הפרידה של טום קרוז וקייטי הולמס: עושים סדר בשמועות

ביום חמישי האחרון, ה-28 ביוני, רעדה האדמה מתחת לרגליו של השחקן ההוליוודי טום קרוז כשגילה, יחד עם שאר העולם, שאשתו בחמש השנים האחרונות, קייטי הולמס, ואם בתו הבת ה-6, הגישה בקשה לגירושין ומשמורת בלעדית על בתם סורי קרוז, באמצעות עורך דינה וללא ידיעתו.

 

עוד ב-Onlife:

 

בין הררי השמועות שעשו את דרכן לצהובונים, עולה תמונת מצב לא מאושרת של אשה צעירה, בת 33, שלכאורה הגשימה את ה-חלום בהא הידיעה של כל נערה מתבגרת באשר היא, והתחתנה עם אליל נעוריה ולאחר חמש שנים, התפכחה מהאשלייה ומנסה לחזור ולחיות חיים רגילים.

 

קייטי הולמס תיכננה את צעדיה מראש, בדייקנות וקפדנות השמורות לאנשים שנמצאים תחת שלטון טרור בביתם, בין אם נפשי או פיזי. לא היתה זו יד המקרה שגרמה להולמס לצאת עם ההכרזה הגורלית בזמן שטום קרוז מצלם בחו"ל. ממש לא, מדובר בצעד מחושב בכל הרמות, כלכלית ומשפטית.

 

בין אם מדובר בהפתעה מוחלטת שנחתה על ראשו הלום האהבה של טום קרוז כרעם ביום בהיר (רק לפני שבועיים הוא ביטא את אהבתו הגדולה לאשתו ואת המזל שנפל בחלקו על שהיא בחייו) ובין אם באחת הכתובות הכי ברורות שהיו על קיר האשליות של הוליווד, המעשה של קייטי הולמס תפס את קרוז (ואת העולם) עם התחתונים למטה.

 

טום קרוז וקייטי הולמס בימים מאושרים יותר

צילום: Shutterstock

 

מבולבלים? הנה קצת סדר בדברים שפורסמו מאז יום חמישי ועד היום, נתחיל עם העובדות:

 

1. קייטי הולמס הגישה את הבקשה לגירושין ללא ידיעתו של טום קרוז.

קייטי הולמס בחרה להגיש בקשה לגט בניו יורק, בה היא מתגוררת כרגע ובה היא מחזיקה דירה, מאחר והחוק בניו יורק (ובמדינות הצד המזרחי באופן כללי) נוטה לאפשר משמורת יחידה להורים שנמצאים בהליכי גירושין. להבדיל מקליפורניה, שם קייטי הולמס וטום קרוז נרשמו לנישואין ושם נמצאת האחוזה שלהם, מאחר והחוק הקליפורני נוטה לאפשר גמישות ומשמרת משותפת להורים שמבקשים גט.

 

הנקודה הכלכלית: מגזין פורבס מספר היום כי טום קרוז נמנע במשך שנים מלקשור את עצמו ואת עסקיו לעיר ניו יורק בעקבות המס הגבוה שהיה עליו לשלם, בתור תושב. למעשה, טום קרוז פעל בכל צורה חוקית כדי למדר את עצמו מהתשלום, ובין הפעולות בהן נקט, הוא גם רשם באוגוסט האחרון את הדירה המשותפת של קייטי ושלו על שמה של קייטי הולמס בלבד.

 

הצעד הזה, נכון פיננסית ככל שיהיה, יכול להיות בדיוק היתרון שקייטי היתה צריכה כדי להגיש את מסמכי הגט בניו יורק, למרות שהיא לא תושבת העיר. זו גם תהיה סיבה נוספת של קרוז לדרוש שמשפט הגירושין שלו יתנהל בקליפורניה ולא בניו יורק,  גם כי אז הוא ייחשב כתושב ויאלץ לשלם מיסים על כל עסקיו. וזה הרבה עסקים. והרבה כסף.

 

2. קייטי מבקשת משמורת בלעדית על בתם סורי ולקבוע כי ביתה נמצא בניו יורק.

באופן יוצא דופן משאר הזוגות ההוליוודים ששומרים על ארשת פנים חברית בכל הנוגע להסכמי הגירושין שלהם, קייטי הולמס מבקשת להכיר בה כבעלת משמורת בלעדית על סורי קרוז והיא מבקשת לקבוע שביתן נמצא בניו יורק, על מנת שלא יאלצו אותן לעבור לקליפורניה, שם החוק יהיה גמיש יותר לטובת משמורת משותפת.

 

הנקודה הדתית: בכל אתרי הרכילות בעולם מדברים על דת הסיינטולוגיה כגורם הראשי (ואולי אף הבלעדי) לפרידה של הזוג. עם זאת, מבחינה משפטית, הולמס לא יכולה להשתמש בטיעון של הסיינטולוגיה נגד בעלה מאחר ושימוש באמונה דתית אינו חוקתי בארה"ב.

