ג'ון גליאנו: גם אנטישמי וגם תובע את כריסטיאן דיור?

מעצב העל ג'ון גליאנו, שעמד בראש בית האופנה כריסטיאן דיור ופוטר ממנו בבושת פנים באפריל 2011 לאחר שצולם מתבטא באנטישמיות, החליט לתבוע את בית האופנה בו שימש כמעצב ראשי עד התקרית. על פי השמועות, גליאנו יתבע סכום של כמעט 20 מיליון דולר, בעקבות פיטוריו ה"לא צודקים".

 

 

כזכור, לפני שנה וחצי, בפברואר 2011 הואשם ג'ון גליאנו באנטישמיות לאחר שהשתכר במסעדה ותקף את האנשים שיושבים סביבו. הוא אמר שהוא אוהב את היטלר, והוסיף "אנשים כמוכם צריכים להיות מתים. האימהות שלכם, האבו תשלכם, כולם היו צריכים למות בגז".

 

הוידאו הסלולרי עם ההתבטאויות האנטישמיות של ג'ון גליאנו:

 

 

 

בעידן הסלולרי, בו כל דבר  מתועד מיד ועולה לרשת, הופעתו הפוגענית של גליאנו התפשטה כאש בשדה קוצים ובית האופנה הגדול והמכובד מיהר למזער נזקים, הבהיר כי הוא אינו שותף לדעותיו של המעצב האקצנטרי שלו (ולראייה, הפרזנטורית שלו היא נטלי פורטמן), ופיטר את גליאנו באפריל של אותה שנה.

 

ג'ון גליאנו התנצל ואף טען כי התנהגותו נבעה ממתחים בעבודה והתמכרויות לסמים ואלכוהול, אך בית המשפט של צרפת הרשיע אותו בספטמבר האחרון בהתנהגות אנטישמית וקנס אותו ב-6000 יורו.

 

ג'ון גליאנו: דיבר מתוך שיכרות או אנטישמי בארון?

צילום: Shutterstock

 

לפני מספר ימים, חלה התפתחות נוספת בפרשה, כשנשיא צרפת החדש, פרנסואה הולנד, שלל מגליאנו את אות ליגיון הכבוד הצרפתי שהוענק לו ע"י נשיא צרפת הקודם, סרקוזי.

 

אושיות אופנה רבות, ביניהן קייט מוס (לה עיצב את שמלת הכלה) ואנה וינטור, פטרו את התנהגותו כ"דברי סרק של שיכור" והיה נדמה כי הוא עשוי לחזור למעמדו הקודם בעולם האופנה. אולם, עכשיו, ככל הנראה, הוא החליט שהוא לא מתנצל יותר והולך על כל הקופה. מעניין אם זה יצליח לו.

תגובות (0)
הוסף תגובה