בתחילת המאה ה-21 הורגש שינוי משמעותי בתעשיית האופנה – דוגמניות העל נאלצו לפנות את הבמה לטובת המפורסמות. כוכבות הוליווד, הריאליטי, שחקניות וזמרות שהיו מוכרות כבר מתחום עיסוקם המרכזי, היוו מקדם מכירות מצוין וכיום, זה אפילו די נדיר למצוא "רק" דוגמנית בתפקיד פרזנטורית או דוברת של מותגי טיפוח (אופנה, בישום, איפור, מוצרי שיער).
עוד ב-Onlife:
- אחרי יותר מ-30 שנה: חוזרת ליום החתונה
- דירוג Onlife: הנשים החזקות של ענף הקוסמטיקה
- טריני וסוזנה: מהו סוד ההצלחה שלהן?
הסיבות לכך ברורות, הסלבריטאיות מגיעות אוטומטית עם ערך מוסף, התקשורת תמיד תרצה לראיין אותן והקהל תמיד ירצה לשמוע עליהן. אז מי הם עשרת השמות המעניינים ביותר בעולם האופנה, מדוע דווקא הם נבחרו להוביל קמפיין כזה או אחר ולמה ככל שיש יותר רעש סביב הקמפיין, כולם מרוויחים?
נטלי פורטמן (31) – דיור
בבחירות קריירה מוצלחות, הימנעות גורפת משערוריות וכישרון טהור, הפכה נטלי פורטמן לאחת מהשחקניות המפורסמות והמצליחות ביותר בהוליווד. לאחרונה ראינו איך המניה שלה מכפילה את עצמה עם הזכייה באוסקר בסרט "ברבור שחור" והפיכתה לאמא לילדון מקסים בשם "אלף" ולאישה נשואה.
פורטמן משתלבת נפלא עם ערכי המותג היוקרתי של דיור, היא קלאסית, איכותית, צעירה ומפזרת זוהר הוליוודי נטול מאמץ, לצד רגליים נטועות בקרקע. לא פלא שהם הזדרזו להחתים אותה על חוזה כ"מיס דיור".
נטלי פורטמן מתוך האתר של דיור
שרליז ת'רון (37) – בושם J'adore לבית דיור
חוזי פרזנטוריות הם מטבעם קצרי טווח ולא נחתמים ליותר מעונה או שתיים. מאחורי כל פרזנטורית עומדים מחקרי שוק מנומקים, מדדי פופולריות וסכומי כסף שצריכים לממן עוד הרבה אנשים בדרך. לכן, חוזה הפרסום של שרליז ת'רון עם בושם J'adore הוא בפירוש יוצא דופן.
ת'רון הוחתמה לראשונה על החוזה עם דיור, על ידי ג'ון גליאנו ב-2004, ששימש אז כמעצב הבית של החברה. היא הפכה להיות הדוברת הרשמית של הבושם וצולמה לסדרת פרסומות עותקות נשימה (חלקן בעירום) שהקבילו בין גזרתה התמירה לצורתו של בקבוק הבושם.
כיום, שמונה שנים לאחר מכן, ג'ון גליאנו כבר לא בדיור, אך דמותה של ת'רון ובקבוק הבושם של J'adore נראים כמעורבבים זה בזה יותר מאי פעם. ת'רון נחשבת לאחת הפרזנטוריות הוותיקות ביותר בעולם האופנה והטיפוח והיא מזוהה עם הבושם באופן טוטאלי. עד כדי כך טוטאלי, שביום בו תרצה לפרסם מותג אחר, היא עלולה להיתקל בבעיה.
ג'וליה רוברטס (45) – לנקום
מאז לידת התאומים של ג'וליה רוברטס ב-2004, הורידה 'אישה יפה' הילוך והתמסרה למשפחה. נוכחותה בקולנוע בררנית, והיא בוחרת רק פרויקטים שיאפשרו לה לבלות עם ילדיה או יכניסו מספיק דולרים כדי להעביר שנה בלי עבודה.
וכך, למרות שהקריירה שלה קצת נגררת בשנים האחרונות, המעמד של רוברטס לא נפגע בעיני ההמונים. היא עדיין אחת השחקניות המוכרות ביותר בעולם, ששמה הולך לפניה, החיוך הזוהר לא עומעם במיל, ולקראת יום הולדתה ה-45 שיחול בסוף החודש, היא נראית נפלא מתמיד.
