צביעת קירות: איך בוחרים את הצבע הנכון?

חנוכה בפתח והבית עוד רחוק מלהאיר לי פנים, למרות שאני מודה שמתחילים לראות את האור בקצב המנהרה. הקומה למעלה כבר עם ריצוף ב? (הכנה לפרקט), התחילו לאטום חדרים רטובים (אמבטיות) ובקרוב נוכל להתחיל לצבוע יד ראשונה את קומת החדרים (בתקווה שעד אז נסיים לאטום את הגג), אז בעצם הגיע הזמן לבחור צבע לקירות. 

 

אני מעלעלת במגזינים ואי אפשר לא לראות כמה שבחירת הצבע לקירות משפיעה רבות על האווירה שחלל החדר משדר. בחירה נכונה של צבעים יכולה לתרום להארה של החדר, יצירת אווירה חמימה ואפילו יצירת תחושה מרווחת יותר.

 

בלילות האחרונים אני חולמת הרבה על הבית. איך אני קוראת ספר בפינה בסלון אחרי שהכול כבר גמור או יושבת בזולה בחוץ ושותה לימונדה ואז כשלרגע נדמה שנעים, אני טובעת מתחת לפרגולה כתוצאה מבעיית ניקוז או שנופלת עלי הקומה העליונה על הראש. בקטנה.  תאמינו לי, עדיף להיות ערים ולהתעסק בצבע.

 

אז אחרי שלא פגשתי המון זמן את קרן נוימן המתוקה, המעצבת של נירלט, שוב מצאתי את עצמי יושבת מולה וטוחנת לה במוח שתנדב לי כמה טיפים ועצות לבחירת הצבע הנכון לבית שלי.

 

"על אף שטבעי להניח כי גוונים בהירים מאוד ולבנים למיניהם מסייעים לחלל חשוך, ההיפך הוא הנכון? הפתיעה אותי קרן ?בחלל לא מואר וחיוור הגוונים הבהירים והלבנים גם הם יראו חיוורים".
 

 

נעים, נכון?

 

לאור זאת, טיפ ראשון החשוב בבחירת הצבע לבית גורס כי לבן או כל גוון טבעי ובהיר במיוחד יראה במיטבו בחדר מואר מאוד ושטוף שמש.

 

קרן שלפה לי את מניפת הלבנים, עם לא פחות מ-21 גווני לבן המחולקים ל- 5 קטגוריות: לבן עם נגיעה של שמנת, לבן עם נגיעה של מוקה, לבן עם נגיעה של אפור, לבן עם נגיעה של ירוק ולבן עם נגיעת פודרה. הלכתי לאיבוד.

 

איך בוחרים? ואם בא לי להישאר על הבהיר אבל לתת איזה טאצ? עיצובי? 

 

קרן אומרת שניתן בהחלט לבחור בגוון נוסף ומשלים שיהיה בטון בהיר, על-מנת לתת לחדר אופי וטאצ' עיצובי. אני חייבת לציין שקרן הבהירה לי שאין לי מה להרגיש לא נוח ושזו שאלה נפוצה ?אפשר למשל, להשתמש בכחלחל או ירקרק מעושן ובהיר. אפשר גם בגוונים לעשות אפקטים בעיצוב בצבע, כמו: חצי קיר תחתון של קירות החדר בגוון צבעוני יותר, ואילו העליון בלבן שמנת למשל, ובאמצע לשים בורדר דקורטיבי שחוצץ ביניהם?.  

 

 

אבל אז נזכרתי שיש בבית גם חדרים לא מוארים, מה עושים איתם???

 

?במקרה של חלל חשוך או אפרורי בתחושה? ממליצה נוימן, "כדאי לבחור בגוונים חמים ורוויים בצבע". העושר של הפיגמנטים החזקים יעניק תחושה חמה ומלאת אור המופץ מתוך הקירות בעלי הגוון החזק.?

 

דרמטי, אבל מעניין

 

זה השלב שהתקשרתי לדנה אוברזון, האדריכלית שלנו, וקראתי לעזרה. זה לא שאני לא יכולה להצביע על צבע שנראה לי יפה ולהגיד ?את זה אני אוהבת?, אבל לדנה כמו לבמאי של הצגה, יש בראש את התמונה הגדולה והשלמה, את היכולת לראות כבר באיזה צבע יהיה הרהיט והרצפה וגוף התאורה. אז אני משאירה למקצוענים את ההתעסקות במה שהם יודעים והולכת לאסוף את הילדים מהגן.

 

כן, ככה זה עדיין נראה עכשיו אצלי בבית

תגובות (0)
הוסף תגובה