 

הדרך היחידה בה הולמס יכולה להשתמש בסיינטולוגיה נגד טום קרוז היא רק אם תצליח להוכיח כי הדת שלו משפיעה לרעה על חינוכה של סורי. בכל מקרה, מאחר וקייטי הולמס הגישה את הבקשה למשמורת, חובת ההוכחה מוטל על כתפיה. 

 

3. טום קרוז גילה יחד עם שאר העולם על הגשת הבקשה לגט.

קייטי הולמס בחרה ברגע הכי נכון מבחינתה להגיש את הגט, כשבעלה בחו"ל ועוד באיסלנד בצילומי סרט חדש. קייטי לא נתנה לטום את ה"כבוד" המינמלי ולא יידעה אותו על הגשת מסמכי הגט אלא בישרה לעולם ולטום קרוז בו זמנית דרך עורך דינה, כי היא הגישה בקשה לגט כש"כל עניינה, כפי שהיה מאז ומעולם, הוא שלומה של בתה".

 

במעשיה של הולמס יש משהו שמאוד מזכיר אישה במצוקה אמיתית, כזו שנמלטת מידיו הארוכות של בעלה הכל יכול ומחכה לשעת הכושר כדי לברוח ולקבל מחסה, אחרת קשה להסביר מדוע לא חיכתה לשובו של קרוז או אפילו טרחה ליידע אותו בדבר הגט, כדי שיוכלו להוציא הודעה משותפת כמו זוגות רבים אחרים שבוחרים להשאיר את הכביסה המלוכלכת בבית.

 

הצעד הדרמטי בו נקטה קייטי הולמס דחק את טום קרוז לפינה ואנשיו נאלצו להוציא הודעה לציבור לפיה טום עצוב עד מאוד מההודעה של קייטי ומתרכז כרגע בשלושת ילדיו. "מקורות" ו"יודעי דבר" אומרים שקייטי בחרה בכוונה בשעת השין ובחרה שלא ליידע את קרוז על מנת שהוא לא יהיה זה שייקבע את מהלך הדברים מעתה ואליו.

 

משפחת קרוז בהרכב מלא: טום קרוז, קייטי הולמס ובתם סורי קרוז

צילום: רויטרס

 

כנראה שהולמס ידעה מה היא עושה ומדוע עליה לפעול בחשאיות בה פעלה. הולמס אמנם מפורסמת בזכות עצמה אבל אין מה להשוות בין שחקנית שעיקר חינה היה לפני 10 שנים בתכנית נעורים ובין ענק הוליוודי בסדר גודל של טום קרוז. במידה והדברים היו מגיעים לידיעתו מראש, קרוב לוודאי שהוא היה מפעיל את סוללת האנשים שלו – אנשי ציבור, משפחה ואולי אפילו אנשי דת – כדי שישכנעו את קייטי הולמס לבחור בדרך בה הנזק התקשורתי יהיה מזערי ככל האפשר וכתוצאה מכך, לדחוק אותה לפינה ממנה לא תוכל לצאת בקלות.

 

ככל הנראה, קייטי הולמס הרימה לראשונה מזה חמש שנים את ראשה הכנוע ובחרה להשתחרר מאחיזתו של אחד מהשמות הכי גדולים שקיימים כיום בהוליווד. אנחנו אולי לא נדע לעולם מה באמת קרה בין כותלי הבית של קרוז-הולמס, אבל חרושת השמועות לא תחדל. כבר ביום שישי, נפוצו עשרות גירסאות למה שקרה בבית הולמס-קרוז. אלו הן רק חלק מהשמועות:

 

1. טום הוא עקר וסורי היא בכלל לא בתו הביולוגית אלא תוצאה של הפריה מלאכותית מתורם זרע.

הבסיס לשמועות האלו נזון זה שנים מהשמועות שטום הוא עקר וה"עדות" לכך היתה שבמערכת היחסים בת ה-11 שנים שניהל עם ניקול קידמן, במהלכה אימצו השניים שני ילדים וללא הולידו אף ילד משלהם.

 

סייג: כשטום קרוז וניקול קידמן התגרשו, קידמן הודתה שהיתה בהריון מבעלה ועברה הפלה.

 

טום קרוז ואשתו לשעבר ניקול קידמן

צילום: Shutterstock

 

2. הנישואין בין טום וקייטי הם פיקטיביים, ונועדו לקדם את הקריירה המקרטעת של קייטי מצד אחד ולספק לטום אליבי הטרוסקסואלי, בגלל היותו הומו בארון.

