופים. האג'נדה הקרדשיאנית לייצר עניין ציבורי היא פשוטה וישירה: לחשוף את עצמה כמה שיותר, בכמה שיותר פלטפורמות, ובכל המובנים.

 

גם פרסום בפלייבוי הוא פרסום טוב

עם אמא קריס על תקן הבולדוזר שדוחף את המפעל, באותה השנה קים גם הספיקה להצטלם בעירום לפלייבוי, לככב בכמה פרסומות ולפקוד כמה שיותר שטיחים שאדומים שרק הספיקה. זה עשה את העבודה, ולאורך השנים קרדשיאן הוכיחה שהיא לא בוחלת באמצעים כדי לספק לעצמה כמה שיותר הכרה ציבורית – לא משנה לה אם יגדירו אותה כאשת חברה, דוגמנית, שחקנית או כוכבת ריאליטי – העיקר שיגדירו אותה (ויעיד על כך ליין המוצרים שלה להסרת והבהרת שיער שהיא מפרסמת, וטרחה לעדכן שהיא משתמשת בו לשיעור יתר בפי הטבעת).

 

קרדישאן הופיעה בלא מעט תפקידי אורח בסדרות וסרטים שונים מאז הפריצה הגדולה שלה ב-2007. היא הספיקה לעבור ב"איך פגשתי את אמא", "90210", "CSI: NY", בסרט "דיזסטר מובי" וגם בשלל תוכניות ריאליטי, כמו "הטופ מודל הבאה" כשופטת ובעונה השביעית של "רוקדים עם כוכבים" האמריקאית ואפילו הקליטה שיר ב-2010 בשם "(Jam (Turn It Up" והצטלמה לקליפ שלו (והוכתרה על ידי הדיילי ניוז בתור "הזמרת הגרועה ביותר בתולדות הריאליטי").

 

היא מפגינה גם לא מעט חוש הומור, אפילו אם זה אומר לרדת קצת על עצמה. בטקס פרסי האמי של 2010, למשל, היא הציגה את קטגוריית הריאליטי לצדו של ג'ימי פאלון שהנחה את הטקס. הוא נעמד לידה עם גיטרה, והיא קמה מכיסאה בקהל והצטרפה אליו בשירת "אין להם כותבים ואין להם עלילות, הם הדבר היחיד בטלוויזיה שאנשים עדיין צופים בו – ריאליטי!"

 

הקטע מטקס פרסי האמי:

 

לקבל 10,000 דולר על ציוץ

אבל קים קרדשיאן לא מסתפקת רק בתחזוק מעמדה כסלב, ומפתחת כל הזמן גם את החוש העסקי שלה, שמשתלב היטב עם היותה אייקון אופנה (על אף שמבקרי האופנה נוטים לקטול את הבחירות שלה לא פעם). למעשה, יש לה כל כך הרבה עיסוקים, שכמעט בלתי אפשרי לעקוב אחרי כולם. היא הקימה יחד עם אחיותיה, קורטני וקלואי, את מותג הבגדים "D-A-S-H", רשת שמונה נכון להיום מספר סניפים, בין היתר בניו יורק, מיאמי וקלבסס שקליפורניה. ב-2009 השיקה את פורטל השופינג ShoeDazzle לנעליים ושיחררה סדרת די.וי.די לכושר ביתי בשם Fit In Your Jeans By Friday. בנוסף, היא ואחיותיה מעצבות בגדים ותכשיטים לרשת SEARS האמריקאית ומנהלות שיתופי פעולה עם רשתות גדולות אחרות.

 

לקרדשיאן יש גם כוח בלתי מבוטל ברשתות החברתיות. היא נחשבת לאחת הפרסונות הפופולאריות ביותר בטוויטר ובאינסטגראם, לשם הצטרפה ממש לאחרונה. בטוויטר יש לה קרוב ל-15 מיליון עוקבים וה"גארדיאן" הבריטי טענו ב-2010 שהיא מוכרת לפעמים ציוצים שלה לחברות מסחריות, ואלה משלמות לה כ-10,000 דולר כדי שתצייץ על המוצרים שלהם.

