מתכננים נסיעה לחו"ל? 8 טיפים לחסכון

בחודשים יולי – אוגוסט נוסעים רבים מהישראלים לחופשות בחו"ל, ולא רק הישרלאים. העולם כולו טס ממקום למקום, מערבב שפות ומחליף שטרות של כסף. הרבה כסף. איך אפשר בכל זאת לטוס לחו"ל לחופשה משפחתית בלי לקחת משכנתא או לשלם על זה ביוקר?

 

1. מועד הנסיעה משפיע על המחיר

אם יש לכם אפשרות שלא לנסוע ביולי – אוגוסט, זוהי העצה הכי טובה לטיול זול יותר. מחירי הטיסות והחופשות צונחים ביום האחרון של אוגוסט ועולים שוב בחגים. אבל אם יש לכם ילדים צעירים, ובכל מקרה תצטרכו לקחת חופש באוגוסט ולעשות איתם משהו, ה"משהו" הזה יכול להיות יקר הרבה יותר ממה שתחסכו מדחיית החופשה לסוכות או לחנוכה.

 

2. תכנון מראש מוזיל עלויות

את החופשה המשפחתית השנתית כדאי לתכנן מיד אחרי שחוזרים מהחופשה הקודמת. כבר אז כדאי לחשוב על יעד מתאים לגיל הילדים, על תאריך שנוח בעבודה ואינו מתנגש עם גנים, קייטנות, מחנה קיץ ושאר ההתחייבויות שיש לכם באותו הקיץ. תכנון היא מילת מפתח בכלכלת משפחה, וגם בטיול משפחות לחו"ל. 

 

יש רבים שנהנים מתכנון הטיול לא פחות מבטיול עצמו, כמו במשחק מקדים בסקס, ההכנות, הגישושים והבדיקות יוצרים ציפייה ומאריכים את משך ההנאה ותחושת השליטה עד לרגע השיא: הטיסה לחופשה. נכון שגם כשמזמינים כרטיסי טיסה שנה מראש הם לא תמיד יותר זולים מטיסות של הדקה ה-90, אבל בינינו, מי יכול להיות ספונטני עם 2-3 ילדים? ולפעמים, אם מוצאים טיסה זולה, מגלים שההפרש נמחק כשמשלמים למונית משדה התעופה למלון הרחוק.

 

 

3. כמה זה עולה לכם?

ואם בתכנון עסקינן, לא מספיק לתכנן רק תאריכים, אתרים ומקומות לינה. צריך לתכנן גם את התקציב. לפני שמזמינים וסוגרים, כדאי להכין ריכוז של העלויות הצפויות: טיסות, לינות, כרטיסי כניסה, רכב ודלק, אוכל וקניות. אחרי שהבנתם כמה יעלה לכם, בדקו מהם מקורות המימון שלכם לטיול הזה. האם חסכתם מספיק? כמה תצרכו לחסוך בכל חודש כדי לצבור את הסכום? האם אתם מסוגלים לחסוך סכום כזה כל חודש?

 

אל תבנו על הלוואה לצורך טיול. כי אם אתם לא מסוגלים לחסוך מראש, למה שתצליחו לחסוך אחרי הטיול כדי להחזיר את ההלוואה? אם הסכום גדול עליכם, חפשו דרכים להוזיל את הטיול: אולי לקצר אותו? אולי להחליף ליעד קרוב יותר? אולי מתנה מההורים? אולי כספי קרן השתלמות? אולי במקום משהו אחר שתכננתם לעשות (כמו החלפת אוטו או שיפוץ)? ואולי כדאי לדחות את הטיול בשנה או עד שתצליחו לגייס את הסכום. אל תיסעו לחופשה בחו"ל בכל מחיר. חו"ל זה מותרות. לא חייבים. אם אין אז לא נוסעים. נקודה.

 

4. חופשה אצל חברים או משפחה

אם יש לכם משפחה או חברים בחו"ל שמזמינים אתכם לבוא לבלות איתם את החופשה, זוהי בהחלט אפשרות לחופשה זולה יותר. זה יכול לחסוך לינה, רכב, אוכל, זמן וטעויות. מי שמזמין אתכם, רוצה שתבואו, אל תתביישו להסכים, זה שווה המון כסף.

 

5. טיול בר מצווה צנוע

ומה תגידו לילד שיש לו בר מצווה וכל החברים שלו נסעו לטיול בר מצווה? באופן עקרוני, תמיד כדאי שיהיה קצת כסף בצד להוצאות בלתי צפויות. אבל בר/בת מצווה זה לא הוצאה בלתי צפויה. כבר כשהילד נולד, אפשר לנחש די טוב באיזו שנה הוא יזכה למצוות ולכם תהיה הוצאה לא קטנה.

 

אז כדאי לחסוך מהלידה, או לפחות שנה-שנתיים קודם לאירועי בר/בת המצווה. תנו לילד לבחור כמה אפשרויות שמתאימות לתקציב. אתם לא צריכים להגיד לילד "לא". אתם אומרים לו "או": או מסיבה במועדון, או במסעדה או טיול לחו"ל. אם התקציב קטן, אפשר לנסוע רק אמא ובת או אבא ובן או אב ובת או הפוך.

 

6. הכל כלול

היום יש חברות נסיעות רבות שמציעות לכם דיל מלא: טיסות + לינה + רכב. תוסיפו לזה אוכל, אטרקציות וקניות, ואם זה בתקציב שלכם, טוסו על זה, כי זה נוח ומרגיש בטוח לגמרי.

