שורה של כוכבים הוליוודים מבקשים מהאמריקאים להצביע בבחירות

אנחנו מכירים היטב את המושג "רק באמריקה", לא סתם מדובר במדינה שהיא החלום הרטוב של כל אדם שאי פעם רצה להגשים את עצמו, והמושג הזה לא קיים סתם. יש דברים שרק האמריקאים יודעים לעשות, והם עושים את זה הכי טוב.

 

הדוגמא הכי חמה כרגע והנושא הכי לוהט בארה"ב בימים אלו הוא הבחירות לנשיאות. בין אם אתם חובבי ברק אובמה או אוהדי מיט רומני, אמריקה כולה אפופה באווירת בחירות בחודשים האחרונים. החל ממסיבות איסופי תרומות בשווי מיליוני דולרים, דרך סלבס שנואמים עבור המועמד המועדף עליהם (נטלי פורטמן לאובמה וקלינט איסטווד לרפובליקנים) ועד תחרות אפיית עוגיות בין נשות הנשיא.

 

אין בכוונתי לשכנע מישהו להצביע לכאן או לכאן, אלא פשוט מביעה התפעלות מההתגייסות הקולקטיבית של אנשים שיודעים שיש להם השפעה, לנסות ולשכנע את הבוחרים לנקוט באקט דמוקרטי, וללכת להצביע.בימים האחרונים רץ ברשת סרטון שמציג כוכבים הוליוודיים צעירים שמבקשים מהצופים ללכת להצביע:

 

 

בסרטון מהאתר perezhilton.com, ניתן לראות את השמות הגדולים בהוליווד, ביניהם ג'וזף גורדון לויט, ליאונרדו דיקפריו, זאק אפרון, אדוארד נורטון, אלן דג'נרס, וסלינה גומז, מבקשים מהאמריקאים להצביע.

 

בלי להציע דעה מפורשת משלהם, בלי לשדל את הקהל להצביע למועמד המועדף עליהם, ובלי זרוק שמות, הכוכבים פשוט מפצירים בצופים ללכת לקלפי הקרוב לביתם, ולהצביע. 

הם מסבירים שאפשר להצביע לכל דבר. שרה סילברמן למשל רוצה להצביע שיהיו רק הומואים בצבא וג'ונה היל מצביע לכלבים שיאספו את הצואה שלו אחריו. אבל כשנגמרות הבדיחות, המפורסמים מבקשים מהצופים לחשוב מה באמת חשוב להם – השכלה, חינוך, עבודה, או כל דבר אחר, וללכת להצביע לאדם שמציע את זה בצורה שהכי מספקת אותם. 

 

בלי ציניות, נבחרת המפורסמים לוקחת חלק בעשייה של ממש. כוכבי הוליווד אמנם מנותקים רוב הזמן מהקורה בעולם (פרט לשגרירת האו"ם אנג'לינה ג'ולי שנוסעת כל כמה חודשים למסעות צלב כאלה ואחרים במדינות עולם שלישי), אבל הם יודעים שפעם בארבע שנים, יש עליהם חובה מוסרית להצביע, ולעשות כל שביכולתם להשפיע על כמה שיותר אנשים להצביע.

 

זה אולי נשמע לנו פה בארץ מיותר ומנותק, אבל אנחנו לא שונים ובטח שלא רחוקים מהם בהרבה. בארה"ב, זה ידוע ששחורים, סטודנטים, קשישים ועוד שלל קהלים, פשוט לא מגיעים לקלפי. הגבלות וחוקים חדשים הנוגעים בזכאות להצבעה, מערימים עליהם קשיים, ומונעים קולות יקרים. ואצלנו – אנשים מדירים רגליהם מהקלפיות, פשוט כי הם לא יודעים למה להצביע, או חושבים שהקול שלהם לא באמת משנה. 

 

לכן, אפילו רק ביוזמה של המפורסמים לעודד הצבעה בארה"ב, יש מן הראוי. למעשה, כשרואים את הסרטון, ואת אסופת המפורסמים שהתגייסו אליו, קשה שלא לנסות ולהשוות לנעשה בישראל. בארצנו הקטנטונת יש אמנם כמה שחקנים ואנשי תקשורת אמיצים מספיק שלא מהססים להשמיע את דעותיהם הפוליטיות בלי לחשוש מחיצי ארס או מירידה במפלס האהדה (ביניהם משה איבגי, מוטי גלעדי ועוד), אבל עזבו אתכם מדעות פוליטיות פומביות. מה הסיכוי שלפני ה-5 בפברואר, או מתי שלא יתקיימו הבחירות בישראל, נזכה לראות כזו רשימה מרשימה של אנשים מוכשרים ומפורסמים, מעודדים אותנו לקום ולהצביע? 

 

הייתי שמחה לראות פנים מוכרות, שפונות אולי לקהל הצעיר יותר, כמו עוז זהבי, שלום מיכאשווילי, עדי אשכנזי, יהודה לוי, נינט ובר רפאלי, ועוד יותר הייתי שמחה לראות את מיקי חיימוביץ', יעקב איילון ויונית לוי, פונים אל הצופים בתשדיר משולל מדעות פוליטיות שרק מפציר בהם לקום, ולעשות מעשה דמוקרטי ופטריוטי כמו להצביע. מי יודע, אולי זה ישנה לכולנו את החיים.

תגובות (0)
הוסף תגובה