בר רפאלי הופכת לאשת עסקים

בשבוע שעבר הוצף פייסבוק באלפי שיתופים של סרטון ויראלי בכיכובם של בר רפאלי ורועי כפרי ("ניצה ולחם", "חתולונובלה"). בדיקה קצרה העלתה שזו פרסומת לאפליקציית MyCheck, המאפשרת לשלם באמצעות הסמארטפון, וכי רפאלי לא סתם "הסכימה להצטלם לסרטון" מטוב לבה כפי שנכתב באחד מאתרי החדשות, אלא השקיעה בסטארט-אפ, יחד עם משפחת סבן, ורטהיימר ואלרואי, 1.7 מיליון דולר.

 

עוד ב Onlife:

 

מחפשת סטארט אפים, נפגשת בעצמה עם יזמים

"ההשקעה ב- MyCheck מתאימה לי מבחינה עסקית ומבחינה אישית", אמרה עם השקת האפליקציה. "כל הפעילויות שלי נעשות בסמארטפון – מטוויטר ואינסטגרם ועד לשמירת קשר עם משפחתי וחברי ברחבי העולם. עכשיו גם חוויית התשלום שלי היא סלולרית".

 

עבור רפאלי, 27, לא מדובר בסטארט-אפ ראשון. השנה היא השיקה את מותג ההלבשה התחתונה המקוונת שלה ושל דודי בלסר under.me – והכסף שהיא מרוויחה לא מגיע רק מהגוף ומהפנים שלה, אלא גם ממה שנמצא מאחוריהם: מוח חריף בעל חוש עסקי. רפאלי לא סומכת רק על המראה שלה, שיכול להיעלם מתישהו, ובגילה, שבסטנדרטים של עולם הדוגמנות נחשב מופלג, רפאלי דואגת להמשך הקריירה שלה, ביום שהפלאשים יכבו.

 

ל – Onlife נודע כי בר רפאלי, משתמשת כבדה ברשתות חברתיות, בודקת לאחרונה סטארט-אפים שקשורים לסלולר וניו מדיה. אחד היזמים שנפגש איתה לאחרונה אישר כי רפאלי אכן מתעניינת בתחום, אך לא ממהרת לקפוץ על דברים שעדיין לא בשלים ונמצאים רק בשלב הקונספט. הוא מציין כי לא מדובר באישה עם פנים יפות שלא בקיאה בחומר – רפאלי יודעת בדיוק מה היא רוצה, והיא לא שולחת אנשים מטעמה לנהל עבורה את המו"מ, אלא מגיעה לבד לפגישות ונפגשת בעצמה עם היזמים.

 

הפרסומת הויראלית ל – MyCheck:

 

קריירה שהיא תוצאה של צעדים מחושבים

כמובן שרפאלי דואגת למנף את עסקיה החדשים בעזרת נתוניה הטבעיים. פרט לסרטון שהופק ל –MyCheck היא כיכבה גם בקמפיין הוויראלי ל – under.me בו צולמה כשהיא משחקת טניס בבגדיה התחתונים בלבד. ללא תקציב צילומים גדול, רפאלי רצה, יחד עם הצלם אייל נבו, דודי בלסר וחברתו, מאתר צילומים אחד למשנהו, תוך שהיא סוחבת עמה ציוד כבד וסובלת בגבורה את הקור המקפיא בלבוש מינימלי – בהחלט לא חיי הזוהר של דוגמנית בינלאומית מצליחה אליהם התרגלה עד כה.

 

אמנם מאחורי המיזם עומד בלסר, אבל כשביקש למצוא לו שותפה מתחום האופנה והדוגמנות, רפאלי היתה הבחירה הטבעית מבחינתו. "יש לה אבחנות טובות מאוד, ואני מופתע בכל פעם לטובה מהמעורבות שלה", אמר ל – TheMarker כשהושק האתר במארס. החברה גייסה מיליון דולר מיובל טל, מהאנג'ל ולשעבר מנכ"ל 888 גיגי לוי, ומבעלי חברת פוקס, יפתח ויזל לפני שעלתה לאוויר.

