איך בונים בית? הבלוג של מיכל ינאי

כיף, כיף גדול. אני מבקרת כל יום בבית ופתאום, גם אם זה ממש רחוק, זה מתחיל להרגיש קרוב. הבית עוד עירום לגמרי, אפשר אפילו לומר פצוע, אבל אם עד עכשיו, ככל שהפלגתי בדמיונות לא הצלחתי באמת להבין כלום, עכשיו כבר אפשר להתחיל אפילו להרגיש.

 

עוד ב-Onlife:

 

דודי (הקבלן) ואני, עשינו חלוקה די ברורה בין הדברים שאני אחראית לספק להתקדמות הבית לדברים שהוא אמור לטפל בהם.

 

באחריותי: אספקת מפתחי האלומיניום, הריצוף, הצבע, המטבח.

באחריותו: הטיח, הבטון, הברזלים והבלוקים.

 

אני ודודי הקבלן

 

אנחנו עכשיו בסוף יציקות הבטון (ממ?ד, מצללת בטון) ותיכף נעבור למעטפת הבית (שבמקרה שלנו היא חלקית בלבד כי מדובר בשיפוץ).המטרה העיקרית של מעטפת הבית היא להגן על הפנים מפני השפעות חיצוניות כמו גשם, רוח, חום/קור, לחות, רעש ובמקרים מיוחדים – הדף של פיצוצים.חוץ מזה, כדאי שהמעטפת החיצונית תהיה גם בעלת מראה אסתטי ונעים לעין ושתישאר כזו לאורך שנים רבות, בתחזוקה מעטה ככל האפשר.

 

הבית שלי עדיין פצוע

 

מי בכלל ידע עד לפני שבוע שיש כל מיני סוגי בלוקים? ומה לעשות שאם צץ תחום חדש שלא ידעתי עליו, השלב הבא יהיה שיטוטים אובססיביים באינטרנט וחיפוש כל כתבה/בלוג שקשורים בבלוקים.

 

 

הידעתם?!?!?

  • בלוקי בטון חלולים, הבלוקים הפשוטים (שאתם ממש לא רוצים), מעבר לכך שהם לא מספקים בידוד תרמי מינימאלי, הם פשוט לא עומדים בתקנים.
  • נכון להיום יצא תקן בידוד תרמי חדש (שהוא מחייב על-פי חוק, למרות שלא כל כך נאכף) שקירות מעטפת הבית צריכים להיות מבודדים ברמה מסוימת, ובלוקי הבטון הפשוטים לא עוברים את הרף.
  • בלוק איטונג הוא בלוק מלא, ללא חללים כמו שאתם מכירים בבלוק הבטון, אבל המבנה שלו הוא כמו ספוג – מלא חללים קטנטנים, והם שנותנים לו את כושר הבידוד המעולה שלו (המבודד הטוב ביותר הוא בעצם אוויר כלוא).
  • בנושא בידוד תרמי לא כדאי להתפשר, כיוון שזה משפיע יותר מכל על איכות החיים בבית.
  • אתם בטח מכירים את ההרגשה של לקום בבוקר לבית קפוא בחורף, או לחזור בקיץ אחרי יום שלם לבית לוהט – מהסיבה הזו עדיף בלוק ששומר על טמפרטורה נוחה ומאוזנת.
  • אם יש חלקים בבית שאתם רק משפצים ולא בונים מחדש והם בנויים מבלוקי בטון רגילים בעובי 20, יכול להיות שכדאי לבודד אותם עם קלקר מבחוץ.

 

 

אז יצאתי לברר

וגם הגעתי להחלטה

היה ברור לי מה עדיף לבית שלי. הגעתי לדודי עם החלטה, ושמחתי לשמוע שהוא חושב כמוני. הבלוקים אמנם קצת יותר יקרים אבל מדובר בהוצאה מזערית מול חיסכון עתידי ענק בחשמל, שלא לדבר על זה שמדובר בבלוק הכי נקי מקרינה (ולמה לגור בבית מסרטן, אם אפשר שלא), והוא בלתי דליק ומונע היווצרות עובש ופטריות.

תגובות (0)
הוסף תגובה