אופוריה או בי דלישס: מה הבושם שלך אומר עלייך?

רובן הגדול של נשות ישראל מקפידות (כמו שעון) לשים בושם כשהן יוצאות מהבית. בין אם זה בחורף, בקיץ, בבוקר לעבודה או בערב לפני יציאה – בחירת הבושם האישי של כל אחת היא פונקציה של מספר משתנים, ביניהם אזור מגורים, מעמד סוציו אקונומי, גיל, מקצוע וסגנון אישי, וכל אישה בוחרת להבליט את המאפיין שהיא חפצה ביקרו.

 

הריח של כל אחת הוא אחד מסימני ההיכר הבולטים שלה, וסוג של חותם שהיא משאירה אחריה כשהיא נכנסת ויוצאת מחדר. לא סתם, נשים בוחרות בושם ונשארות נאמנות לו במשך שנים. זה הריח המזוהה איתן ואיתו הן מרגישות הכי "עצמן".

 

עוד ב-Onlife:

 

קיבלנו מסופר-פארם את רשימת הבשמים הפופולריים ביותר בישראל ברבעון האחרון והתוצאות מדברות בעד עצמן: הישראליות אוהבות מתוק. הבשמים הפופולרים ביותר בישראל נעים על הסקאלה המתקתקה, ומתאימים לכל שעות היום עם דגש על שעות הערב. למעשה, מדובר בתוצאות מעט מפתיעות, מאחר ורוב הבשמים ברשימה הם מתוצרת אירופה, שם מזג האוויר הקר יותר ברוב ימות השנה מתאים לצורך בבשמים חזקים ומתוקים יותר. דווקא בישראל, בו מזג האוויר החם שולט ברוב חודשי השנה, ניתן היה לצפות שישלטו בשוק הבשמים החמצמצים, רעננים, ובעלי ריח קליל, אבל כאמור, התבדינו.

 

אז מהם 10 הבשמים הנמכרים ביותר בישראל ומה הם אומרים על כל אחת מאתנו:

 

אייקון (ICON)

אייקון מבית דניה קוסמטיק, או בשם המותג המוכר יותר שלו, ג'ייד, הוא בכלל בושם ישראלי, שזוכה להצלחה חסרת תקדים ברשת סופר-פארם.

 

הריח של אייקון, ניחוח מאסק אויל בריח של פעם, מבטא נשיות רכה וקלילה, שמתאימה לשעות היום והבוקר.

 

אין ספק שהמחיר הנוח שלו, בסביבות ה-100 שקלים בסופר-פארם, הוא עוד גורם לפופולריות הגבוהה שלו, אבל לא סתם הוא כבש את מקומו.

 

הבקבוק העגול העדין קורץ לנשים בכל הגילאים ובכל המגזריםוהריח המוכר הפך לחותמן האישי של אלפי ישראליות, שמקפידות לחזור ולקנות אותו.

 

 

ליידי מיליון (Lady Million)

 

 

הבושם ליידי מיליון מבית פאקו רבאן, הגיע לאחר ההצלחה הגדולה לה זכה בושם הגברים תחת השם"One Million" .

 

כצפוי לאחר כל הצלחה מסחרית, פאקו רבאן מיהרו להוציא את הגירסא הנשית, שהפכה גם היא להצלחה מסחררת ברחבי העולם.

 

הריח של ליידי מיליון הוא מתוק ועמוק, מתאים במיוחד לשעות הערב ואירועים מיוחדים אבל בימי החורף הקרים יכול לשמש אותנו גם לאורך היום.

 

הבקבוק הזהוב, שמשדר יוקרה, ראוותנות ושפע, מתאים לנשים שיודעות טוב מאוד מה הן רוצות, ויודעות כי עוד לא נמצא הגבר שיעמוד בפניהן. אחרי הכל, הן אחת ממיליון.

 

 

פנטזי (Fantasy)

 

 

 

אחד הבשמים המפתיעים ברשימה הוא הבושם פנטזי של בריטני ספירס. הבושם הושק בשנת 2005 והפך כמעט מיד להצלחה מסחררת. הריח המתוק והצעיר הותאם היטב לבקבוק שלו, צבע ורוד עז משולב באבני סוורובסקי, ומדבר יותר מכל אל קהל הצעירות, בנות 12-26, שחיות את הרגע ומסתכלות אל בריטני ספירס בהערצה.

 

באופן מפתיע לא פחות, מסתבר שלא מעט מהאימהות של הצעירות שרוכשות את הבקבוק, משתמשות בו אף הן, ונהנות להרגיש כמו כוכבות פופ לרגע.

