אימון בפחות משלוש דקות ביום

אחת הסיבות השכיחות ביותר של אנשים שלא עושים פעילות גופנית היא מחסור בזמן, ולאותם אנשים עסוקים, המחקר החדש שיצא מאוניברסיטת קולורדו שבארצות הברית הוא חדשות טובות ובריאות במיוחד. החוקרים פרסמו לאחרונה את תוצאות מחקרם אשר קובע כי אימון אינטנסיבי של פחות משלוש דקות במשך 5 פעמים בשבוע, ייתן תוצאות טובות יותר מבחינת שריפת קלוריות מאימון של שעה או יותר.

 

עוד ב-Onlife:

"רוב האנשים אשר עוסקים בפעילות גופנית עושים את זה בשביל להוריד במשקלם", אומר קייל סביטס, החוקר הראשי, "רבים שמתחילים באימונים לא עומדים בהם בגלל הזמן שהם נדרשים להשקיע. אבל המחקר שלנו מראה שחמישה ימים בשבוע של פעילות אינטנסיבית: 30 שניות של  מאמץ רב, ואז הפסקה ל-4 דקות – במשך 5 פעמים (בסך הכול 2.5 דקות ביום),  תהיה שוות ערך לאימון על פי ההמלצות שקיימות כיום, של 150 דקות שבועיות".

 

2.5 דקות ביום. יותר טוב מאימון ארוך

 

תוצאות טובות יותר מאימונים ארוכים

 

"אנחנו למעשה מציעים לאנשים הרוצים לעסוק בפעילות אפשרות לבנות תכנית אימונים שתגזול מהם פחות זמן במשך היום, ותוביל לתוצאות טובות אפילו יותר מאימונים ארוכים", הסביר עורך המחקר.

 

סביטיס וחבריו למחקר גייסו 5 גברים בריאים בגלאי 25 עד 31, יצרו עבורם סביבה סטרילית דמוית חדר בבית חולים אשר בו הם מפקחים על כל התנאים, בכל שעות היום, מרמת התזונה שלהם ואוויר שהם נושמים ועד העיסוקים שלהם במשך שעות היום.במשך שלושה ימים המשתתפים במחקר אכלו תזונה המותאמת בדיוק לחילוף החומרים שלהם, אחר כך הם נכנסו לחדרים המבוקרים ושם הם אכלו תזונה מותאמת ועסקו בפעילות נמרצת לצד ישיבה וצפייה במחשב או בטלוויזיה.

 

שריפה של 200 קלוריות נוספות ביום

 

תוצאות המחקר הראו כי המשתתפים שרפו בממוצע כ-200 קלוריות נוספות ביום של האימון אינטנסיבי, למרות שבילו רק 2.5 דקות בפעילות הגופנית הקשה.החוקרים מציינים בסוף מסקנות המחקר כי הם אינם יכולים, עדיין, לתרגם את הקלוריות לירידה במשקל  אולם אפשר לומר שפעילות גופנית קצרה ואינטנסיבית יכולה לסייע בשמירה על משקל. "חשוב להזהיר", מוסיף סביטס בסוף המסקנות, "כי פעילות גופנית נמרצת עלולה להיות מזיקה למי שלא נמצא תחת הדרכה אישית של מאמן כושר אישי."

 

"המחקר הזה לא מחדש הרבה", אומרת גלית קרן, מאמנת כושר אישית, מוסמכת על ידי וינגייט. "אימוני ספרינט הם אימונים שאהובים גם על מתחילים וגם על מי שכבר עמוק בפנים. הם מאפשרים גם למי שטוען כי אין לו הרבה זמן לפעילות גופנית את האפשרות כן לבצע אימונים ולשפר את מערכת הלב וכלי הדם שלהם. אמנם סוג זה של אימון שהוא תובעני ודורש רמת מוטיבציה גבוהה אבל הוא יכול להוביל לשיפור משמעותי בפרק זמן קצר.

 

 

 

"קצרים בזמן? זה האימון בשבילכם"

 

"אני בהחלט אומרת למתאמנים שלי שאם הם קצרים בזמן, אבל בכל זאת רוצים את היתרונות של פעילות אירובית ארוכה ומספקת, אימוני ספרינט הם פתרון מושלם", מסבירה קרן. אפשר לעשות אימון ספרינט בריצה, רכיבה, הליכה, שחייה או כל פעילות גופנית אחרת, וחשוב לגוון.

 

מוקדם יותר השנה התפרסם מחקר גם בסידני אוסטרליה, המראה כי אימוני ספרינט במשך 60 דקות בשבוע שורפים את אותה כמות של שומן בגוף כמו אימוני ריצה של שבע שעות שבועיות. החוקרים במחקר מאוסטרליה הסבירו כי ספרינטים מהירים גורמים לגוף לשחרר רמות גבוהות של הורמונים אשר משחררים את השומן ממאגרי השומן הבטני שנשרף על ידי השרירים הפועלים, וזה נכון גם אצל נשים.

 

עצות חשובות למי שרוצה להתחיל באימוני ספרינט

 

1.       בדיקת רופא

בגלל שמדובר בפעילות אינטנסיבית שלעיתים היא לא פשוטה ויכולה אפילו במקרים מסוימים להיות מסוכנת לגוף כדי לעבור אצל רופא המשפחה או הספורט שלך ולוודא שאין בכך סכנה.

 

2.       לא מתחילים מספרינט

חייבים כושר בסיסי, אי אפשר להתחיל לפתח כושר גופני ישר מאימון אינטנסיבי, חייב להיות בסיס שאיתו מתחילים לעבוד.גלית קרן ממליצה על הכנה של שלושה או ארבעה שבועות לפני, של כושר בסיסי.

 

3.       חימום

כאשר אנחנו כבר מוכנים ברמה הבסיסית חשוב לזכור לעשות חימום יסודי לפני כל תחילת אימון.המאמץ והאינטנסיביות שיופעל על השרירים יהיו גדולים מאוד. חימום קצר או לא מדויק עלול להוביל לכאבים ואפילו פציעות מיותרות.

 

4.       תכנית אימון אישית

האימון האינטנסיבי חייב להיות בהתאם ליכולות ולצרכים האישיים.בין אם מדובר ברכיבת אופניים, ריצה או שחייה הסטים צריכים להיות  מותאמים.באופן כללי מדובר על אימונים של 3 פעמים בשבוע, שביניהם ימי המנוחה חשובים מאוד לבנייה והתחזקות של השרירים ומערכות הגוף.

 

5.       ליווי של איש מקצוע

קשה לוותר פה על לפחות התייעצות עם מאמנים ואנשי כושר וספורט. גם אם אתה לא רוצה להתחיל סדרה של אימונים אישיים אפשר להצטרף לקבוצות קיימות, לבצע ייעוץ והעיקר לא לוותר על פעילות גופנית בגלל זמן.

תגובות (0)
הוסף תגובה