פיתוח חדש: חומר שמונע עששת וחורים בשיניים

האם רופאי השיניים צריכים לחפש מקצוע חדש? לדברי חוקרים מאוניברסיטת צ'ילה, חומר חדש שהם פיתחו ועתיד לצאת לשוק במהלך השנה וחצי הבאות, עלול להפוך על פיה את מפת טיפולי השיניים.

 

עוד ב- Onlife

לדברי החוקרים, החומר הכימי שזכה לשם המבדח Keep 32 (על חשבון 32 השיניים שבבפיו של אדם מבוגר) הוא בעל תכונות אנטי בקטריאליות, הפועל על החיידקים שמאיימים לגרום לעששת ולחורים בשיניים, ופועל במהירות רבה.

 

לדברי החוקרים, החומר שנבדק במהלך שבע השנים האחרונות וכעת עובר לשלב הניסויים בבני אדם, פועל מהר מאוד ומרגע שהוא מגיע לשיניים ניתן לראות את התוצאות תוך שעות ספורות. את החומר ניתן להוסיף למוצרים כמו משחות שיניים, מי פה ואפילו מסטיקים לניקוי הפה.

לדברי החוקרים  ד"ר חוזה קורדובה מאוניברסיטת ייל וד"ר אריך אסטודילו מאוניברסיטת צ'ילה, החומר תוקף את חיידקי הסטרפטוקוקוס שהופכים סוכר לחומצת חלב בפה, שגורמת לרקבון ולפגיעה בציפוי השן.

 

אולם למרות ההתלהבות והאפשרות שלא נצטרך לפחד יותר מרופאי השיניים, ד"ר אלון לבני, מומחה לרפואת שיניים ציבורית, אומר בתגובה: "במשך שנים נעשו ניסיונות רבים למציאת חומר מונע עששת, אך למיטב ידיעתי טרם נמצא חומר כזה. ובכל מקרה, אני חושב שלמרות מה שכתוב רופאי השיניים עדיין  לא צריכים לחפש הסבה מקצועית".

תגובות (0)
הוסף תגובה