 

הריח של פנטזי הוא מתוק כמו סוכריה. סכריני כמעט. מתאים בעיקר לנערות וצעירות. גם האריזה המושכת של הבושם עוזרת למכירות הגבוהות, ואולי יכולה להספק הסבר על ההעדפה שלו בקרב הילדות לעומת בשמים של המתחרות כמו כריסטינה אגילרה או ביונסה.

 

 

אופוריה (Euphoria)

אחד השמות הידועים ברשימה הוא הבושם אופוריה של המעצב קלווין קליין. אם הבושם המפורסם של המעצב בשנות ה-90 היה ck1, שהיה מהפכני בהיותו מתאים לגברים וגם לנשים, אופוריה פונה בבירור לנשים. הריח פירותי, מפתה ונשי, ובשילוב עם הפרסומות הסקסיות, מכוון לאישה שיודעת להשתמש בקסמיה. מדובר בבושם בעל ריח עם קווים נקיים, שכל מי שמשתמשת בו נהפכת ללקוחה קבועה במרוצת השנים. הבושם מתאים בעיקר לנשים מעל גיל 25, ששמות אותו כל בוקר לפני עבודה. הוא לא חזק אבל בהחלט עמיד.

 

 

בי דלישס (Be Delicious)

 

 

בי דלישס מבית דונה קארן ניו יורק נוצר לפני 8 שנים, והיה הראשון להפוך מיץ פירות לניחוח, כשעד אליו השתמשו במיץ פירות רק כחלק מתערובת שכוללת גם פרחים. אבל הארומה התפוחית עובדת ובגדול. 

 

מדובר בריח מתקתק עם ניצוץ חמצמצות, כמו תפוחי הבי דלישס. הבושם מכוון לקהל יעד של נשות קריירה, שלא זונחות את הנשיות שלהן. הסמל של הבי דלישס, התפוח, מכוון גם ל"תפוח הגדול", כלומר ניו יורק, ומה יותר אורבני ממנה? הריח נשאר לאורך שעות היום ולעיתים אפילו כשחוזרים הביתה עוד אפשר להריח אותו.

 

אליין (Alien)

 

 

אליין מבית טרי מוגלייר (שהוציא את הבושם אנג'ל) הוא בושם יוקרתי שבמכוון אין עליו אף פעם הנחות. כבר מהבקבוק הייחודי, שעשוי מאבן אמטיסט (אחלמה) ועד הריח שמשלב 3 סוגי גוונים, מבינים שהבושם נועד לנשים שלא מחפשות להיות כמו כולן, ולא חוסכות על עצמן. הריח מתוק ולא מתאים לנשים שמחפשות להיטמע, כי הוא מורגש ומודגש. מתאים ללילה ולאירועים מיוחדים.

 

הניחוח של אליין מורכב מתכונות מרגיעות (פרחוני), מפתיעות (עצי) ועשירות (ענברי), שאמורות להתמזג עם ריח הגוף. יחד, הם משדרים תחושה עמוקה ועשירה של מסתוריות

 

 

לה וי אה בל (La Vie Est Belle)

 

 

הבושם החדש מבית לנקום, בכיכובה של ג'וליה רוברטס, יצא רק לפני כמה חודשים לעולם וכברזוכה להצלחה גורפת. לנקום ידועים בבשמים המצליחים שלהם (ביניהם פואם, היפנוז, פרז'ור), ואחת לכמה שנים, הם משחזרים את הנוסחא בצורה חדשה, ומוציאים בושם חדש שהופך תוך זמן קצר לשם דבר.

 

הבושם החדש כבר הצליח להתברג לרשימת "עשרת הנמכרים" לצד בשמים עם ותק של כמה שנים על המדף.בנוסף, הבחירה בג'וליה רוברטס בתור "הפנים של הבושם" ממש לא מקרית. ממש כמו הפרזנטורית שלו, גם הבושם הזה חוצה את כל הגילאים: הוא אופנתי אך לא טרנדי, מתקתק אך לא יותר מדי, שופע חום ושמחה (כמו החיוך המפורסם של רוברטס), ומתאים לכל הנשים שעדיין נהנות מערב רגוע מול סרט וידאו רומנטי. עדיף כמובן בכיכובה של רוברטס.הבושם מתאים לשעות היום – הוא לא חזק מאוד, ובעל מתיקות עדינה.

 

 

ברייט קריסטל (Bright Crystal)

 

ברייט קריסטל מבית ורסאצ'ה יצא לפני יותר מ-6 שנים, ועדיין נחשב לאחד המצליחים בעולם. הריח שלו הוא אחד האהובים ביותר על המעצבת, דונטלה ורסאצ'ה, שהצליחה לאצור את ניחוח הורדים שלו, לכדי בושם.

