המאפרת אפרת אצ'רקן: מג'ניפר לופז ועד הנשים של סקס והעיר הגדולה

אפשר לומר על אפרת אצ'קרן (46) שהיא הסינדרלה של המאפרות הישראליות. כשהיא מאורסת לארכיטקט הודי אציל שמחזיק בחברת נדל"ן וקרקעות בהודו, עבודה חדשה ומרגשת בתור מאפרת של המותג Life מבית סופר-פארם ומאחוריה 20 שנות עבודה עם הכוכבים הכי נוצצים בהוליווד, יש לה הרבה סיבות לחייך. 

 

עוד ב-Onlife:

 

אצ'קרן עבדה עם הכוכבים הכי גדולים, ביניהם ברוק שילדס, ניקול ריצ'י, היידי קלום, קיפר סאתרלנד, ג'ף גולדבלום והנשים של סקס והעיר הגדולה – ובדרך הספיקה לעצבן את ג'ניפר לופז, לקבל הצעת נישואין מקיפר סאת'רלנד ולהיות בת בית אצל שחקני סידרת המופת הסופרנוס. כל זה אגב, בלי שהיא מחזיקה בדיפלומה מבית ספר יוקרתי לאיפור, כמו רבות אחרות.

 

 רק לפני שבועיים חזרה אצ'קרן מניו יורק, שם היא איפרה את ג'ודי דנץ' במסגרת אירועי הסרט סקייפול מסדרת ג'יימס בונד וקפצה מיד לפריז לפגוש את בן זוגה.

 

 

איך הפכת למאפרת עם תואר ראשון בפילוסופיה והיסטוריה ולימודי אומנות ופיסול?

 

"הגעתי לניו יורק בעקבות בעלי לשעבר ולמדתי שם אומנות. לקחתי קורס של איפור עם אפקטים מיוחדים כחלק מלימודי פיסול. המורה "נדלק" עליי ולקח אותי לעבוד איתו בסרט דל תקציב. יום אחד, המאפרת הרגילה לא הגיעה אז ביקשו שאחליף אותה ולמרות שלא היה לי ניסיון בכלל יצא לי ממש טוב.

 

 אחר-כך עבדתי בסטודיו לצילום של תיקי עבודות לשחקנים וככה תירגלתי כי איפרתי המון. בנוסף, הייתה שם מאפרת שהגיעה טרייה מבית-ספר לאיפור בפריז ולימדה אותי הכל ואפילו נתנה לי את המחברות שלה. היו לה הרבה חומרים של חברת איפור צרפתית ומקצועית שנקראתMake Up Forever  שאז לא הייתה קיימת בארה"ב.

 

 עלה לי רעיון לייבא את המוצרים מצרפת ועם הרבה תושייה וחוצפה ישראלית מכרתי אותם תוך חודש לשלושים חנויות בניו יורק כשאני הייתי הפרזנטורית הראשית של הליין. מהר מאד כבר התחלתי לנסוע בכל ארה"ב עם המוצרים".

  

איך הגשמת חלום של מיליון מאפרים והגעת להוליווד?

 

"בשלב מסוים החלטתי שזה לא מספק אותי ואני רוצה לראות את השם שלי במגזינים. הרגשתי שאני נכנסת יותר מדי לעולם הקוסמטיקה במקום להגשים את עצמי כאומנית. אני רואה באיפור אומנות כי יש בזה המון התעסקות עם צבע וצורה ובעצם כשמסתכלים על הפנים, את צריכה לפסל אותם מחדש. איפור זה הרבה עבודה על אור וצל, יש דברים שאת רוצה להבליט, להשקיע ולשנות להם צורה".

 

Make up Forever היה ליין שמשך אליי הרבה מאפרים וככה הכרתי את המאפר של מג ראיין שחיבר אותי עם הסוכנת שלו. למרות שבקושי היה לי תיק עבודות היא ישר מצאה לי עבודה. העבודה הראשונה שלי הייתה עם ג'ף גולדבלום שבכלל לא ידעתי מי הוא, וזו עוד היה בתקופה של הסרט פארק היורה. ככה התחלתי לעבוד עם המפורסמים של הוליווד. הוא עד היום קליינט שלי והוא כל-כך סומך עליי שכשיש לו צילומים בניו יורק ואני לא יכולה להגיע הוא משנה את היום שלו.

