יופי של שינוי: "החיום החלטתי לחזור לחיות"

בנה של זהבה טהרלב (62) נפצע במלחמת לבנון השנייה. הוא הפך למשותק וחייה, כך היא מספרת, השתתקו גם הם. "במלחמת לבנון רון היה מפקד טנק. כל הזמן הוא אמר לי שהכל בסדר. ואז ביום ההוא, לא אשכח לעולם, הייתי במכונית בדרך לטעימות לקראת החתונה של בני האחר, ופתאום טלפון: תגיעי מהר לרמבם. אי אפשר לתאר את ההכחשה שאדם יכול לחיות בה. מה פתאום רמב"ם, הרי הכל בסדר. לא העליתי בדעתי שקרה משהו לבן שלי", היא מספרת.

כשהגיעה זהבה לביה"ח רמבם, ראתה את רון שוכב במיטה עם אינפוזיות והרופא שניגש אליה אמר לה שהבן שלה משותק ולא יילך לעולם. "הסתכלתי עליו ממרום גובהי, הוא היה נמוך ועייף מרוב פצועים, ורציתי להגיד לו 'מי שמך לאלוהים שככה אתה מדבר אליי". הגוף של הבן שלי התרסק והחיים שלי גם. הוא נהיה משותק וכך גם החיים שלי".

היום, בגיל 62, מגיעה זהבה להבנה שהחיים שלה לא נעצרו, וגם חייו של רון לא. היא החליטה להתניע את השינוי בחיים שלה, לחזור לעצמה וגם ולהקים מעגל אמהות לפצועי צה"ל, שיתנו תמיכה ועידוד האחת לשניה. היום היא נפגשת עם אפרת אצ'רקן, מאפרת לייף, כי הגיע הזמן לשינוי. צפו בסרטון

"רון הוא ילד מאוד כריזמטי ומקסים. יש לו תעצומות נפש גדולות והכל אפשרי בעיניו. הוא למד מנהל עסקים וכלכלה וזה רק ההתחלה. יש לו להקת רוק והוא גם מרצה בפני חיילים היום ונוסע לארה"ב למסעות גיוס כספים לצה"ל. הוא עושה דברים מדהימים.  הוא הצליח לשקם את עצמו בכוחות עצמו ואני נשארתי תקועה עם השבר שלי", היא מודה.

 

"מעגל האימהות הוא פרויקט שמחבר אותי אליו, פרויקט אקטיבי שיוציא אותי מהפאסיביות והשתיק שנכנסתי אליהם. אני קוראת לכל מי שמכירה אם של פצוע צה"ל שתרצה לקחת חלק במעגל האמהות הזה, שתיצור איתי קשר. אנחנו יכולות לחזק האחת את השניה".

 

ליצירת קשר www.maagal.org
 

תגובות (0)
הוסף תגובה