ג'וליה רוברטס, מתוך האתר של לנקום
רוברטס מתאימה למותגים קלאסיים ולכן העבודה עם לנקום מתיישבת עליה בול. היא פרזנטורית נהדרת שמתמסרת בראיונות, מפגינה עור נטול פגמים ואיכות כוכבים שכבר קשה למצוא היום בעיר המלאכים. העובדה שהיא גם אמא עובדת, מוסיפה לה נקודות בקרב קהל הלקוחות שמאמינות שיום אחד גם הנסיך שלהן יגיע.
בר רפאלי (27) – אסקדה
הבחירה של אסקדה, בושם פופלארי יחסית בשוק העולמי, בדוגמנית הישראלית כפרזנטוריות שלו מסמלת התחלה חדשה עבור רפאלי. ברבור אולי נחשבת פה לסלבריטאית אל"ף-אל"ף אבל בעולם עדיין רואים אותה בתור ההיא שיצאה עם ליאו\שער של ספורט אילוסטרייטיד. העובדה שהוחתמה כפרזנטורית פרפיום לעונת סתיו-חורף 2012 מקפיצה את המניות שלה בצורה משמעותית ופותחת עבורה קמפיינים חדשים שעד כה היו מעבר להישג ידה. (החתימה כפרזנטורית בקו הצעיר של ה.שטרן לדוגמא). באסקדה גם הרוויחו מכל העניין: בחורה צעירה, תוססת ויפיפייה שמופיעה במדורי הרכילות הנכונים ומסוגלת לתת להם את ליטרת היח"צ הרצויה במחיר נמוך לעומת איי-ליסטית הוליוודית. בתחילת ספטמבר נודע כי בחברה מגששים בנוגע להארכת החוזה לשלוש שנים נוספות וסביר להניח שרפאלי תעתר לבקשה.
http://www.youtube.com/watch?v=dp7Xlw8XJQM
בר רפאלי (27) – אסקדה
הבחירה של אסקדה, בושם פופלארי יחסית בשוק העולמי, בדוגמנית הישראלית כפרזנטוריות שלו מסמלת התחלה חדשה עבור רפאלי. ברבור אולי נחשבת פה לסלבריטאית אל"ף-אל"ף אבל בעולם עדיין רואים אותה בתור ההיא שיצאה עם ליאו\שער של ספורט אילוסטרייטיד. העובדה שהוחתמה כפרזנטורית פרפיום לעונת סתיו-חורף 2012 מקפיצה את המניות שלה בצורה משמעותית ופותחת עבורה קמפיינים חדשים שעד כה היו מעבר להישג ידה. (החתימה כפרזנטורית בקו הצעיר של ה.שטרן לדוגמא). באסקדה גם הרוויחו מכל העניין: בחורה צעירה, תוססת ויפיפייה שמופיעה במדורי הרכילות הנכונים ומסוגלת לתת להם את ליטרת היח"צ הרצויה במחיר נמוך לעומת איי-ליסטית הוליוודית. בתחילת ספטמבר נודע כי בחברה מגששים בנוגע להארכת החוזה לשלוש שנים נוספות וסביר להניח שרפאלי תעתר לבקשה.
http://www.youtube.com/watch?v=dp7Xlw8XJQM
זואי דשנל (32) – פנטן
זואי דשנל מחתימה כרטיס נוכחות בהוליווד כבר כמה שנים אבל לא ממש הצליחה לפרוץ מעבר למחסום סרטי האינדי וליהוק "הבחורה החמודה" עד לפני שנתיים. ואז, דשנל יצאה עם הסרט "500 ימים של סאמר" שחשף אותה לקהלים חדשים והסיטקום המצליח שלה "הנערה החדשה" הפך ללהיט היסטרי בעונת הטלוויזיה האחרונה.
השיער השחור, המלא והגולש, לצד פוני צפוף, הפכו לסימן ההיכר שלה, וכמובן שנמצאה החברה שתנצל את המומנטום. האנשים בפנטן, שתמיד אוהבים פנים חדשות, החתימו את זואי דשנל במהירות, והיום היא הפנים של הקצוות השרופים.
האישיות המתוקה של דשנל יחד עם העובדה שהיא בהחלט הנערה הכי נכונה של הרגע בארה"ב, הפכו אותה לאידיאלית למותג שמחזר אחר נשים צעירות שנוטות להשתמש במוצרים של הכוכבות האהובות עליהן.
נעמי סימס (1948-2009) – רבלון
ב-1970 והיא בת 22 בלבד הפכה נעמי סימס לדוגמנית השחורה הראשונה שהופיעה במודעת פרסומת לאיפור וקוסמטיקה. את הקרדיט למהלך ניתן לזקוף לזכות חברת רבלון שבחרה במהלך השיווקי מטעמים כלכליים בעיקר (אבל דאגה לעטוף הכל בזכויות האזרח ומודעות פוליטית).