 

 

7. היעזרו בידע של חברים ובמידע באינטרנט

טווח המחירים של חופשות בחו"ל גדול, ויכול להתאים כמעט לכל כיס. ככל שמתרחקים מישראל, מחירי הטיסות גבוהים יותר, ככל שהמדינה מערבית יותר, מחירי המחייה והאטרקציות גבוהים יותר וכמובן, ככל שמשך החופשה ארוך יותר, כך סך כל ההוצאה עולה. המזל (או החבל, תלוי את מי שואלים) הוא שהישראלים כבשו כל יעד, וגם אם אתם לא מכירים באופן אישי מישהו שנסע לאותו היעד שאתם מתעניינים בו, אתרי האינטרנט מלאים במידע בעברית. מידע החל מכמה יתושים יש על הקיר במלון ועד מחיר המלפפון בשוק ביום חמישי.

 

אם יש לכם חברים מסודרים שיש להם אקסל עם כל העלויות של הטיול – הרווחתם, אבל גם הערכה תהיה טובה מספיק, כדי לדעת אם היעד מתאים לכם. אפשר כמובן גם "לצלול" לתוך שפע הנתונים שיש באינטרנט ולהצליח להרכיב את הטיול במסגרת התקציב שלכם, ואפילו במחיר נמוך יותר מהחברים.

 

8. הצלבת מידע והרכבת טיול

גלשו באינטרנט, חפשו צימרים, דירות, מוטלים, חפשו המלצות של מטיילים, הגיעו לאתרי אינטרנט של מלונות / צימרים / קמפינג וכו' ותגלו עולם מופלא. יש שם את כל המידע בצורה ברורה, וכל כך קל לעשות הזמנה. לרוב אפילו לא משלמים מראש על כלום.

 

אפשר להתחיל מהמלצות באתרים כמו למטייל ותפוז, אם אתם לא פוחדים מאנגלית יש אתר מצוין שנקרא Trip Advisor. כדאי לחפש את שם המקום אליו אתם רוצים לנסוע גם באתרים אחרים, תצליבו מידע – תהיו יסודיים – זה שווה את זה. כלומר, אם אתם יכולים להרכיב את הטיול לבד ונראה לכם שזה יכול לצאת זול יותר מחברת נסיעות, עשו זאת. אבל אם אתם מחפשים חופשת בית מלון, לפעמים לסוכנות הנסיעות יש דיל טוב יותר – בכל מקרה כדאי לבדוק, להשוות ולקבל כמה הצעות לפני שבוחרים

 

הנה כמה דוגמאות, לעלויות עבור טיול משפחתי. כאמור, הטווח הוא עצום, ומאוד משתנה בהתאם להגדרות והצרכים שלכם. ובכל זאת, אומדני עלויות לכמה חופשות לזוג + 2 ילדים:

 

 

יעד

משך הטיול

אומדן עלות בשקלים

כרתים הכל כלול

5 לילות

10,000

הולנד

8 ימים

25,000

תאילנד צפון + אי

16 ימים

40,000

ארה"ב חוף מערבי בקרוואן

21 ימים

70,000

 
 

 

כבר נסעתם? הנה עוד כמה עצות שיחסכו לכם המון כסף:

הוזלת עלויות מתחילה כבר בדיוטי פרי. לא להתנפל ולקנות באלפי שקלים. על נעלי התעמלות, בשמים וכל דבר אחר, יש היום מבצעים טובים גם מחוץ לדיוטי-פרי. נסו להסתפק בשוקולד לחברים בעבודה, או לקנות לפי רשימה, עם מחיר מקסימום שקבעתם.

 

הוצאה נוספת שאפשר לחסוך עליה היא מזון. רצוי לתקצב רק מסעדה אחת ביום, ואם אפשר לבשל בצימר, תמיד זה ייצא זול יותר ממסעדה. גם אם חוטפים ארוחת צהריים בדרך, כדאי להיכנס לסופר מרקט או חנות נוחות בתחנת דלק ולא למסעדה. ארוחת בוקר מאוד קל להכין לבד, לא חייבים כמו בבית מלון באילת, גם קורנפלקס עם חלב או בגט טרי עם גבינה משביעים ומזינים. הביאו חטיפים מהארץ, או קנו בסופר מרקטים.

 

אל תקנו מזכרות ומתנות בלי גבול. אנחנו לא לפני 30 שנה – נסיעה לחו"ל היא לא אירוע נדיר. היום כולם נוסעים, ויש הכל בארץ ובזול. תחליטו מראש למי אתם חייבים לקנות מתנות והקצו לכך תקציב. גם לילדים תנו דמי כיס שיקנו לעצמם מזכרות, אבל סכום סמלי, מוגבל ומתוקצב.

 

חפשו קופונים והנחות לאטרקציות. את הקופונים ניתן למצוא באינטרנט, במלון בו אתם ישנים ובממסי. עדיף לקנות את הכרטיסים בחו"ל, ולשאול את המקומיים לגבי מבצעים והנחות.

 

 

הכותבת היא יועצת לכלכלת משפחה, בעלת תואר ראשון בכלכלה ושני במנהל עסקים, בעלת האתר "משפחה בפלוס

תגובות (0)
הוסף תגובה