איך לשווק את העסק באמצעות פינטרסט

בואי ואמרי יפה שלום לחברה הכי טובה החדשה שלך – פינטרסט. מדובר ברשת החברתית החמה ביותר בעולם, ולמרות גילה הצעיר (כשנה וחצי בלבד) היא כבר תפסה את מקומה כרשת בעלת מספר הכניסות השלישי בגודלו בעולם, מיד אחרי פייסבוק ואחותה הקטנה טוויטר. בנוסף, פינטרסט משמשת כמקור הפניית התנועה הגדול ביותר ברשת. כן – יותר גדול מפייסבוק ומהמלכה האם גוגל.

 

עוד ב Onlife:

 

 

מה זה פינטרסט?

עם מעל ל – 105 מיליון כניסות חודשיות ורוב כמעט מוחלט של נשים יצירתיות, מגניבות ולגמרי ניתנות למעקב, את בהחלט נמצאת בחברה טובה. אה כן, וזה עוד משתפר: למרות שבמקור פינטרסט הוקמה כרשת חברתית שמטרתה לחלוק השראה ורעיונות בין המשתמשים, לא עבר זמן רב עד שבעלי העסקים והיזמים המתוחכמים מצאו את דרכם להשתמש ברשת למטרות קידום העסק. עוד רגע קטן ואת לגמרי הופכת להיות אחת מהם.

 

אם אין לך שמץ של מושג לגבי מה זה פינטרסט, להלן הסבר טכני קצר: פינטרסט היא רשת חברתית המבוססת על תמונות. לכל משתמשת יש פרופיל, בו היא יוצרת לוחות, הנקראים Pin Boards, המהווים את אוסף התמונות הפרטי שלך. לכל לוח את יכולה "להצמיד" כמה ואיזה תמונות שתרצצי, בפעולה שנקראת To Pin או Pinning.

 

אלבומי פינטרסט (צילום מסך)

 

עתה, הגיע הזמן להתוודע לפינטרסטינג – ביזנס סטייל.

 

כך תקדמי את העסק שלך דרך פינטרסט

 

1. החליטי על הקול שלך
לפני שאת פותחת משתמש בפינטרסט עלייך להחליט תחת איזה כובע ברצונך לפינטרסט. בעוד פייסבוק חסמו את האפשרות לפתוח פרופיל אישי תחת שם של עסק, ועסקים יכולים לפתוח רק עמודים רשמיים (כאלה שאת עושה להם לייק, בניגוד לפרופילים שאת יכולה להיות חברה שלהם), בפינטרסט אין את ההפרדה הזאת. כך שאת יכולה לבחור: האם את מעוניינת לפתוח משתמש תחת שם העסק שלך, בדומה לחבר'ה בג'נרל אלקטריק? זה מאפשר לך לתת ממד של אנושיות למותג שלך, תוך קידום נושאים החשובים לך כמו אקולוגיה, סיוע הומניטרי ועוד.

מצד שני, אולי את היא הפנים והמייצג של המותג שלך ולכן עדיף שתפתחי משתמש פינטרסטי תחת השם הפרטי שלך? בצורה כזו, הלקוחות שלך יוכלו להתחבר אלייך ברובד האישי ביותר, ולהרגיש כאילו הם ממש מכירים אותך.

 

2. צרי סט של לוחות פינטרסט מושכים במיוחד
הצלחה פינטרסטית מתחילה ונגמרת בלוחות מוצלחים. אלא אם כן השם שלך זה אופרה ווינפרי ואז זה באמת לא משנה מה יש לך בלוחות (ואם זה המקרה, לכבוד הוא לי שאת קוראת את הכתבה הזו) – את ככל הנראה תצטרכי להפשיל שרוולים ולעבוד על מנת למצוא תמונות מושכות מספיק שיעזרו לך לצבור מעריצים ועוקבים.

זכרי כי הכוח של פינטרסט בייבוא תנועה לאתר שלך נובע מהויראליות של תוכן איכותי, או במקרה הזה – של תמונות איכותיות.

3. הקפידי על מילות מפתח
אחד הדברים האהובים עלי ביותר בפינטרסט זו העובדה שלמרות שמדובר בפלטפורמה ויזואלית ברובה, עדיין יש מקום לקידום טקסטואלי טהור, או במילים אחרות – מילות מפתח.

תחת כל תמונה את מוזמנת להוסיף תיאור מפורט של עד 500 תווים. נצלי את היתרון הזה, והקפידי לשלב מילות מפתח חזקות ורלוונטיות בתיאורי התמונות שלך.

 

מקור ההפנייות הגדול ברשת (צילום: מתןך פינטרסט)

 

4. הפאואר יוזרז: עקבי אחריהן ולמדי מהן

חיפוש קצר ואת מיד תגלי את כוחן המופלא של המשתמשות אותן אני מכנה בחיבה ה"פאואר יוזרז". אלו הן אותן משתמשות שהצליחו להשיג מספר בלתי נתפס של עוקבים בפינטרסט בתקופת זמן עוד יותר בלתי נתפסת. מצאי אותן ועקבי אחריהן. לא תאמיני כמה תלמדי מהן.