 

ואולם נראה כי גם כדוגמנית גילתה רפאלי חושים עסקיים חדים וידעה למתג את עצמה היטב. בינואר פירסם מגזין "פורבס ישראל" את רשימת הדוגמניות המרוויחות ביותר בישראל וקבע כי בר רפאלי היא הדוגמנית המרוויחה ביותר – נתון צפוי למדי – עם הכנסות של 5 מיליון שקל ב-2011 בלבד. הנתון המפתיע יותר היה הפרשי ההכנסות הגבוהים בינה לבין המקום השני (גל גדות עם 1.3 מיליון שקל) ולמקום השלישי (נועה תשבי עם 740 אלף שקל). ואולם מעקב אחרי הקריירה המצליחה שלה שהחלה כבר בגיל שמונה חודשים מגלה כי גם ההפרש הניכר משאר דוגמניות ישראל הוא תוצר של צעדים מחושבים שמטרתם היתה הקמפיינים הטובים ביותר שיצעידו אותה אל הפסגה.

 

בר רפאלי בפרסומת ל under.me:

 

אישה חריפה וממולחת שכבר לא תלויה באימא

רפאלי נכנסה לתודעת הציבור ב-2000, כשהיתה בת 15 והשתתפה בצילומי הקטלוג של פלפל כ"סייד-קיק" של יעל בר זוהר, אז מגה סטאר בת 20. אם הצילומים היו נותרים בקטלוג בלבד, אולי היא לא היתה זוכה למינוף הזה, אבל כשצוות של גיא פינס הצטרף לחגיגת הצילומים בזנזיבר והרים תוכנית ספיישל על המסע, בר הקטנה נהפכה ללהיט ואפילו גנבה לבר זוהר את הפוקוס. זו היתה תחילתה הרשמית של קריירה מבטיחה. 

 

כבר אז זכינו להכיר את אמא ציפי לוין ששלטה בכל ביד רמה, ונהפכה למנהלת שלה. מקורבים למשפחה סיפרו כבר לפני שש שנים כי כשהחליטה לדגמן הסבירה לוין לבתה כי היא נכנסת לעולם מנוכר ושחסרונותיו עולים על יתרונותיו. היתרון העיקרי שהציגה מאמא לוין היה הרווחים הכלכליים שאפשר לחלוב מהתחום, לכן כדאי לה לחתור במהירות לשיא מקצועי, להרוויח כסף רב ולפרוש בגיל צעיר. ההיגיון העסקי של לוין, שהועבר גם בהמשך לבתה, הושתת על סירוב לקמפיינים שיכבלו את בר לתדמית מסוימת ולקמפיינים שיחייבו אותה לבלעדיות. כך נפסל קמפיין לגס, מכיוון שהוא היה מקשר אותה לחברה שנים ארוכות.  

 

על שמירתו של הדיבר הראשון יעידו שני סכסוכים, האחד מול רנואר והשני מול סמסונג. בראשון טענה רפאלי, שהצטלמה לקטלוג של רנואר כשהיתה בת 17, כי בחברה דרשו ממנה להצטלם בתנוחות פרובוקטיביות. בתביעה שהגישה נגד סמסונג טענה רפאלי שבמהלך יום הצילומים לפרסומת של הטלפונים הדקים של סמסונג צולמו כל תנועותיה, כולל החלפות בגדים, ושודרו ישירות באתר תפוז, ללא ידיעתה.

 

ואולם רפאלי גדלה מאז וגורמים בתעשייה הבהירו כי כיום לוין זזה מעט הצדה ו"רפאלי אחראית לכל מהלך או החלטה בקריירה שלה". מקורב לדוגמנית הוסיף כי "האמת היא שכבר שנים היא עושה הכל בעצמה. היא קובעת אילו קמפיינים היא רוצה לעשות ובאילו תנאים. הבחורה הזו, עם כמה שהיא מקסימה, היא חריפה וממולחת".

