ברית מילה: הורים בישראל מתעללים בילדים שלהם, בשם הדת

ההחלטה לא לעשות ברית מילה לבן שלי לא הייתה קלה. חלק מהתגובות היו קשות, חלק נדהמות, וחלק משעשעות. פסיקת בית המשפט בקלן קבעה כי מילת ילדים באשר היא, פוגעת בזכויות הילד ולכן אינה חוקית. ההתנגדות לפסיקה מצד יהודים, מוסלמים ונוצרים תהיה עזה, ארוכה וצפויה מראש. אבל כל מהפיכה מתחילה מאירוע שנוי במחלוקת. אני יודע – ניסיתי.

 

עוד ב- Onlife:

 

פחד ובורות הם שם המשחק

מדוע ממשיכים הורים בישראל להתעלל בילדים שלהם, בשם הדת? פחד ובורות הם שם המשחק. אין כל טעם בטקס ברית המילה, והוא לא הופך את הילד שלכם ליהודי יותר או פחות. החרדה מפני המיתוס החברתי של "הוא יהיה שונה במקלחת עם כל הבנים" מעולם לא הוכחה, במיוחד כאשר מדובר בילידי הארץ, להבדיל מעולים חדשים, שמשתוקקים להשתלב בארץ החדשה בכל מחיר.

 

הפסיקה הגרמנית לא נולדה מתוך שעמום של שופטים: התיק הגיע לבית המשפט בגלל ילד מוסלמי שנימול ב-2010 וסבל מדימום שהוביל לאשפוזו. בנסיבות המקרה, קשה לטעון שמילה איננה טקס מזיק: היא ללא ספק מכניסה כל ילד, לא משנה מהי דתו, לסיכון אמיתי שייגרם לו נזק בלתי הפיך. אם מוהל פוצע תינוק ואז רץ לבית החולים של המדינה, מדוע שהמדינה לא תמנע את הפציעה מראש?

 

מעבר לנזק הברור והמוכח לאיבר המין של הבן, מתעוררת תמיד שאלת זכות הילד להחליט: מדוע למול תינוק שאולי ירצה לא להיות דתי בעתיד? כיפה אפשר להסיר, תפילין אפשר להוריד, דת אפשר להמיר – אבל פין שנימול יישאר כזה לנצח. מי נתן להורים את הזכות להטיל אות קין בבנם, בלי אפשרות להתחרט?

 

למה כריתת דגדגן מזעזעת, והסרת עורלה מקובלת?

העולם הנאור כבר הבין מזמן שמילת נשים היא טקס נורא ואיום. כריתת דגדגן בארצות רבות בעולם נחשבת למסורת מקודשת, אך היא פוגעת קשות בזכותן של נשים לקיים חיים מאושרים ומלאים. אם כריתת דגדגן מזעזעת אותנו ומגעילה אותנו כיהודים – מדוע הסרת עורלה גורמת לנו אושר?

 

מוהלים מתפרנסים מטקס ברית המילה – האינטרס שלהם הוא להמשיך ולחתוך, בלי ספקות ובלי חרטות. רופאים כירורגים רבים בישראל מרוויחים סכומי-עתק מן המסורת המעוותת שלנו, למרות שהם חשופים לתביעות רשלנות רפואית, ולמרות שבג"ץ קבע ב-2001 כי מילה איננה פעולה רפואית. חברות קייטרינג, צלמים ומנהלי אולמות גם הם שותפים בחגיגת הכריתה המיותרת. יותר מדי אנשים עושים כסף על חשבון הפחד שלנו להתקדם.

 

בעתיד הטקס הזה יהפוך למגונה

בתור מי שהלך צעד אחד קדימה והטיל וטו על קיום טקס ברית המילה על בנו, אני מצדיע לבית המשפט בקלן. מדוע? כי הוא אזר אומץ  לתמוך בכל אותם הורים שאינם רוצים לגרום נזק לילדיהם, אך חוששים מן התגובות של הקהילה ואנשי הדת שלהם. רק גופים חזקים כמו בתי משפט יוכלו להגן עלינו מפני הניתוח המטופש הזה, שאין לו שום תרומה דתית, אין בו שום דבר חיובי, ושגורם נזקים גופניים ארוכי-טווח לבנים בכל העולם.

 

השינוי לא יתחיל מחר בבוקר, גם לא בשנה הבאה. המחאה כנגד קיום המילה תימשך עוד עשרות שנים, עד שהטקס יהפוך בהדרגה למגונה. אנשים נבערים מדעת, חרדים ושמרנים, ימשיכו לבצע אותו, על אפם ועל חמתם של הדורות הבאים. פרסום תקשורתי של מקרי פציעות, תאונות ואשפוזים בגלל טקסי מילה ברחבי העולם עשוי להקל על הציבור הרחב להבין את הצדדים האפלים והמזעזעים של המסורת המופרכת הזו.

 

כבר מלתם את בנכם? לפחות תנו לו את האפשרות להימנע מן הפעולה הזו, כשהוא יהפוך לאב גאה בעתיד הקרוב או הרחוק. זה לא נורא להגיד "סליחה, טעינו". זה בוודאי לא רע להודות על האמת: "פחדנו, לא לגמרי ידענו מה אנחנו עושים". אבל הכי חשוב: אם אתם מאמינים שלתינוקת יש זכות להגן על עצמה מפני כריתת הדגדגן שלה ע"י כוהני דת באפריקה, בוודאי תוכלו להבין מדוע לתינוק יש זכות להגן על עצמו מפני סכין המוהל.

תגובות (0)
הוסף תגובה