טיגון פחות מזיק: 8 טיפים מתזונאית

תמיד מומלץ להעדיף אפייה, צלייה, הקפצה או בישול על פני טיגון, הן משיקולי קלוריות, והן בשל פליטת חלקיקים רעילים הנוצרים כתוצאה מחימום השמן. אבל איך בכל זאת ממזערים את הנזק כשאנחנו מתכננים לצרף לארוחה מאכל מטוגן?

 

זרקו גזר במחבת: בזמן הטיגון כדאי לזרוק במחבת חתיכת גזר שסופחת אליה חלק מאותם "חלקיקים רעילים" המשתחררים בעת הטיגון. בתום הכנת המאכל, מומלץ כמובן לספוג את עודפי השמן באמצעות נייר סופג.

 

עוד ב-Onlife:

 

השתמשו במחבת טובה: לצמצום כמויות השמן הנצרך בטיגון, מומלץ להשתמש בכלים ייעודיים מאיכות טובה. מעבר לכך, קיים בשוק מגוון סירים ומחבתות שנועדו ליצור את אפקט הטיגון, ללא טיגון של ממש.ב

 

בחרו שמן שעבר זיכוך: מומלץ לבחור שמן שעבר זיכוך, מאחר שנקודת העישון שלו תהיה גבוהה יותר לעומת שמן לא מזוכך. שמנים צמחיים בעלי נקודות עישון גבוהות יחסית הם: שמן כותנה ושמן חריע, המצויים מעט בשימוש בשל עלותם הגבוהה. הזולים יותר הם שמן קנולה, שמן זית טהור שהוא מזוכך ושמן סויה.

 

 

טגנו עמוק: חשוב לזכור כי בטיגון עמוק נספג פחות שמן מאשר בטיגון רדוד. חשוב להקפיד על טמפ' טיגון גבוהה, כ-200 מעלות, על מנת לקצר את משך הטיגון, ולמנוע ספיחת שמן מיותרת. גודל המוצר חשוב גם הוא, ככל ששטח הפנים של המאכל גדול יותר, כך הוא יספוג יותר שמן.

 

שימו אלכוהול (כן אלכוהול): מטגנים בצק? ניתן להקטין את ספיגת השמן באמצעות הוספת מעט משקה אלכוהולי (ברנדי, קוניאק, רום) לבצק, כ-2 כפות ל-1 ק"ג קמח. האלכוהול שבבצק הופך בזמן הטיגון לגז, הנוטה להתנדף מהבצק, כך שמרבית השמן המנסה להיספג בבצק, נדחק החוצה.

 

הסתפקו במאכל מטוגן אחד בארוחה: רוצים לאכול קינוח מטוגן? אפו את המנה העיקרית או את התוספת, ואל תטגנו את שתיהן. הגישו לצד הארוחה סלט ירקות עשיר. באופן כזה, בכל זאת תאכלו ארוחה בריאה יותר.

 

 

שלבו ירקות: דרך טובה להעלות את הערך התזונתי של מאכלים מטוגנים כמו לביבות או קציצות, היא לשלב בהן ירקות כגון: דלעת, קישואים, כרישה, כרובית, וכל ירק אחר העולה על דמיונכם.

 

השתמשו בספריי: לטיגון קצר (פנקייק, חביתות, בלינצ'ס), ניתן להשתמש בשמן הארוז בספריי. ההתזה חוסכת בכמות השמן הנצרך. כיום ניתן להשיג בקבוק לספריי שמן המאפשר למלא בתוכו סוג שמן איכותי לפי בחירתנו.

 

מטגנים בצק? לושו אותו זמן רב:ככל שלשים את הבצק, חל שינוי במבנה הכימי שלו וספיגת השמן פוחתת.

תגובות (0)
הוסף תגובה