אלי ווב – האישה שהתעשרה מאוויר חם

אלי ווב עבדה שנים כמעצבת שיער ואחר כך כיח"צנית, לפני שהגתה את הרעיון הפשוט שהפך אותה למיליונרית: דריי-בר, מעין סטארבאקס של פן. אין צבע, אין תספורת, רק מייבש שיער. אכן, אלי ווב בת ה – 37 הצליחה להפוך אוויר חם למיליונים, כשזיהתה את הצורך לשמור על מראה של "עכשיו יצאתי מהמספרה", בלי כל הטרחה והכסף של ממש ללכת למספרה.

 

עוד ב Onlife:

 

ב- 2008 אלי ווב, נשואה ואם לשניים, עוד עשתה פנים ללקוחות מביתה בקליפורניה. היום יש לה 23 סניפים (עד סוף השנה אמורים להיות 26) בשש מדינות ברחבי ארה"ב, והיא מספקת שירות ליותר מ- 50,000 לקוחות בחודש. בשנה הבאה מתכננת ווב לפתוח 17 סניפים נוספים, יחד עם מייקל לנדאו (41), אחיה הגדול.

 

השותפים. מימין: קמרון ווב (בעלה של אלי), אלי ווב, מייקל לנדאו (אחיה של אלי) ואשתו שרה (צילום מתוך האתר thedrybar.com)

 

לנטוש את הקריירה כדי להשקיע בילדים

ווב החלה את הקריירה ב-1994, אצל המעצבת ניקול מילר בניו יורק, אבל כבר אז פנתה בעיקר ליזמות, כשרכשה את זכויות ההפצה של מילר בפלורידה ופתחה חנויות בבוקה ראטון ובמיאמי, שהיו רווחיות ביותר. ב – 1996 החנויות נמכרו למשקיע פרטי, ואלי ווב התפנתה לאהבה האמיתית שלה: עיצוב שיער. אלי ווב התמחתה אצל ג'ון פטרס ואצל טוני אנד גאי, והפכה למעצבת שיער מקצועית.

 

ב-2005 ווב נטשה את הקריירה המצליחה שלה בתור מעצבת שיער (ווב עבדה שנים עם המעצב הניו יורקי ג'ון סאהאג) כדי להקים משפחה, והחליטה להמשיך, אבל "בקצב של אימא טרייה". "רציתי לבלות יותר זמן עם הילדים שלי, אבל הייתי זקוקה גם לזמן עם מבוגרים, לצאת מהבית ולהרוויח כסף", היא אומרת.

 

ווב החלה לעשות פנים בביתה לחברותיה, עיסוק שהתרחב במהרה, והיא התחילה לנסוע ברחבי העיר, לבתים של לקוחות: "בין הוצאות דלק ובייביסיטר, אני לא חושבת שהצלחתי להגיע מעולם לאיזון כלכלי". בסופו של דבר, הגיעה ווב להחלטה לפתוח בר-פנים ייעודי, ובתחילת 2010 פתחה את הדריי-בר הראשון בלוס אנג'לס.

 

אלי ווב מסבירה על דריי-בר:

 

כשווב פנתה לאחיה וביקשה 250 אלף דולר כדי לפתוח את הבר, היו ספקות. "אלי הייתה בטוחה שזה שירות שנשים ירצו ויאהבו", אומר לנדאו, שהיה  סמנכ"ל שיווק מותג ביאהו לפני שהקים חברה משלו. "מה גבר בלי שיער מבין על למה אישה צריכה פן, למה היא לא יכולה לעשות זאת בעצמה ולמה היא מוכנה לשלם על זה?".

 

נוסחה קבועה שעובדת

הימים הראשונים הוכיחו שווב יודעת דבר או שניים על הרגלי הצריכה של נשים. ווב ולנדאו חישבו כי יהיה עליהם לספק שירות ל-20-30 לקוחות ביום כדי שהעסק יוכל להתקיים. מהרגע שהוכרז על פתיחת הבר, עוד לפני שזה קרה והדלתות פיזית נפתחו, אלפי נשים כבר התקשרו לקבוע תור, ובתוך שמונה שעות נקבע מספר תורים שתוכנן לשישה שבועות. היום לנדאו טוען כי 20-30 טיפולים יהיו "היום הכי גרוע שהיה לנו אי פעם".

 

ב-2010, אחרי שפתחו שלושה סניפים נוספים, ניסו להפוך לזיכיון. ווב ומייקל לנדאו התרחבו לשווקים נוספים בארה"ב, והם מעידים כי הם מצאו לעצמם שותפים חדשים נפלאים, אבל המודל לא שרד. "זה היה אמצעי צמיחה גדול עבורנו", אומר לנדאו, "אבל אתה לא יכול לשלוט בעקביות, והם פשוט לא אתה". הדבקות בפורמולה שווב, בעלה, אחיה מייקל והארכיטקט ג'וש הייטלאר שכללו לכדי שלמות – מוכיחה את עצמה.

 

כל סניף של דריי-בר נראה אותו הדבר, מהריהוט ועד הפלייליסט. גם המחיר, 40 דולר, זהה, לא משנה מה אורך או עובי השיער. בנוסף, תהליך ההכשרה שעוברים המעצבים והתהליך שעוברות הלקוחות זהה.

 

אלי ווב באחד מסניפי דריי-בר (צילום מתוך האתר thedrybar.com)

 

"אורחות נמצאות בדריי-בר במשך פחות משעה, בשביל קצת שקט ובריחה", אומרת ווב. לקוחה נכנסת לבר, ובשולחן הקבלה מחכה לה צלחת גדולה של עוגיות וקנקן של מים בטעמים. המקום מואר בתאורה רכה וחמה, והצוות מסביר פנים.

 

הטיפול מתחיל בייעוץ על הבר, בו את בוחרת אחת מחמש אפשרויות שונות של מראה שיער (כולם נקראים על שם משקה "של בנות"). כמובן שתמיד יציעו לך משהו לשתות (קפה, מים, שמפניה), ומשם תלכי לחדר שקט ונינוח מאחור, לשטיפה וחפיפה. לאחר מכן, כל הלקוחות יושבות סביב בר בצורת Uבגבן למראה, כשבמהלך העבודה, הן יכולות לשמוע מוזיקה או לצפות ב"סרטי בנות" עם תרגום, בגלל רעש הפנים. כשהפן מושלם הן מסתובבות למראה, לחזות בתוצאה הסופית. "אני יודעת מה עובד ומה לא", אומרת אלי ווב, כשהיא נשאלת על הנוסחה. היא כנראה צודקת. 

 

 

________________________________________________________

עוד לא הצטרפת לפורום נשים ועסקים של Onlife? היכנסי לפורום ופתחי אתר עסקי משלך בחינם

תגובות (0)
הוסף תגובה