 

מהר מאד עבדתי עם עוד שחקנים. את הופכת לחלק מהחיים שלהם מהר מאוד הם מזמינים אותך לאירועים משפחתיים, ימי הולדת ואפילו לחופשות שלהם.

 

יש איזה שחקן או שחקנית שנהנית במיוחד לעבוד איתו?

 

"אני נהנית לעבוד עם כולם, כל אחד הוא סיפור חדש בפני עצמו. עבדתי הרבה שנים עם אידי פאלקו – שגילמה במשך שנים את כרמלה סופרנו, ונוצרה בינינו חברות מאד קרובה. מערכת היחסים מתחילה ממקום של עבודה ולעיתים קרובות פולשת הרבה מעבר לתחום האיפור.

 

בקאסט של הסופרנוס, כולם ממש אימצו אותי. מהר מאד הפכתי לחברה. את יודעת עם מי הם יוצאים ועל האהבות והפרידות שלהם כי הם מדברים איתך על זה. אני חושבת שבגלל שגדלתי בארץ הם מאד התחברו למקום של הכנות שלי ושיתפו אותי בסיפור חיים שלהם.

פעם אידי פאלקו אפילו הזמינה אותי לחופשה בבית של קית' ריצ'רדס באיזה אי מרוחק וטסנו לשם במטוס הפרטי של מכר שלה. גם כשהיידי קלום עושה מסיבת הלואין אז ברור שאני מוזמנת. אני יוצרת קשרים מאד קרובים עם כל שחקן שהתחלתי לעבוד איתו ומנסה לטפח אותה לאורך השנים.

 

ג'ף גולדבלום היה העבודה הראשונה שלי בעולם ההוליוודי, עבדתי איתו עד היום שעזבתי את ניו יורק וגם היום אנחנו עוד בקשר. הוא אפילו מדבר עליי בטלוויזיה. גם עם ג'ודי דנץ' אני עובדת כבר עשר שנים והייתי איתה בשישה אוסקרים.

 

אני מאפרת הרבה שחקנים לאירועים הגדולים ותוך כדי עבודה פתאום עומדת לידי האלי ברי או שבפינה השנייה של החדר נמצאים בראד פיט עם אנג'לינה ג'ולי. זו תחושה מדהימה וזה אמנם מאד נוצץ אבל הם גם מאד אנושיים, כל אחד עם הרצונות שלו, האהבות, הפלונטרים שלו והחיים שלו".

 

ג'ניפר לופז ובעלה לשעבר מארק אנתוני: קנאית, ומסתבר שבצדק

 

ואיך הגיעה הפריצה הגדולה? 

 

"הפריצה הגדולה באמת הגיעה בזכות העובדה שאיפרתי את הנשים של "סקס והעיר הגדולה". בזכות הפופולריות שלהן ושל הסדרה, השם שלי הגיע די מהר למגזינים הנחשבים. הן פשוט משכו כל-כך הרבה תשומת הלב, שאפשר להגיד שאיתן עליתי על הגל הנכון.

 

בהתחלה עבדתי רק עם כריסטין דיוויס ואז גם עם סינת'יה ניקסון. איפרתי את שתיהן במקביל במשך ארבע שנים ובסוף גם את שרה ג'סיקה פרקר. מהר מאד גם התחלתי לפתח את עצמי כאייקון אופנה והתחילו לעשות עליי כתבות במגזינים. הייתה פעם שעיתונאי ביקש לראיין אותי כמאפרת של הבנות ואז כשהוא פגש אותי הוא שינה את הכתבה כי הוא טען שאני אישה אמיתית של סקס והעיר הגדולה שחיה את החיים הללו בניו יורק".

 

הבנות של סקס והעיר הגדולה ידועות כאושיות אופנה, איך זה השפיע עלייך?

 

"סינתיה ניקסון היא לא כל-כך צבעונית ואופנתית בחיים האמיתיים. היא אישה מדהימה ואינטלגנטית מאד ואיתה גם היה לי הכי מעניין מקצועית, כי האחרות הן יפות ואופנתיות מטבען.

