חברות תרופות מסייעות לקמפיין הברים בת"א

הערב אמור לצאת לדרך הקמפיין של איל"ה, האגודה הישראלית לחקר הפוריות, במהלכו רופאים ורופאות המתמחים בפריון יעבירו הרצאות לנשים בברים תל אביביים במטרה לעורר את המודעות לגיל הפריון של נשים. הקמפיין עורר סערה גדולה בתקשורת, ואת חמתן של נשים ברשתות החברתיות, בראשן, כמובן, פייסבוק. אירוע מחאה נפתח, ומספר ברים כבר הודיעו על ביטול האירוע שתוכנן בשטחם.

 

עוד ב Onlife:

 

מי הן חברות התרופות שמממנות את הקמפיין?

בעלון המידע שחברי איל"ה עומדים לחלק לנשים מפורט נושא דחיית גיל הפריון והבעיות העלולות להיגרם כתוצאה מכך. בנוסף, מפורטים בעלון פתרונות אפשריים לטיפול באי-פריון הנובע מגיל האישה. בסוף העלון מצוין כי הוא הופק בחסות חברת MSD ובדיקת Onlife גילתה שותפה כלכלית נוספת לקמפיין הברים של איל"ה – חברת Merck Serono. שתי החברות הינן חברות תרופות המייצרות ומשווקות מוצרים המטפלים בבעיות אי פריון.

 

MSD  היא חברת תרופות המייצרת, בין היתר, תרופות המיועדות לגירוי השחלות, אחד מהפתרונות המוצעים בעלון. חברת מרק סרונו (ואין לבלבל אותה עם חברת מרק, שהיא חברת האם של MSD) גם היא חברת תרופות גדולה, המתמחה בשני תחומים עיקריים: הראשון הוא מחלות נוירולוגיות, והשני הוא טיפולי פוריות וייצור מוצרים חדשניים המסייעים לזוגות הסובלים מבעיות פוריות.  

 

באיל"ה מאשרים כי 2 החברות, MSD ומרק סרונו אכן תרמו לקמפיין הברים. פרופ' מרתה דירנפלד, יו"ר האגודה הישראלית לחקר הפוריות, מציינת כי "האגודה לא הייתה יכולה להתקיים ללא תמיכתן של חברות תרופות שונות", ביניהן גם MSD ומרק סרונו, וכי החברות לא היו מעורבות בתכנים עצמם, כי אם רק במימון.

 

פרופ' דירנפלד מציינת כי קמפיין הברים הוא רק חלק קטן מתוך קמפיין רחב יותר שהארגון עושה. "המטרה היא לא לעודד נשים להתחתן ולעשות ילדים, המטרה היא ליידע נשים לגבי האפשרויות שלהן", היא אומרת. פרופ' דירנפלד, שעובדת באגודה בהתנדבות מגוייסת למטרה החשובה של מתן מידע: "אני בשום אופן לא רוצה להגיד למישהי 'תמצאי חתן ותלדי כבר', אני רק רוצה להגיד לה 'חשוב שתדעי'. אני נתקלת כל יום במרפאה הפרטית שלי בנשים כאלה, אינטליגנטיות ומשכילות, שלא לגמרי מודעות לכאב ולסבל, הפיזיים והנפשיים, שכרוכים בטיפולי פוריות. בברים אין שום כוונה לבוא לבחורה צעירה שיוצאת לבלות ולהגיד לה 'תיכנסי להריון'. אני לא אעשה את זה לאחיותיי. אני רק רוצה שהן תדענה. לפני שיגיעו לתרומת ביצית", היא אומרת.

 

אם תרצי ילדים בעתיד – זה הזמן להקפאת ביציות

בהמשך מציינת דירנפלד שנשים בגילאי 30+ צריכות גם לדעת על האופציה של הקפאת ביציות, שלא הייתה קיימת פעם. כפי שמצויין בעלון, בפברואר 2011 אישר משרד הבריאות להשתמש בטכנולוגיית הקפאת ביציות לנשים בנות 30-41 המעוניינות בכך לצורך שימור הפריון לעתיד מסיבות לא-רפואיות. "אני לא מציעה פתרונות", אומרת דירנפלד. "אם את רוצה לעשות עם זה משהו – תקפיאי ביציות. היום, אחרי גיל 38 זה כמעט לא מצליח. פעם זה לא היה, היום יש. שתדעי שיש לך את האופציה, שלא תגידי בגיל 43 למה לא אמרו לי שיש את האופציה?", היא מסכמת.

 

 

מה עם השעון הביולוגי של הגברים?

קמפיין הברים מכוון לעודד את המודעות אצל נשים רווקות ישראליות בלבד, אבל חשוב לציין שגם הרווקים הישראליים צריכים להיות מוטרדים. לאחרונה פורסם מחקר המעיד על קשר ישיר בין גילו של האב לאוטיזם וסכיזופרניה אצל צאצאיו. כלומר, ככל שגבר מתמהמה עם נושא הולדת ילדים, כך גדל הסיכוי שילדיו ילקו באוטיזם או בסכיזופרניה. 

 

חברת מרק סרונו סרבה להגיב לנושא מעורבותה בפרויקט הברים, ותגובת חברת MSD לא התקבלה עד פרסום הידיעה.

תגובות (0)
הוסף תגובה