 

צועדת בעקבות הדוגמנית הרווחית ביותר בעולם

גם הזוגיות המתוקשרת והסודית עם הכוכב ההוליוודי ליאונרדו דיקפריו שנמשכה שש שנים עזרה לבנייתה. עד אז היא עשתה בעיקר קמפיינים ישראליים לחברות האופנה רנואר, קסטרו ואירית, פלפל ודיווה, יחד עם קמפיינים למילקי של שטראוס ולסמסונג – על כל אלה הרוויחה, על פי הערכות, כ-400 אלף דולר, אך מרגע שהחלה לככב גם במדורי הרכילות האמריקאים כבת הזוג הישראלית של דיקפריו, דרך כוכבה.

 

אם לפני דיקפריו היא הרוויחה כ – 5,000-10,000 דולר עבור יום עבודה, הרי שהזוגיות הנוצצת העלתה את שכרה. היא החלה גם לקבל קמפיינים בינלאומיים כמו ויקטוריה'ס סיקרט, להצטלם לגיליון בגדי הים של "ספורט'ס אילוסטרייטיד" ולהופיע על שערי מגזינים נחשבים כמו "מקסים" ו-ELLE"". אלה לא הניבו לה כסף כמו שהעניקו לה יוקרה וניחוח בינלאומי שמושכים עמם קמפיינים יוקרתיים.

 

לא במקרה משמשת האקסית הברזילאית של דיקפריו, ג'יזל, כמודל עסקי לחיקוי עבור רפאלי. היא דורגה כדוגמנית המצליחה ביותר בעולם לא מכבר, מחזיקה בשלל מותגים וב-2011 הרוויחה 45 מיליון דולר. לבר יש עוד לאן לשאוף, אבל נראה שהיא נמצאת בדרך הנכונה, גם לאחר הפרידה המתוקשרת מדיקפריו.

 

חותמת סופית מקניה ווסט וקים קרדשיאן

ב-2010 נבחרה רפאלי לאחת מהנשים הצעירות והמשפיעות ביותר בעולם על ידי ELLE""; ב-2011 זכתה במקום השישי ברשימת הנשים הסקסיות של "מקסים; וב-2012 נבחרה למקום הראשון ברשימת הנשים הסקסיות של "פורבס". כך שגם ללא דיקפריו רפאלי מצליחה לשמר את הבאזז ולתחזק את המותג שנקרא "בר רפאלי". גם העובדה שנהפכה לפרזנטורית של חברות בינלאומיות גדולות – גאפ, אסקדה וה.שטרן – מעידה על כך.

 

כך למשל, על אף שלא זכתה להופיע בשער גיליון בגדי הים של "ספורט'ס אילוסטרייטיד" והפסידה את הבכורה לקייט אפטון, היא הצליחה להעפיל עליה כשכיכבה בסדרת צילומים יחד עם הספורטאים המובילים בעולם, על פי בכירתה, מייקל פלפס, רפאל נדאל וכריס פול. באחרונה היא זכתה לעוד הוכחה כי נהפכה למותג, כשקניה ווסט הקדיש לה שורה בשיר: "זה אמיתי, גורם לי להרגיש ישראלי, כמו בר רפאלי".

 

בשבוע שעבר היא גם הופיעה בתוכנית האירוח של ג'ימי פאלון לרגל הכתרתה לאשה הסקסית בעולם, על פי "מקסים", וכמו כל אשת עסקים ממולחת דאגה לשלוף כמה זוגות תחתונים ולקדם את המיזם שלה ושל בלסר, לקול תשואות הקהל. ואם כל אלה לא מספיקים כדי להפוך את רפאלי למותג בשוק האמריקאי, הרי שבשבוע שעבר צייצה קים קרדשיאן כי אכלה צהריים עם רפאלי בניו יורק והעניקה לה את החותמת הסופית.

 

בר רפאלי מעניקה לג'ימי פאלון תחתונים בשידור חי:

תגובות (0)
הוסף תגובה