 

את סינתיה גם "דחפתי" למקום אחר והצלחתי להפוך אותה לאייקון אפנתי. כשהמנהל שלה הבין איך היא יכולה להיראות, הוא התעקש שאני אאפר גם אותה באופן קבוע.

 

הייתי המאפרת היחידה שאיפרה שתיים בסדרה וזו הייתה עבודה קשה כי היו להן המון אירועים אבל שתיהן התעקשו שאני אאפר אותן. בסוף גם הגעתי לשרה ג'סיקה ואני חושבת שאני המאפרת היחידה בניו יורק שאיפרה את שלושתן במקביל".

 

בשנים שאיפרתי אותן החלטתי שלא לראות את הסדרה, כי זה היה כל-כך חם וטרנדי בניו יורק, שלא רציתי להיות מושפעת מכל מה שאני שומעת על הסדרה, אלא פשוט לאפר אותן כמו שאני רוצה. ראיתי את סקס והעיר הגדולה רק כשנגמרו הצילומים.

 

איך היתה מערכת היחסים בין הנשים של סקס והעיר? הן אי פעם רבו עלייך?

 

"ממש לא היו ריבים. להפך, הן היו מאד מקצועיות. מעבר לכך אנשים בניו יורק הם מאד מקצועיים, את הפרסונה של מה שאת עושה ואף אחד לא מתערב לך בעבודה. חוץ מזה שהבנות של סקס והעיר הגדולה הן חברות טובות גם במציאות ויש בכל אחת משהו מהדמות שהן משחקות בסדרה".

 

הנשים של סקס והעיר הגדולה: חברות טובות גם במציאות

 

איך עוזבים את ניו יורק אחרי שיוצרים כאלה מערכות יחסים חשובות?

 

"מבחינה מקצועית ברור שיש לי שם יותר אפשרויות, ממש "שחיתי" שם בחומר והכל בא אליי מאד בקלות. עם ברוק שילדס עבדתי כמה שנים, איפרתי את ניקול ריצ'י לאורך כל התוכנית שלה עם פריס הילטון. גם מארק אנתוני היה לקוח שלי הרבה מאד זמן עד שהוא וג'ניפר לופז התחילו לצאת והיא לא רצתה שיהיו סביבו נשים".

 

בגלל ג'יי לו הפסקת לעבוד עם מארק אנתוני?

 

"איפרתי אותו פעם אצלה בבית במיאמי והיא הסתכלה עלי ובחנה אותי ואחר-כך איזה מעצב שיער מפורסם בניו יורק אמר לי שהיא לא תיתן לי להמשיך לעבוד עם מארק וזו באמת הייתה הפעם האחרונה שראיתי אותו. היא לא אהבה שיש נשים יפות סביבו, היא ניסתה לנטרל את הסביבה שלו אבל בסוף זה לא ממש עזר לה, הם נפרדו ואני בטוחה שזה קשור לנשים.

 

פעם אחת גרושתו עזבה את הבית ושאלתי אותו למה, אז הוא סיפר לי שהיא מצאה אצלו קונדום בכיס, שאלתי אותו למה היא מוצאת לך קונדומים בכיס אז הוא ענה לי "מה את רוצה? אני פורטוריקני".

 

באמת אף-פעם לא היה קשר רומנטי בינך לבין המפורסמים שאיפרת?

 

"לא רציתי לצאת עם משהו מפורסם ושאחרי זה תמונות הפפראצי שלי יהיו בעיתון. שחקנים מאד אוהבים להרגיש שהם לא חולקים את אנשי המקצוע שלהם עם אחרים ולא רציתי שייווצר מצב שלקוחות אחרים שלי יראו שאני יוצאת עם אחד מהלקוחות. הקריירה שלי יותר חשובה מזה.

 

דניס קוויד רצה לצאת איתי וסירבתי. היו לפעמים גם פלירטוטים בצחוק כמו למשל שקיפר סאת'רלנד, שהיה לקוח שלי, כרע ברך בצחוק והציע לי נישואין כי הוא קינא בבן זוג שלי. אבל הכל נשאר בגדר הצחוק החברי".

 

אז מה בעצם החסרונות של עבודה כזו (שנשמעת חלומית)?