 

מדובר באחד הבשמים הכי רענניםברשימה, והכי חמצמץ למרות שהוא לא לימוני, אלא בעל מתיקות עדינה. גם בקבוק הקריסטל היפה, שנראה כמו תכשיט בפני עצמו, מעיד על הנשים שרוכשות אותו, ומאבזרות את עצמן לא רק בריח חדש, אלא בתדמית שלמה.

 

ז'אדור (J'adore)

 

 

בושם מבית דיור, המעוצב לפי צורת גוף האישה וההשראה לצוואר הבקבוק מגיעה משבטי המאסי באפריקה. לז'אדור יש מספר ניחוחות שונים, מהעוצמתי והעמוק ועד הקליל, ולכן הוא מתאים לכל הנשים בכל הגילאים, ומכל שכבות האוכלוסייה. כל אחת יכולה למצוא ביטוי לסגנון שלה בבושם הזה.

 

כמו ברייט קריסטל, גם הניחוח של ז'אדור הוא קליל יותר ופחות מתוק משאר הבשמים ברשימה וניתן גם לבחור באו-דה פרפיום (כבד יותר ונשאר לאורך זמן) או או-דה טואלט (קליל יותר).

 

רבל  (Rebel)

 

 

הבושם רבל (מורדת) של ריהאנה הוא עוד הפתעה במצעדי המכירות. הוא מתאים בעיקר לצעירות שמתחברות למוסיקה של ריהאנה ומחפשות לאמץ לעצמן את התדמית הסקסית והמשוחררת של הזמרת.

 

אין על הנייר סיבה מדוע הבושם הזה הצליח במקומות בהם אחרים נכשלו וניתן להניח כי מדובר אך ורק בקהל של צעירות שהפכו לכוח צרכני מאסיבי, וקונות על פי גחמה או מספר איזכורים בגוגל.למי שרוצה להרגיש צעירה, הבושם הצליח להפוך את האישיות התוססת של הזמרת לניחוח קליל.

 

 

הבשמים שיפתיעו אתכן:

 

ביקשנו מרונית גילר, מנהלת מחלקת הקוסמטיקה של סופר-פארם, סניף דיזינגוף סנטר, להמליץ על שני בשמים שאינם ברשימת "הנמכרים ביותר", אבל שהיא חושבת שהקהל הישראלי חייב להכיר.

 

נרסיסיו רודריגו (For Her)

 

 

"הבושם של מעצב האופנה הקובני נרסיסיו רודריגו לא דומה לשום דבר שהרחתם לפני כן. אמנם הרבה מעצבים מוציאים ניחוח משלהם, אבל בסופו של יום, כולם די נעים על הסקאלה הידועה, מריחים כמו ורסיות שונות לאותו ניחוח, עם שינויים קלים בארומה (חלקם פירותיים יותר, חלקם חמצמצים).

 

בגלל זה בדיוק, הבושם של נרסיסיו רודריגו הוא משהו אחר לגמרי. יש לו ריח חדשני, שעוד לא דומה לשום דבר קיים ולא מזכיר שום דבר. זה בדיוק מסוג הבשמים שכשתעברי ליד מישהו ברחוב, הוא יהיה חייב לשאול אותך איזה סוג בושם זה, כי הוא לא הריח אותו לפני כן".

 

ומילה מאיתנו: מתאים מאוד לנשים מיוחדות, חד פעמיות, שלא אוהבות לחלוק ומנסות להתרחק מ"תופעת העדר".

 

 

קוקו מדמואזל (Coco Mademoiselle)

 

 

"הבושם הצעיר של שאנל הוא במילה אחת – כובש. להבדיל מהריח המוכר והידוע של שאנל 5, שנתפס ככבד מדי ומתוק מדי, המדמואזל כשמו כן הוא, צעיר יותר, קליל יותר, והקסם שלו – הוא מריח טוב על כולן.

 

מי מאיתנו לא מכירה את התרחיש המרגיז הבא: הרחת על מישהי בושם מדהים, שאלת אותה באיזה בושם מדובר, הלכת לקנות אותו וכשהשפרצת על עצמך גילית שהריח שהתקבל בשילוב ריח הגוף שלך, אינו זהה לריח שהרחת על אישה אחרת?

 

בגלל זה קוקו מדמואזל כ"כ מיוחד, משהו בנוסחא שלו גורם לבושם להריח טוב, באופן גורף, על כולן. ויותר מכך, מדובר באחד הבשמים היחידים שגם נשארים איתך לאורך היום".

תגובות (0)
הוסף תגובה