עליית כוחו הכלכלי של המגזר השחור באמריקה לצד הצלחתה של סימס – שחלמה להיות מעצבת אופנה – הובילה את רבלון ללהק אותה במודעת פרסומת ראשונה למוצרי האיפור של החברה שיועדו לנשים כהות עור. סימס, שהפכה תוך זמן קצר לאחת מהדוגמניות השחורות המצליחות בתקופתה צולמה לשערים של ניו יורק טיימס, מגזין "לייף" "ווג" וכמעט לוהקה לתפקיד ראשי בסרט "קליאופטרה ג'ונס" (אך דחתה את התסריט בשל התיאורים הגזעניים שהופיעו בו).
נעמי סימס נחשבת במשך רבים לדוגמנית העל השחורה הראשונה ובמהלך הקריירה שלה, חיברה סימס מספר ספרים על דוגמניות, בריאות ויופי לנשים שחורות ואף כתבה טור ייעוץ לנערות במגזין. אימפריית היופי שלה הייתה שווה בשיאה מיליון דולר, סכום עתק באותם ימים.
סופיה ורגרה (40) – קאבר גירל
ביולי האחרון דורגה סופיה ורגרה, כאישה המרוויחה ביותר בטלוויזיה, עם שכר של 19 מיליון דולר בשנה החולפת. עבור ורגרה, קולומביאנית לוהטת שהחלה כדוגמנית בינונית וכוכבת טלנובלות בארץ מולדתה, זהו בהחלט שינוי עצום ומרענן.
הפריצה לתודעה האמריקאית הגיעה מהשתתפותה בסדרה זוכת פרסי האמי משפחה מודרנית (עכשיו בעונתה רביעית) שהציגו את ורגרה וגזרתה השופעת בתור גלוריה, אשתו השניה של ג'יי פריצ'ט, שהפכה במהרה לדמות האהובה ביותר בסדרה. בתוך שלוש שנים, הפכה ורגרה משחקנית ליגה ד' לדמות מחוזרת שקוטפת קמפיינים על ימין ועל שמאל.
סופיה ורגרה מתוך Cover Girl
חברת האיפור 'קאבר גירל' המקפידה לייצג במודעות הפרסום שלה מודלי יופי שונים ומגוונים, מיהרה לנצל את הפופלריות הגואה של ורגרה ולהחתים אותה על חוזה פרזנטורית מפנק ולטווח ארוך. בהיותה דוברת לא רשמית של המיעוט הלטיני דובר הספרדית בארה"ב – שהופך להיות המיעוט הגדול ביותר במדינה – ורגרה יושבת על שתי משבצות חזקות במיוחד: פופולריות ואתניות, ומהווה ניצחון כפול כפרזנטורית.
בר רפאלי (27) – אסקדה
הבחירה של אסקדה, בושם פופלארי יחסית בשוק העולמי, בדוגמנית הישראלית כפרזנטוריות שלו סימלה התחלה חדשה במגרש של הגדולים עבור בר רפאלי. "ברבור" אולי נחשבת בביצה הישראלית לסלבריטאית הכי נחשקת, אבל הקמפיין של אסקדה הוא שהקפיץ את המעמד שלה ברחבי העולם לאחר שנתפסה במשך שנים בתור "ההיא שיצאה עם ליאונרדו דיקפריו" או "זו שכיכבה על השער של ספורט אילוסטרייטיד".
העובדה שהוחתמה כפרזנטורית פרפיום לעונת סתיו-חורף 2012 הקפיצה את המניות שלה בצורה משמעותית ופתחה עבורה קמפיינים חדשים שעד כה היו מעבר להישג ידה, כמו ה.שטרן לדוגמא.
בר רפאלי מתוך אסקדה
באסקדה גם הרוויחו מכל העניין: בחורה צעירה, תוססת ויפהפיה שמופיעה במדורי הרכילות הנכונים, מתחזקת פעילות שוטפת ברשתות החברתיות ומסוגלת לתת להם את ליטרת יחסי הציבור הרצויה, במחיר נמוך לעומת איי-ליסטית הוליוודית. בתחילת ספטמבר נודע כי בחברה מגששים בנוגע להארכת החוזה לשלוש שנים נוספות וסביר להניח שרפאלי תעתר לבקשה.