 

קים קרדישאן ואמה הדורסנית/מנהלת שלה קריס. אומרים שבימים אלה קריס חתמה

על חוזה לחידוש "קים את מפורסמת" בשווי 35 מיליון דולר

 

גם לפשל צריך לדעת

בעוד שרבים רואים בקרדשיאן כבדיחה וכנציגה הרשמית של תרבות הריאליטי הרדודה, המקדמת פרסונות נטולות כל כישרון ייחודי, המספרים מדברים בעד עצמם. ב-2010 קרדשיאן הוכתרה לכוכבת הריאליטי המרוויחה ביותר בטלוויזיה האמריקאית, עם הכנסות של כשישה מיליון דולר עבור כל עונה של "קים את מפורסמת" וב-2011 נבחרה על ידי ברברה וולטרס לאחת מעשרת האנשים המעניינים ביותר של השנה.

 

היא ידעה גם לא מעט סקנדלים לאורך הדרך, כולל אחד עם ארגון PETA לזכויותיהם של בעלי החיים, לאחר שתמונה שלה מחזיקה חתול מהצוואר עוררה רעש ברשת ואת חמתם של אנשי הארגון, שבחר בה לאחד מחמשת האנשים הגרועים ביותר ביחסם לבעלי חיים לשנת 2010.

 

חיי האהבה שלה הם גם תרומה נכבדת למידת הפרסום האסטרונומית שלה, כנראה בזכות העובדה שהיא מצליחה לפשל בכל פעם מחדש. אם חשבתם שהנישואים הקצרצרים שלה לכוכב ה-NBA כריס המפריס, לו נישאה באוגוסט 2011 כולל תיעוד קפדני של מצלמות הריאליטי (במה שהפך לפרק הנצפה ביותר בתולדות "קים את מפורסמת", עם 4.4 מיליון צופים) יהיו מה שידברו עליו בהקשר של קרדשיאן לעשור הקרוב לפחות, היא מצאה את ההסוואה האולטימטיבית – יחסים חדשים עם חברה משכבר הימים, קנייה ווסט (שגם עשה הופעת אורח בקליפ שלה).

 

נישואיה של קרדשיאן להמפריס שרדו בסך הכל 72 ימים, והפרידה הייתה אחד הנושאים המדוברים ביותר של קיץ 2011, כולל השמצות הדדיות בתקשורת ובטוויטר ואינספור דיווחים. היו כאלה שסברו שהחתונה הייתה בסך הכל תעלול יחצ"ני ובעוד שקרדשיאן טענה בתוקף שבאמת הייתה מאוהבת בהמפריס, אי אפשר להאשים את מי שחשד בכך שכן, כאמור, ניכר שקרדשיאן לא בוחלת באמצעים כדי לפרסם את עצמה עוד קצת.

 

קים קרדישאן וכריס המפריס. נישואין שארכו 72 יום

צילום: Shutterstock

 

את קנייה ווסט היא מכירה כבר שנים, והוא אף קפץ להופעת אורח קצרה בתוכנית הבת שלה, "קים וקורטני עושות את ניו יורק". למשך תקופה נטען שהם "ידידים עם הטבות" והשניים המשיכו לטעון שהם בסך הכל חברים טובים. אבל עכשיו לאף אחד כבר אין ספק שהיחסים ביניהם עלו מדרגה ואפילו הם כבר לא טורחים להכחיש זאת. הזוגיות הפורחת הזו נסקה לפני חודשיים ומאז הם מגיעים יחד לכל אירוע אפשרי, או סתם מסתובבים שלובי ידיים ברחובות הוליווד.

 

בסך הכל, אפשר לומר על קרדשיאן מה שרוצים – בין אם היא אשת עסקים נבונה להפליא ומחושבת היטב, או סתם אושיה הוליוודית רדודה שמוכנה למכור את נשמתה לטובת פרסום. השורה התחתונה היא שכרגע, היא מסובבת את הוליווד על האצבע הקטנה שלה, מוזמנת לכל האירועים החשובים ונחשבת לאחת הכוכבות הכי לוהטות בהוליווד. או כפי שהיא ניסחה זאת בעצמה בתוכנית שלה: "אתה עושה טעויות, אבל אין לי שום חרטות. אני מסוג האנשים שלוקחים על עצמם את האחריות ומתמודדים עם התוצאות. אני לומדת מכל דברים שאני עושה. אני עובדת מאוד קשה ויש לי כל כך הרבה דברים שקורים בחיי. רק כשמכירים אותי, אפשר לדעת מי אני באמת".

 

חברת החדשות של ABC מנסה להגיע לשורש התופעה שנקראית משפחת קרדישאן:

 

תגובות (0)
הוסף תגובה