דיאטה: 12 צעדים להפוך את הבית לבריא יותר

2013 כבר בפתח וזאת הזדמנות נהדרת לעשות שינוי תזונתי עבור כל בני המשפחה .סיכמנו בכמה צעדים פשוטים את הדרך הכי קלה להתחיל שנה חדשה בריאה יותר.

 

1.       סדרו את ארונות המטבח

עשו סדר בארונות המטבח, אולי תמצאו שם שקית של קטנייה מיוחדת שהבטחתם שתנסו? אולי פשוט תראו שיש צורך בריענון.  סדרו את הקטניות והמוצרים בצורה שתוכלו לדעת מה נמצא על המדף בזמן שאתם מבשלים, מה שאתם לא צריכים, שימו בצד ותרמו לאחד מארגוני המזון הרבים הקיימים בארץ.

 

עוד ב-Onlife:

 

 

2.       החליפו קופסאות פלסטיק ישנות

מרבית קופסאות הפלסטיק מכילות את החומר  BPA, חומר אשר זולג למזון שמאוכסן בקופסא ולא מעט מחקרים הוכיחו כי במינונים מסוימים הוא גורם לשינויים הורמונליים. החליפו את הקופסאות, אם זה אפשרי בקופסאות או צנצנות זכוכית. אומנם כבד יותר אבל בריא, הרבה יותר.

 

החליפו את קופסאות הפלסטיק

 

3.       הוציאו את המסכים מאזור האוכל

לא טלוויזיה, לא מחשב, לא טלפון חכם, לא טאבלט: העניקו לכם ולבני המשפחה זמן נקי לאכילה, נקי מהפרעות אלקטרוניות ועשיר באינטראקציה ובשיחות משפחתיות.מסמך של האיחוד האירופי פירט לאחרונה את ההשפעות הבריאותיות הקשות שיש למסכי מדיה על ילדים ובני נוער.יש עוד מחקרים רבים המראים שכשאנו אוכלים מול מסך אנו אוכלים ארוחה שלמה יותר ביום. זה הרבה.

 

4.       הקטינו את הכוסות והצלחות

בשנים האחרונות גדלו כלי המטבח שלנו, וכיוון שאנחנו אוכלים קודם עם העיניים, גודל הצלחת בה אנו אוכלים עשוי לקבוע את כמות המזון שנאכל.כשאנחנו ממלאים צלחת גדולה, נאכל הרבה יותר בהשוואה לארוחה בצלחת בינונית.

 

מנה קטנה על צלחת גדולה. אין באמת דבר כזה

 

גם הכוסות מהוות מוקש: כששותים מכוס נמוכה יש תחושה של שתיה מעוטה, לעומת כוס גבוהה, זאת למרות שבכוסות יש את אותה כמות משקה.את הכוס הנמוכה סביר להניח שנמלא שוב, את הגבוהה לא.

 

5.       הוציאו מהבית מזונות לא בריאים

חטיפים וממתקים זה מאוד טעים, אבל שימרו אותם רק לאירועים מיוחדים. אם הם לא יהיו בארונות המטבח, הילדים לא יאכלו אותם באופן שגרתי.ותרו על צ'יפס, ממתקים, דגני בוקר מלאי סוכר /או צבעי מאכל, משקאות מוגזים ומתוקים ועל חטיפים.

 

6.       למדו לקרוא תוויות מזון

לא מספיק לקחת מהמדף במרכול את המוצרים המתהדרים בתוויות ירוקות ובבריאות. אתם האחראים על בריאות בני המשפחה אז חשוב שתקראו קראו מה הם מכילים.אם יש מרכיב במזון שאתם עומדים לרכוש שאתם לא יודעים מה הוא, פשוט ותרו וחפשו אלטרנטיבה, היא קיימת.

 

7.       תכננו את ארוחות השבוע מראש.

כדי לא לבזבז כסף ולקנות רק מה שצריך, בנו תפריט תקופתי. אפשר לשנות אותו כל שבוע, שבועיים או חודש אבל תפריט כזה יעזור לצמצם הוצאות ולהשקיע את הכסף במוצרים בריאים יותר.

 

8.       הקיפו את עצמכם בפירות וירקות עונתיים

פירות וירקות עשויים להיות הוצאה כבדה, אולם קניה של מוצרים עונתיים תוזיל את עלותם בעשרות אחוזים.אין צורך לקנות תותים או תפוזים בקיץ או ענבים בחורף, שכן הם עולים כמו זהב טהור. מה עוד שלרוב מדובר בפירות ששכבו במקרר חודשים והם מכילים הרבה פחות ערכים תזונתיים. קנו פירות וירקות עונתיים וככה תיהנו מקשת רחבה של סוגים, ממחיר שפוי ומתזונה בריאה ועשירה.

 

הקיפו את עצמכם בפירות וירקות עונתיים

 

9.       הניחו את הפירות במקום נגיש

שימו את הפירות והירקות במקום נגיש, ממש מול העיניים של הילדים.אין הרבה תועלת בקנייה של פירות וירקות והצבתם במעמקי המקרר, אם אף אחד לא מתאמץ לנבור בו: חבל על הכסף ועל המאמץ.שימו אותם על שולחן האוכל בקערה גדולה, ותראו איך הילדים יאכלו מהם יותר. אם בכל זאת יש צורך לאכסון במקרר, שימו את הקערה במדף בגובה העיניים של הילדים, ממש כפי שבסופר מסדרים את הממתקים.

 

10.   העשירו את התפריט במזונות על

לא מעט מזונות נחשבים כבעלי יתרונות תזונתיים מרחקי לכת, והם מכונים "מזונות על": בתוכם קבוצת העלים הירוקים, פטרוזיליה, כוסברה, מנגולד וסלרי. גם אגוזי מלך בעלי יתרונות מיוחדים במיוחד לנשים, בננות, תפוחים, שום, ג'ינג'ר וכורכום והרשימה עוד ארוכה. בדקו עם עצמכם אך אתם מוסיפים את חלקם לתפריט, ובכך מקפיצים בעשרות מונים את היתרונות התזונתיים של הארוחה.

 

11.   בקרו אצל הדייג

לדגים יש יתרונות תזונתיים רבים, ולדגים טריים עוד יותר.החליטו על ביקור שבועי או חודשי אצל הדייג הקרוב, אחד כזה שאתם סומכים עליו שהדגים שלו טריים, זה יותר מחשוב, אפילו קריטי.רעננו את התפריט שלכם בדגים שונים, נסו טעמים חדשים והעשירו את תזונת בני המשפחה ביתרונות שקיימים בדגים.

 

12.   החליפו סנן מים

לקראת השנה החדשה החליפו את מסנני המים בפילטרים השונים בבית, אם אתם לא שותים מים מהברז.אולי שכחתם לאחרונה, אולי דחיתם את ההחלפה, אולי חסכתם: שנה חדשה, סנן חדש, מים נקיים לכל בני המשפחה.

תגובות (0)
הוסף תגובה