דקוטה פנינג (18) – מארק ג'ייקובס (הבושם או-לולה)
מעצב העל מארק ג'ייקובס לא נוהג לרסן את עצמו או לחמוק מפרובוקציות. המעצב שהעיר את בית האופנה של לואי ויטון ואחראי לקולקציות מפעימות, מעדיף להשאיר אמירות מרומזות לאנשים אחרים.
בנובמבר האחרון הוא צילם את השחקנית דקוטה פנינג למודעת הפרסומת של הבושם החדש שלו, "או לולה". מילא הבחירה לצלם נערה בת 17 בבושם שגם נשים בוגרות יותר צריכות הלוואה כדי לרכוש אותו, אבל ג'ייקובס בחר לצלם את הקטינה כשהבושם בצורת הפרח תקוע בין רגליה במה שנתפס כאמירה מינית חריגה וחסרת טעם.
פנינג, כוכבת סדרת "דמדומים" ו"נערות בסטייל" סירבה להתרגש מההחפצה השוביניסטית וגוננה על החזון האומנותי של ג'ייקובס תחת כל מיקרופון רענן. ג'ייקובס זכה לראות איך מכירות הבושם שלו מרקיעות שחקים ופנינג נכנסה ברכבת אקספרס לעולם המבוגרים ובימים אלו היא מצטלמת במקביל לחמישה סרטים שונים שיצאו במהלך השנה הקרובה. הרווח הוא רק שלהם.
ג'יין פונדה (75) – לוריאל
בשנת 2005 והיא בת 68 המציאה ג'יין פונדה את עצמה מחדש. היא הוציאה ספר אוטוביוגרפי "חיי עד כה" שהכתיר אותה ככוהנת הגיל השלישי, נתנה הרצאה מסחררת ב"טד" על כך ש"גילתה את עצמה מחדש בגיל שבעים" ואפילו החלפת הירך שלה – ניתוח סטנדרטי לגילה – הפך לאירוע רכילותי.
ב"לוריאל פריז" (שדואגים להחתים מגוון פרזנטוריות בגילאים וממגזרים שונים) לא יכלו להתעלם מההתעניינות המחודשת בפונדה וגם בעובדה שהיא נראית פשוט נהדר לגילה (כמה מתיחות פנים וגם אתן יכולות), ונתנו לה להוביל את הסדרה לאנטי אייג'ינג לגיל בוגר.
הלקוחות קיבלו מודל הזדהות נהדר, שיודע על מה הוא מדבר (בכל זאת בת 75), פונדה זכתה להחיות את הקריירה שלה ומשם הדרך לקאמבק קולנועי כבר הייתה סלולה.
.
בראד פיט (49) – שאנל מספר 5
במאי השנה הודיעו בבית האופנה שאנל על בחירתו של השחקן ובן זוגה של אנג'לינה ג'ולי כפרזנטור של הבושם הנשי המפורסם ביותר בעולם. בראד פיט הוא לא רק הבחור היחיד ברשימה הזו אלא גם הגבר הראשון בהיסטוריה של שאנל שנבחר לככב לבדו במודעת הפרסום של הבושם.
למרות שעל פניו מדובר בבחירה נועזת מבחינת בית האופנה הצרפתי כשמסתכלים מקרוב מבינים עד כמה מדובר בתהליך טבעי ונחוץ. ההברקה לשלב את פניו של אחד הגברים הכי יפים ונחשקים בעולם במודעת פרסומת הפונה לקהל הנשי היא נטולת מאמץ.
פיט, חתיך ומצוחצח כהרגלו, מצליח להעביר את הרוח הקלאסית והבטוחה של המותג יחד עם עדכון מודרני ונוטף סקס. ואיך לומר, אם מרילין מונרו הייתה בחיים, סביר להניח שהיא הייתה הולכת לישון עם שאנל חמש ועם בראד ביחד.
דקוטה פנינג (18) – מארק ג'ייקובס (הבושם או-לולה)
מעצב העל מארק ג'ייקובס לא נוהג לרסן את עצמו או לחמוק מפרובוקציות. המעצב שהאיר את בית האופנה של לואי ויטון ואחראי לכמה מהקולקציות המפעימות שנראו בעולם האופנה בעשור האחרון, מעדיף להשאיר את האמירות המרומזות לאנשים אחרים.
בנובמבר האחרון הוא צילם את השחקנית דקוטה פנינג למודעת הפרסומת של הבושם החדש שלו, "או לולה". מילא הבחירה לצלם נערה בת 17 בבושם שגם נשים בוגרות יותר צריכות הלוואה כדי לרכוש אותו, אבל ג'ייקובס בחר לצלם את הקטינה כשהבושם בצורת הפרח תקוע בין רגליה במה שנתפס כאמירה מינית חריגה וחסרת טעם.
