שרון חן-קונופרני – האישה שמאחורי LAKA

בפברואר 2012 נבחרה שרון חן-קונופני (41), בעלים ומנכ"לית של רשת LAKA מניקור אקספרס, לאשת השיווק של איגוד השיווק הישראלי. הבחירה בה לא הייתה מקרית – תוך ארבע שנים הצליחה חן-קונופני להחדיר לשוק הישראלי מותג חדש שהניב 12 סניפים בישראל ו- 12 נוספים בחו"ל, עם מחזור של 15 מיליון שקל בשנה.

 

עוד ב Onlife:

 

בנימוקי הבחירה ציין איגוד השיווק כי "הקונספט שעומד מאחורי LAKA – של מניקור און דה גו בקניונים – שינה את שוק המניקור בישראל. עד לכניסת הרשת, שוק המניקור לא היה מותג מוביל ולא התייחסו לתחום כעולם חווייתי. LAKA נבנתה מיום הקמתה כמותג המתמחה במניקור אקספרס אופנתי. בעקבות התפתחות הרשת כל שוק המניקור בישראל השתנה בשנה האחרונה. מכונים ועמדות מניקור אקספרס צצים כפטריות לאחר הגשם".

 

ההבנה הפסיכולוגית של מה הצרכנים רוצים

לאור הרקע של שרון חן-קונופני, שעבדה בעבר כמנהלת לקוחות בראובני פרידן ומנהלת לקוחות ומנהלת פיתוח עסקי בבאומן בר ריבנאי, אין זה מפתיע שהיא התמקדה קודם כל במיתוג. "שנים רבות עבדתי בעולם הפרסום וטיפלתי במותגים הכי שווים במדינה. זכיתי לעבוד בתחום בתקופה שבה נכנסו מותגים, נפתח ערוץ 2 ועולם הפרסום שבו, וההבנה של חשיבותו של מותג החלה לחלחל", היא מספרת. "ההבנה הפסיכולוגית של מה צרכנים רוצים, ומה הופך מותג למצליח או לא, הייתה רגע מכונן בחיי. לאחר 12 שנים בענף, בהן עבדתי עם מותגים ידועים ואהובים, החלטתי ליצור מותג משלי".

באחד הימים נתקלה חן-קונופני בכתבה מחו"ל שדיברה על כך שסלוני יופי הפכו למותג כמו סטארבקס – מהירים, זמינים וזולים. "הבנתי שבישראל זה תחום לא ממותג, ושיש לכך מקום. ניסיתי לשכנע בתי עסק שעבדתי אתם להחדיר את זה לשוק – אבל אף אחד לא לקח. אז החלטתי לקחת את זה על עצמי", אומרת חן-קונופני. "הזמן היה נכון. במשך שנים תחום המניקור היה טיפולי, ומתחום טיפולי סובבנו את זה לתחום של אופנה. היינו מהראשונים ונראה לי שזה חלק מההצלחה שלנו".

 


מבינה מה צרכנים רוצים. שרון חן-קונופני (צילום: יח"צ)

חזון מדויק וברור, התמדה ואמונה

הסניף הראשון של LAKA קם בקניון עזריאלי לפני קצת יותר מארבע שנים. "מנכ"ל עזריאלי, ארנון תורן, אהב את הרעיון ושאל מיד מתי פותחים סניף. זה היה הגיוני להקים סניף ראשון שם כי זה קניון שרובו עוסק באופנה, מה שהתאים מאד למימוש החזון".

 

ואולם, למרות ההתלהבות מצד תורן והאמונה של שרון חן-קונופני במוצר, ההתחלה לא היתה חלקה ומבטיחה כפי שציפתה. "מכיוון שעשיתי מחקרי שוק רבים ותיחקרתי נשים רבות שהתלהבו, הייתי בטוחה שאפתח את הסניף הראשון ויתנפלו עלי. זה לא קרה, ובחודשים הראשונים הסניף היה שומם". חן-קונופני לא התייאשה, והייתה בטוחה עד כדי כך במוצר שלה, שעמדה וחילקה פליירים לנשים ולחיילות מהקריה מחוץ לקניון. 

 

"מה שמחזיק אותי זה חזון מאוד מדויק וברור, שלא השתנה מהיום הראשון וכולם יודעים מהו, התמדה ואמונה – האמנתי שהעסק הזה יצליח, וכל מי שנתקלתי בו בדרך יודע שהאמנתי", היא מספרת היום. "עברנו הרבה מהמורות, המותג שלי ואני. זה התחיל מכך שפתחתי עסק בדיוק בתקופת המשבר הכלכלי שהניב פחות אנשים בקניונים. עשיתי גם השקעות לא נכונות, אבל למזלי ידעתי לתקן מהר. מה שעו ידעתי בבהירות זה מה הדרך שלי, ואיך לבחור את האנשים שלצדי, משותפים ועד לצוות".

 

אחד הקשיים בהם נתקלה היה נטישת המשקיע שהזרים את ההון הראשוני, אבל חן-קונופני המשיכה להאמין בעסק ולא ויתרה, עד שהגיעו משקיעים חדשים – קבוצה של ארבעה גברים צעירים שנותרו השותפים שלה עד היום. השותפים הגיעו מעולם הקמעונאות והידע שלהם משלים את זה של חן?קונופני. לדבריה, LAKA הוא מותג שעובד בעיקר בזכות האנשים שמרכיבים את העסק. "הבידול העיקרי של המותג הוא באנשים שמרכיבים את העסק. יש כאן 140 עובדות מצוינות וזה מה שהפך את העסק.למוצלח כל כך". 

 

הנשים הישראליות התרגלו לקונספט במהירות

שרון חן-קונופני מדגישה כי לא מדובר במכון/ סלון. "במכון את קובעת תור, את מתפנקת, את באה להעביר זמן. אנחנו לא בתחרות איתם, אנחנו פונים לצרכים שונים לגמרי. אנחנו הפאסט פוד של המניקור. יש מסעדות גורמה ואנחנו סוג של ארומה – פונות לכולם, במיוחד לצעירות. אפשר לקפוץ לקניון לרבע שעה ולעשות מניקור על הדרך. אין פה משהו מתיימר, זה לא המקום להירגע לשעה".

 


LAKA פאסט פוד של מניקור. דוכן

(צילום: יח"צ)

בשביל מניקור אקספרס תיאלצו להיפרד מ- 35 שקל, ומניקור מלא יעלה לכן 55 שקל, מחיר נמוך משמעותית מהמכונים. הנשים הישראליות, לדברי חן-קונופני, התרגלו לקונספט במהירות. "בעלות מאוד נמוכה מקבלים פינוק שעושה שמח, נראה מעולה, ולא צריך להתחיל להתנהל עם זה. להבדיל ממכונים שאת צריכה לרדוף אחריהם, פה אנחנו מחזרות אחרי הלקוחות, עם ההבנה שלצרכניות אין זמן להגיע למכון ולשבת ולחכות. כאן הן עושות את זה על הדרך עם הקניות בקניון. את מגיעה, נרשמת וכשאת מסיימת עם הקניות את עוברת בלקה".

תגובות (0)
הוסף תגובה