השמועות על נטייתו המינית של קרוז קיימות כבר עשרות שנים (וטום אפילו תבע וזכה בעבר שבועון רכילות על דיבה מסוג זה). השמועות אומרות שהנהגת הסיינטולוגיה וטום קרוז ערכו "אודישנים" לשחקניות מתחילות לתפקיד אשתו של קרוז, והולמס נבחרה תחת הידיעה כי הנישואין יקדמו את הקריירה שלה. כנראה שאחרי 5 שנים במחיצתו של קרוז, קייטי הבינה כי הקריירה שלה לא באמת תתרומם לעולם ונמאס לה לשחק את משחק "האישה הקטנה".

 

שמועות דומות לגבי הזוגיות של קרוז-הולמס קיימות כבר שנים. פתאום, כל מגזין רכילות וכל צהובון מרימים את ראשם המכוער ואומרים שטום וקייטי לא ישנים כבר שבועות ביחד, מספרים על דירה שקרוז שכר בניו יורק במקום לגור בביתם המשותף. שמועות נוספות מדברות על משטר הטרור שהוא היה מטיל על אשתו, בין היתר, נטען שהוא אוסר עליה לצאת מהבית כשהיא נראית טיפה פחות ממושלם, ומחייב אותה לצאת לטיול עם סורי במייק אפ מלא, בגדי מעצבים וכדומה.

 

3. השער הפרובוקטיבי של קרוז למגזין W היה הגמל ששבר את גב הגמל.

יש האומרים שהשער האחרון למגזין W, בו קרוז מופיע חצי עירום עם שתי בלונדיניות שנמרחות עליו, כמחווה לדמות אותה הוא מגלם בסרט החדש "Rock of Ages" היה קש ששבר את הגב של קייטי.  אומרים שהולמס, שגדלה בבית קתולי בעיר קטנה באוהיו התביישה עמוקות לראות את התמונות של בעלה עם שתי הנשים וכדובדבן על הקצפת, הוא לא התכוון לחזור הביתה לחגוג את יום הולדתו ה-50 שיחול בשלישי הקרוב.

 

טום קרוז על השער השערורייתי של מגזין W 

 

וכמובן, השמועות האיתנות ביותר נוגעות בדת הסיינטולוגיה, בה טום קרוז חבר נלהב כבר שנים, ומעוררת חילוקי דעות בינו לבין אשתו, לגבי דרך החינוך של סורי.

 

אז למה עכשיו? בגיל 6 סורי הגיעה לגיל ש"אפשר להתחיל". אם זה תלוי בטום קרוז, סורי היתה אמורה להתחיל ללכת לבי"ס סיינטולוגי ושהדת תהיה חלק הרבה יותר משמעותי מחייה, ולזה קייטי הולמס לא היתה מוכנה.

 

ההופעה האלמותית של טום קרוז על הספות של אופרה ווינפרי בה הוא מצהיר על אהבתו לקייטי הולמס:

 

 

מה קרה באמת? כנראה שלעולם לא נדע. או לפחות לא את האמת האבסולוטית. מאבק הגירושין הולך להיות מהמלוכלכים שהוליווד ידעה בשנים האחרונות. הרכילאים מתמוגגים מהמחשבה על המשפט העתידי שיתנהל בין בני הזוג, מחד טום קרוז – כוכב הוליוודי שכבר שנים מספק אינספור ספוקולציות וחרושת שמועות לגבי חייו הפרטיים ומנגד, קייטי הולמס, שבוודאי תדרוש (ואולי גם תקבל) הרבה מאוד כסף כדי להשאיר את הידע הנרחב שצברה על חייו הפרטיים של בעלה, אחד האנשים הכי מפורסמים בעולם, ועל הקשר שלו עם הדת האניגמטית בה הוא חבר .

 

לפי הסכם טרום הנישואין של טום וקייטי, הולמס אמורה לקבל 3 מיליון דולר לכל שנת נישואין, שמצטברים ל-15 מיליון דולר בסה"כ. בנוסף להם, הולמס ביקשה בגט "סכום הולם" של מזונות על מנת לגדל את סורי. בנוסף לסכומים האלו, השאלה כיום היא כמה קייטי הולמס תדרוש וכמה קרוז יסכים לשלם כדי לקנות את שתיקתה של אשתו. 

 

בין אם אתם מסכימים עם המהלך הנואש של הולמס וחושבים שהיא פעלה כאישה במצוקה ואמא שחוששת לחיי בתה, ובין אם חושדים כי האופן בו חיכתה להזדמנות המושלמת וירתה ברגע הנכון, מעיד אך ורק על תאוות בצע, אי אפשר לערער על העניין העולמי שהפרידה הזו מעוררת. והשאלה החשובה באמת היא מדוע כל מערכת יחסים רומנטית של טום קרוז מסתיימת ב"ריח רע" ובעשרות סימני שאלה והאם השלב הבא באבולוציה הסיינטולוגית שלו תכלול מסז'יסט שטוען שהוא הטריד אותו מינית, ממש כמו אחיו למקצוע ולדת, ג'ון טרבולטה.

תגובות (0)
הוסף תגובה