פנינג, כוכבת "דמדומים" ו"נערות בסטייל" סירבה להתרגש מההחפצה השוביניסטית וגוננה על החזון האומנותי של ג'ייקובס תחת כל מקרופון רענן. ג'ייקובס זכה לראות איך מכירות הבושם שלו מרקיעות שחקים ופנינג נכנסה ברכבת אקספרס לעולם המבוגרים ובימים אלו היא מצטלמת במקביל לחמישה סרטים שונים שיצאו במהלך השנה הקרובה. הרווח הוא רק שלהם.
שרליז ת'רון (37) – בושם J'adore לבית דיור
חוזי פרזנטוריות הם מטבעם קצרי טווח ולא נחתמים ליותר מעונה או שתיים. מאחורי כל פרזנטורית עומדים מחקרי שוק מנומקים, מדדי פופלאריות וסכומי כסף שצריכים לממן עוד הרבה אנשים בדרך. לכן, חוזה הפרסום של שרליז ת'רון עם בושם ז'דור הוא יוצא דופן.
ת'רון הוחתמה לראשונה על החוזה עם דיור, על ידי ג'ון גליאנו ב-2004, ששימש אז כמעצב הבית של החברה. היא הפכה להיות הדוברת הרשמית של הבושם וצולמה לסדרת פרסומות עותקות נשימה (חלקן בעירום) שהקבילו בין גזרתה התמירה לצורתו של בקבוק הבושם.
כיום, שמונה שנים לאחר מכן, ג'ון גליאנו כבר לא בדיור, אך דמותה של ת'רון ובקבוק הבושם של J'adore נראים כמעורבבים זה בזה יותר מאי פעם. ת'רון נחשבת לאחת הפרזנטוריות הותיקות ביותר בעולם האופנה והטיפוח והיא מזוהה עם הבושם באופן טוטאלי. עד כדי כך טוטאלי, שביום בו תרצה לפרסם מותג אחר, היא עלולה להיתקל בבעיה.
ג'יין פונדה (75) – לוריאל
בשנת 2005 והיא בת 68 המציאה ג'יין פונדה את עצמה מחדש. היא הוציאה ספר אוטוביוגרפי "חיי עד כה" שהכתיר אותה ככוהנת הגיל השלישי, נתנה הרצאה מסחררת ב"טד" על כך ש"גילתה את עצמה מחדש בגיל שבעים" ואפילו החלפת הירך שלה – ניתוח סטנדרטי לגילה – הפכה לאירוע רכילותי.
ב"לוריאל פריז" (שדואגים להחתים מגוון פרזנטוריות בגילאים וממגזרים שונים) לא יכלו להתעלם מההתעניינות המחודשת בפונדה וגם בעובדה שהיא נראית פשוט נהדר לגילה (כמה מתיחות פנים וגם אתן יכולות), ונתנו לה להוביל את הסדרה לאנטי אייג'ינג לגיל בוגר.
הלקוחות קיבלו מודל הזדהות נהדר, שיודע על מה הוא מדבר (בכל זאת בת 75), פונדה זכתה להחיות את הקריירה שלה ומשם הדרך לקאמבק קולנועי כבר הייתה סלולה.
http://www.youtube.com/watch?v=ThSJgseFQUM
בראד פיט (49) – שאנל מספר 5
במאי השנה הודיעו בחברת שאנל על בחירתו של השחקן ובן זוגה של אנג'לינה ג'ולי כפרזנטור של הבושם הנשי המפורסם ביותר בעולם. בראד פיט הוא לא רק הבחור היחיד ברשימה הזו אלא גם הגבר הראשון בהיסטוריה של שאנל שנבחר לככב לבדו במודעת הפרסום של הבושם.
למרות שעל פניו מדובר בבחירה נועזת מבחינת בית האופנה הצרפתי כשמסתכלים מקרוב מבינים עד כמה מדובר בתהליך טבעי ונחוץ. ההברקה לשלב את פניו של הגבר המושלם (ג'ורג' קלוני לא היה פנוי?), אב לשישה ומי שמאוהב באישה היפה ביותר בעולם במודעת פרסומת הפונה לקהל הנשי היא נטולת מאמץ. פיט, חתיך ומצוחצח כהרגלו, מצליח להעביר את הרוח הקלאסית והבטוחה של המותג יחד עם עדכון מודרני ונוטף סקס. אם מרלין מונרו עדיין הייתה בחיים, סביר להניח שהיא הייתה הולכת לישון עם שאנל חמש ועם בראד ביחד