 

כמה נשים שווה ללמוד מהן:

  •  Christine Martinez – בלוגרית אופנה מגניבה במיוחד
  • Jane Wang – מספר אחת בפינטרסט, אוהבת להצמיד בעיקר כל מה שקשור לאוכל. למרבה הצער, לא ממנפת את ההצלחה לטובת אתר או חנות.
  • Jennifer Chong – צלמת ומעצבת, בעלת בלוג מקסים 
  • Joy Cho – הפאואר יוזרית האהובה עלי ביותר. בעלת הבלוג והחנות Oh Joy

 

5. אופטימיזציה
תאמיני או לא, אבל שינויים מינוריים במיקומי הלוחות שלך ובתמונות הכיסוי שלהם מסוגלים לשלש לך את כמות הכניסות. נהלי מעקב סטטיסטי צמוד אחרי התנועה המגיעה אלייך מפינטרסט, ועשי ניסויים בסידורי הלוחות ותמונות הכיסוי שלהם. את עלולה להיות מאוד מופתעת ממה שתגלי.

6. נטוורקינג
 אל תשכחי כי בראש ובראשונה פינטרסט היא רשת חברתית. מעבר לכך, הרשת משלבת בתוכה את האלמנטים הטובים והחזקים ביותר מכל אחת מהרשתות החברתיות המובילות באינטרנט:

  • טוויטר – בדומה לטוויטר, פינטרסט תומכת בפורמט של "עוקבים" ולא חברים. היתרון בשיטה זו הוא שאין גבול למספר האנשים שיכולים לעקוב אחרייך.
     
  • פייסבוק – פינטרסט מקפידה מאוד לקדם את אפשרויות התקשורת בין המשתמשים שלה. הרשת דאגה להוסיף אפשרויות של לייק פינטרסטי, של תגובות וכמובן לשלב את שתי האחיות הגדולות – תרגישי חופשי לעשות לייק פייסבוקי ולצייץ על כל תמונה כמה שתרצי.
  • יוטיוב – אם הייתן שואלות אותי לאיזו מבין כל הרשתות החברתיות הגדולות פינטרסט דומה, הייתי אומרת יוטיוב. בדומה ליוטיוב, כל תמונה שאת מצמידה לאחד הלוחות שלך נשארת לשרת אותך ולהביא לך תנועה לאתר לנצח נצחים. זאת בניגוד לסטטוס או ציוץ, הנעלמים אל תוך נבכי השכחה תוך מספר שעות ספורות.

 

7. קידום חשבון הפינטרסט באתר
תחשבי על זה – כל תמונה המוצמדת מאתר הבית שלך ללוח של משתמשת פינטרסט, מיד יוצרת לך קישור איכותי בחזרה לאתר. אם כך, למה לא להקל על המשתמשות ולהוסיף כפתור "Pin it!" מתחת לכל תמונה באתר שלך?
 
לשיטה הזו יש עדיין חסרון – נכון לעכשיו כל כפתור "Pin it" צריך להיות מוסף ידנית עד שפינטרסט יספקו פתרון טוב יותר. את יכולה להתמודד עם החיסרון הזה על ידי הוספת הכפתור אך ורק לתמונות החזקות והטובות ביותר שלך.

 

8. קידום חשבון הפינטרסט בפייסבוק
כברירת מחדל, חשבון הפינטרסט שלך מסונכרן עם חשבון הפייסבוק שלך, כך שכל הצמדה של תמונה חדשה מיד מוצאת את דרכה אל הטיים-ליין שלך. אל תוותרי אל האופציה הזו. להפך – זרמי איתה. כדאי אפילו לקחת את זה צעד אחד קדימה, ולהוסיף טאב "פינטרסט" משלך על הקיר.

 

זכרי – כמה שיותר אנשים ידעו על חשבון המשתמש שלך, כך יגדלו כמות העוקבים והלייקים שלך. בעקבותיהם הדירוג של התמונות יעלה, ויביא לגידול עצום בתנועה לאתר שלך.

 

כללי המשחק השתנו לטובתך

לסיכום, המדיה החברתית היא לא טרנד חולף, אלא שינוי עצום ומבורך במיוחד בכללי המשחק העסקיים. אם תדעי לשחק נכון את המשחק, זה יעבוד רק לטובתך והעסק הקטן הזה שלך יוכל לעמוד בשורה אחת עם ענקים שעד היום לא ראו אותך ממטר.

 

 

לאתר של נטלי ריי

לפרופיל של נטלי ריי בפינטרסט

_______________________________________________________

 

עוד לא הצטרפת לפורום נשים ועסקים של Onlife? היכנסי לפורום ופתחי אתר עסקי משלך בחינם

תגובות (0)
הוסף תגובה