 

 

"הלחץ. צריך להכין אנשים לשידור ואין אפשרות לתקן באמצע, מה שתעשי זה מה שיהיה ולכן חייבים להבין את המדיה. אני תמיד מרגישה שאיפור של מישהו אחר נראה יותר טוב כי אני שופטת את עצמי יותר מידיי.

 

אפרת אצ'רקן: יודעת למה ג'ניפר לופז ומארק אנתוני נפרדו

 

חזרת לישראל – מה התוכנית עכשיו?

 

"חזרתי לכאן בעיקר כי רציתי שבני בן ה-16.5 יכיר את התרבות הישראלית, יהיה קרוב למשפחה שלו וירחיב את אופקיו. את השוק הישראלי אני עדיין לא מכירה אבל יש פה הרבה אנשים מוכשרים ויש פה הרבה אופנה. זה הרבה יותר בקטן וזה לא מה שעשיתי בניו יורק אבל נראה לי שעם כל הרקע והניסיון שלי אני יכולה להיות אולי אפילו יותר גדולה ממה שהייתי בניו יורק.

 

אני המאפרת הראשית של המותגLife   מבית סופר-פארם ועושה איתם דברים גדולים ונהדרים. כל פעם שיוצא מוצר חדש לשוק אני הפרזנטורית במגזינים ובמסיבות העיתונאים, בנוסף אני עושה סרטי הדרכות. עכשיו אנחנו עובדים על סדרה שנקראת "יופי של שינוי" בה אנחנו מתאימים לכל מיני נשים איפור בהתאם לחייהן.

 

אני מרגישה שבמקום להשפיע כל פעם על אדם אחד, אני יכולה להשפיע על יותר אנשים ויותר בגדול. אני יכולה להיות כמו טריני וסוזנה הישראלית. אני גם עושה סרטי הדרכה לאירועים מיוחדים כמו פורים.

 

כרגע אני עדיין קצת באופוריה של לחזור לגור בארץ אבל האמת היא שאני עוד הרבה על הקו בין ישראל לחו"ל. יש לי עדיין את הסוכנת שלי ומתי שאני רוצה לנסוע לעבוד אני נוסעת ויש לי עבודה. בכל זאת אני צריכה קצת למתן את הטיולים שלי כי גם יש לי בית בהודו ובסוף חשוב לי להיות קרובה לבן שלי".

 

האמת שלייף פשוט אימצו אותי ונתנו לי מקום עם המון אהבה. אגב, אני לוקחת את המוצרים שלהם לחו"ל ומשתמשת בהם על המפורסמים. את ג'ודי דנץ' לדוגמא איפרתי עם עיפרון שלהם והיא הייתה מאד מרוצה".

 

אם את כבר פה, את יכולה להצביע על טעויות הטיפוח שלנו, הישראליות?

 

"שתי טעויות עיקריות של ישראליות הן בסידור הגבות ובחשיפה לשמש. כשמסדרים גבות צריך להזהר לא לשנות את כל הפנים. למשל, לפנים גדולות מתאימות גבות עבות יותר.

כדי להבין את האורך הנכון, אפשר להניח מקל ישר ודק כמו עיפרון בין האף לגבה ולמדוד איפה הגבה מתחילה ואז להניח את המקל באלכסון בין קו הנחיר לסוף העין ושם הגבה צריכה להסתיים. גבות ארוכות מידיי מפילות את העיניים ולפעמים הורדה של 3-2 שערות יכולה ממש לפתוח את כל הפנים.

 

לגבי השמש, ישראליות סובלות מכתמים שנובעים כתוצאה מחשיפה ממושכת לשמש, לכן אני ממליצה ללמוד לכסות נכון עם מייק-אפ באופן שיהיה אחיד ולא מוגזם. על מנת להימנע מזה מלכתחילה, חייבים לזכור להשתמש כל הזמן בקרם הגנה ולחבוש כובע בקיץ. כיום, כובע הוא לגמרי אקססורייז אפנתי ואפשר לשלב אותו עם המראה הכללי.

 

באופן כללי אגב, אני ממליצה לאכול הרבה ירקות ירוקים, זה טוב לעור ולבריאות באופן כללי ולשתות הרבה מים. טיפ שהוא מאד רלוונטי לישראל".

תגובות (0)
הוסף תגובה