ציפורן חודרנית: למה חריקת ציפורניים על קיר מצמררת אותנו?

אם רק עצם המחשבה על ציפורניים החורטות בלוח גורמת לכם להתכווץ, עכשיו יש את מי להאשים. מדענים מאוניברסיטת ניוקאסל גילו שהאמגידלה, מבנה דמוי שקד המצוי במוח, היא האחראית לסלידה שלנו מקולות צורמים. לאור תוצאות המחקר שנערך בלונדון, המדענים סבורים שהתגובה שלנו לרעש הנוראי הזה – שיש לו את אותו תדר קולי כמו לצרחות ולבכי של תינוקות – עשוי להיות קשור לאינסטיקט הישרדות קדמוני.

 

עוד ב Onlife:

 

המחקר בחן שינויים במוחות של 13 מתנדבים, שהאזינו לטווח 74 של רעשים, ולאחר מכן התבקשו לדרג עד כמה אהבו את הקולות. ככל שהצליל הפך להיות צורם יותר, גדלה האמיגדלה, שהיא אחד החלקים הקדומים ביותר שהתפתחו במוח האנושי. רק אחר כך מועבר התדר לקורטקס האודיטורי, שהוא החלק במוח האחראי על עיבוד הקול, ואז המתנדבים תפסו את הצליל כצורם.

 

במקום הראשון: גירוד סכין על בקבוק זכוכית

 

תוצאות המחקר מראות שכל קול בתדר של בין 2,000 ל-5,000 הרץ נמצא לא נעים, והקולות אף דורגו על ידי החוקרים. במקום הראשון זוכה גירוד סכין על בקבוק זכוכית, ומיד אחריהם מגיע המזלג החורק על הצלחת. גיר על לוח נמצא במקום השלישי, חדשות טובות לבני הדור החדש, שלא ידעו את תקופת האבק הלבן, ונולדו לעידן שכולו טושים מחיקים. במקום הרביעי נמצא שריטת בקבוק עם סרגל. הציפורניים הגיעו רק למקום החמישי, כך לפי כתב העת למדעי המוח.

 

מזלגת וצלחת. הם רק נראים תמימים

 

מחבר המחקר ד"ר סוחבינדר קומאר, לא מופתע: "אלו תדרים בהם האוזניים שלנו הכי רגישות. למרות שיש עדיין ויכוח בשאלה למה הן כל כך רגישות, ייתכן שזה קשור לעובדה שזה התדר של צרחות וזעקות, שאנחנו סולדים מהן באופן אינסטינקטיבי". ראש המחקר, פרופ' טים גריפית'ס מאוניברסיטת ניוקאסל, טוען שהבנה טובה יותר של תגובת המוח לרעשים עשויה לחדד את הקשר שבין תגובות רגשיות ומחלות כמו מיגרנה – שקשורים בדרך שבה אנחנו שומעים צלילים.

 

לא השתכנעתם? האזינו בעצמכם לחמשת הקולות הכי מחרידים שיש:

תגובות (0)
הוסף תגובה