דייט בחשיכה: המראה החיצוני ועוד איך קובע

כמו רבים אחרים (בכל זאת, 30% רייטינג), גם אני ישבתי בשבת בערב מול התכנית החדשה של הזכיינית רשת "דייט בחשיכה" וציפיתי לגרוע מכל, ואיך לומר, לא התאכזבתי.

 

הפורמט – מביך, קלישאתי ונראה מיושן, השימוש בווילה של אתי דודאי חסר טעם ואפילו מעט מחשיד, ירון ברובינסקי, המנחה, הוא סוג של תפאורה עם פנים יפות והמתמודדים, הו, המתמודדים, אליהם אני אגיע מיד. 

 

עוד ב-Onlife:

 

יותר מאלו, המחשבה שדייט בחשיכה היא התכנית הכי נצפית של השבוע, זו שהזכיינית "שומרת" לפריים טיים של יום שבת בערב, זה מה שעצוב באמת ומעיד עלינו, כקהל, לא פחות ממה שזה מעיד על הזכיינית. אגב, למי שלא ידע, הרשו לי להיות נושאת בשורות איוב – התכנית מיועדת לעלות פעמיים בשבוע. הגיע הזמן לחדש מנוי לחדר כושר, קשרי חברות ישנים או פשוט לצאת מהבית.

 

הרעיון שעומד בבסיס "דייט בחשיכה" מציע ששלושה גברים ושלוש נשים יפגשו בחושך מוחלט וכך ילמדו להכיר אחד את השני באמת, ולא בצורה ה"שטחית" של תכניות אחרות, או חס וחלילה המציאות. מדובר בקונספט חדשני ואלטרואיסטי, שבא להפריך את הדעה הטיפשית והקדומה, שגורסת כי "היופי כן קובע". כי להתאהב תוך שעה בבן אדם שלא פגשת מעולם (כן שרית אני מדברת אלייך), בפריים טיים, זה ממש מעוגן במציאות.

 

כששרית, גננת ואימא ל-5 חתולים, התאהבה בירון, יבואן וודקה, רציתי בשבילה שזה יצליח. שהוא יהיה זה שיגאל אותה מחיים של עבדות בניקיון רהיטים רוויי שערות חתולים. התקווה התבדתה כשירון ראה את שרית, ושיחרר את המשפט האלמותי "עד שראיתי אותה, היו לי פרפרים וכשראיתי אותה, הפרפרים התעופפו".

 

נכון, הבחור הוא לא כוס התה המועדפת עלי ותוך שניות גם הפיד שלי בפייסבוק הוצף בשלל קריאות נאצה נגד הבחור כשנשים רבות תהו מיהן דוגמניות העל שאיתן הוא טוען שהוא יוצא, אבל בשנייה אחת ירון חשף את התרמית שאנחנו כ"כ רוצים להאמין בה, שהיינו מוכנים לקבל בהבנה את ההתאהבות המגוחכת של שרית.

 

שרית וירון מתנשקים בחדר החשוך, לפני שהוא רואה איך היא נראית

צילום מתוך האתר של דייט בחשיכה

 

המראה החיצוני כן קובע

 

אנחנו מחזיקים מעצמנו אנשים מתורבתים שמתעניינים באנשים אחרים בזכות שלל תכונות האופי המושכות שלהם, תוך כדי מלמול עצמי ש"יופי יביא אותך עד נקודה מסוימת". עכשיו, כל זה טוב ויפה, אבל הנקודה המסוימת הזו היא הדייט הראשון. אין מה לעשות ולא תעזור זעקת הצדקנים מפה ועד מחר. המראה החיצוני כן קובע.  מדובר בעשיריות השניה, זמן בלתי יסולא בפז, שקובע לכל אחד ואחת, אם האדם שעומד מולם מעניין אותם ברמה הכי בסיסית שאפשר, והאם יש על מה לדבר בכלל הלאה.

 

לא יודעת מה איתכם, אבל בימי הרווקות שלי, לא הסתובבתי בברים וחיפשתי גבר בעל נפש הרפתקנית, שיטייל איתי על חוף הים, או שיישב איתי סופי שבוע ארוכים מול הטלוויזיה. איך בכלל נראה גבר כזה?

 

חיפשתי גבר שיש לו פנים שעושות לי את זה. ששפת הגוף שלו מדברת אלי יותר משל אחרים, ושיש לו את האקס פקטור הזה, שכולם מנסים להגדיר אבל אף אחד לא יודע להסביר. את הדבר הזה, שיש למישהו אחד ועושה את זה למישהו אחר. וכן. צר לי. מדובר במראה חיצוני בלבד. הוא לא צריך להיות הבנאדם הכי יפה בחדר, הוא פשוט צריך להיות הכי יפה בשבילי. מכירים את "ישנן יפות יותר ממנה אך אין יפה כמוה"? בדיוק.

 

באלפי אתרי היכרויות, יש מיליון שאלות שהנרשמים אמורים לענות עליהן, בשילוב כל הפרמטרים האפשריים. אבל עם יד על הלב, אם מבט אחד בתמונה לא עושה לך את זה, מה זה משנה ששניכם אוהבים אוריגמי? אני לא אומרת לגברים "צאו רק עם דוגמניות" או לנשים, "דודי בלסר חזר לעיר, הסתערו". אבל יש דבר הנקרא משיכה מינית. זה יכול להיות בגלל העיניים, הגומות, התחת או המכלול, אבל האקס פקטור הזה, שמצוי במראה החיצוני שלנו, הוא הקובע הראשוני והבלעדי להמשך הזוגיות העתידית שלנו עם כל אדם.

 

דייט בחשיכה מנסה להתעלות על עולם הדייטינג התל אביבי "הבזוי" ולהיות יפה הנפש הכי גדול בעיר. זה כמובן לא עובד לו. רגע אחרי שמור ופז סיכמו שהם "בדיוק אותו דבר", פז ראתה את מור והחליטה שהוא לא בשבילה, וירון שראה את שרית שיחרר לעולם את המשפט האלמותי שלו. אותה שרית אגב, שפסלה את פז כי היתה משוכנעת שהוא אתיופי, התבאסה עד עמקי נשמתה כשראתה שהוא קיבוצניק חתיך (אגב, מור, מה נראה לך?).

 

דייט בחשיכה לא עוברת את נקודת ההתחלה כי היא לא נותנת לה את הקרדיט הראוי. אין מה לעשות, כל דייט, כל פגישה, כל קשר, מתחיל באמת, רק אחרי שבני הזוג נפגשים ומחליטים שפיזית, יש על מה לדבר. המשיכה הראשונית קיימת וכל מה שיצמח ממנה, הוא מבורך. כשלוקחים את זה מהמפגש הראשון, נשארים עם הרבה כלום ביד. קצת כמו דייט בחשיכה. 

 

* כותבת שורות אלו פגשה את בעלה בבליינד דייט לא מוצלח בעליל שקיבל הזדמנות שניה רק בגלל שהוא היה ממש חתיך.

תגובות (0)
הוסף תגובה