אוכל בריא: מה לאכול בזמני לחץ?

מצב הרוח הירוד בימים אלו, הלחץ והמתח, עלולים להשפיע על הרגלי האכילה.אצל חלקנו מופחת התיאבון לחלוטין עד כדי חוסר אכילה במשך ימים, ואילו אצל אחרים – זלילה בלתי פוסקת של פחמימות או סוכרים מרגיעים.האם יש מאכלים שיכולים לעזור לנו להפחית את המתח?מסתבר שבהחלט כן.נתחיל ממזונות שיש בהם סידן או מגנזיום, שחשובים להרפיית שרירים, כמו חלב ומוצריו, וגם אגוזים, שקדים וקטניות.

 

עוד ב-Onlife:

 

פחמימות מלאות: מומלץ לצרוך פחמימות מורכבות כמו פסטה, לחם מלא וקוואקר, שיש בהן הרבה ויטמינים, והן תורמות לעליה בסרוטונין שזה חומר מרגיע.מסתבר שגם ויטמיןונוגדי חמצון ונמצאים בירקות ופירות טריים, יכולים לעזור ליצור הסרוטונין המרגיע, בייחוד כאלו שנמצאים בפלפל, ברוקולי וכרוב.

 

מומלץ: פסטה מחיטה מלאה

 

ארוחות מומלצות לדוגמה:

  • יוגורט עם פירות חתוכים + 3 כפות גרגרי רימון)+ 8 שקדים + 2 אגוזי מלך.
  • דייסה על בסיס 4 כפות שיבולת שועל מלאה + כוס חלב + כפית דבש.
  • טוסט מלחם מלא עם גבינה צהובה 9%, עגבנייה וזיתים.
  • סלט ירקות עם כוס גרגרי חומוס מבושלים, + פרוסת לחם מלא עם גבינה 5%.
  • 2 כוסות מג'דרה (אורז מלא ועדשים), + ברוקולי מאודה קלות +סלט עגבניות ובצל ירוק.

 

הימנעות מקפה: במצב המתח יש מאכלים שעדיף להימנע מהם, אשר עלולים להשפיע בצורה שלילית על המצב הנפשי.קפה, וכל מה שמכיל קפאין, כמו קולה, עלולים להגביר את הדופק, את לחץ הדם ואת תחושת המתח, וזה בעצם הפוך ממה שרוצים, אז רצוי לנסות להפחית.לפעמים נדמה לנו שכוס קפה מרגיעה, אבל עדיף להסתפק ב-2-3 כוסות ליום.כדאי מאוד לנסות גם קקאו חם: יש בקקאו חומרים משפרי מצב רוח, וגם החלב מרגיע.

 

מומלץ: שוקו חם

 

ערבבו כפית קקאו עם סוכר או ממתיק, על בסיס חלב או על בסיס מים עם מעט חלב (כמו שעושים נס קפה). זה יכול לחולל נפלאות למצב הרוח. ואיזה תה עדיף? בתה רגיל או תה ירוק יש קפאין, כך שעדיף לנסות חליטות מצמחים מרגיעים, כמו קמומיל, קינמון או מנטה.

 

מי שסובל מעודף משקל צריך להיזהר במיוחד, כי יש נטייה לאכול עוגיות וחטיפים כדי להירגע. זה יכול להרגיע באותו רגע, אבל בקלות אפשר לעלות כמה קילוגרמים.עדיף אכול ארוחות מסודרות במקום נשנושים.

 

זכרו כמה זמן לוקח להוריד כל קילוגרם וכמה השקעה נדרשת כדי להצליח בדיאטה. בסופו של דבר כל הנשנושים לא עוזרים לנו אלא רק תורמים לתחושת תסכול נוספת על כך שהרסנו את הישגי הדיאטה.

 

היזהרו מעוגיות

 

נשנושים לילדים: כשמדובר בנשנושים לילדים, צריך להיזהר בייחוד מכאלה המכילים את צבע המאכל הצהוב טרטרזין, שעלול לגרום להיפראקטיביות ולחוסר מנוחה. למרות שמדובר ב"צבע", השפעתו בגוף היא כמעט כמו תרופה.הוא נמצא בעיקר בממתקים ובחלק מהחטיפים, רצוי לוודא ברשימת הרכיבים שהמוצר מכיל צבעי מאכל טבעיים.

 

תוספי תזונה להרגעה: יש גם תוספי תזונה שנועדו להרגעת סטרס, המבוססים על ויטמיניB , בשילוב עם צמחי מרפא. מדובר בוויטמינים שאם יש בגוף עודף שלהם, הוא מופרש החוצה בשתן, כך שהתוספים האלו, אם הם לא עוזרים הם כנראה גם לא מזיקים. בכל מקרה, מאחר שמדובר בכמויות מאוד גדולות (לפעמים פי 100 מהכמות המומלצת), רצוי להיעזר בתכשירים מסוג זה באופן זמני בלבד ורק עד לתום המשבר.

תגובות (0)
הוסף תגובה