עכשיו זה מדעי: התקרחות אצל גברים נתפסת כתכונה דומיננטית ומושכת

מחקר חדש מאוניברסיטת פנסילבניה שנערך על ידי אלפרד מאן, חוקר מאוניברסיטת פנסילבניה (וקירח גאה), בדק וטוען שגברים קרחים נראים גבריים וחזקים יותר מגברים בעלי קו שיער נסוג, שיער דליל ואפילו מגברים בעלי שיער מלא.

המחקר כלל שלושה ניסויים: בראשון, מאן הראה לנשים תמונות של גברים עם שיער מלא, ותמונות של גברים קרחים. ברוב מוחץ, הנשים בחרו בקרחים כיותר גבריים, חזקים, דומיננטיים ובעלי תכונות מנהיגות ברורותבניסוי השני, הנשים התבקשו להתבונן בתמונות של ארבעה גברים, כשלכל אחד שתי תמונות – אחת עם שיער ואחת בלי. הנשים בחרו בתמונות של הגברים הקרחים כיותר גבריים ומושכים, ואמרו שהגברים הקרחים נראים גבוהים מבעלי השיער, בכמעט 3 סנטימטר. ואנחנו יודעים כמה כל סנטימטר חשוב לגברים.

 

משמאל לימין: ברוס וויליס, טרי קרוז וג'ייסון סטיית'ם. שלושה מהשחקנים הכי סקסים בהוליווד. צילום: Shutterstock

גם המחקר השלישי, בו נשים קיבלו תיאור מילולי בלבד של גברים, העלה תוצאות דומות. הגברים שתיארו את עצמם כבעלי ראש מגולח, קיבלו את הציון הגבוה ביותר בגבריות, חוזק, דומיננטיות וכושר מנהיגות.

המצחיק הוא, שהתקרחות היא הפחד השני הכי גדול של גברים (הפחד הראשון נוגע ביכולות תפקוד כאלה ואחרות), ואם הייתם שואלים נשים, הן היו אומרות לכם שלא צריך מחקר בשביל להגיע למסקנות האלה.

הגברים הכי שווים של הוליווד מצויידים בקרחת מבריקה (משמאל לימין): טיי דיגס, בילי זיין, דוויין ג'ונסון (דה רוק) ומייקל צ'יקליס. צילום: Shutterstock

נשים לא צריכות מחקרים כדי לדעת שגבר שמנסה בשארית כוחותיו האחרונים של שערו הדליל לשמר את הפריזורה של פעם – החל מהצמה המגוחכת שגברים בגיל 50 החליטו לסגל לעצמם, דרך שיטת כיסוי פיצוי האהובה על ראש הממשלה שלנו ועד תסרוקת בן גוריון האופנתית – הוא לא גבר בטוח בעצמו. וגבר שאינו בטוח בעצמו ובגבריות שלו, הוא לא גבר שאנחנו רוצות לצידנו.

נשים רוצות גברים שישרו עליהן אווירה של בטחון. הוא לא חייב גם להיות פיזי, אלא בטחון עצמי. התיאור "גבר אמיץ, גברי וחזק", לא אומר שאתם צריכים ללכת עכשיו למכון הכושר ולעבוד על השרירים עד שלא תוכלו להצמיד את הידיים לגוף, ממש לא. גבר בטוח בעצמו פשוט לא נכנע לקרחת ונותן לה להשתלט לו על החיים. גבר בטוח בעצמו לא משתמש בשלל משחות, קרמים, כדורים, השתלות ואפילו קעקועים הזויים במיוחד (אתה יודע מי אתה). הוא רואה את הקרחת במראה האחורית, ומחליט ללכת איתה ראש בראש, ובעת הצורך, הוא גם שולף סכין. גילוח כמובן.