אלימות במשפחה בגלל קפה – הפרסומות הכי סקסיסטיות

מי מאיתנו לא חלמה לפחות פעם אחת על האפשרות להיות בזרועותיו של דון דרייפר המסוקס בסדרת המופת מד מן? אווירת שנות ה-50 משרה עלינו לעיתים רומנטיזציה מוגזמת מעט ואנחנו "נזכרים" (לא באמת נזכרים, יותר מדמיינים איך היה יכול להיות) כמה כיף היה בשנות ה-50 הפשוטות. כאמור, לפעמים אנחנו מתרפקים על הנוסטלגיה באופן שקצת חורה למציאות עצמה.

 

למעשה, שנות ה-50 אופיינו בעיקר בשוביניזם וסקסיזם. השנים שלפני המהפכה הגדולה של שנות ה-60, אופיינו בשיעבוד האישה למקומה "הטבעי" בבית, ליתר דיוק במטבח, ובאופן כללי כפחותה לגבר בכל היבט אפשרי. אם היום כששומעים גבר מעיר הערה שוביניסטית, מזעיפים אליו פנים או אומרים לו "איפה אתה חי?", בשנות ה-50 זו לא רק היתה הנורמה, זו היתה דרך החיים המצופה ממשפחה ממוצעת.

 

עוד ב-Onlife:

 

אז רגע לפני שאנחנו מתדלקים את הדלוריאן וחוזרים אחורה בזמן, בואו ניזכר ב-10 סיבות למה ההווה הוא זמן מצוין, למה העבר לא כ"כ מתוק כמו שאנחנו נהנים לחשוב שהוא היה, וכמה התקדמנו בעשורים האחרונים. באתר business pundit אספו 10 פרסומות משנות ה-50 שמדגימות ומגחיכות את המצב כפי שהיה אז. אין מה להגיד, המציאות עולה על כל דמיון:

 

1. Kenwood Chef – פרסומת למותג המיקסרים

 

 

"השף עושה הכל חוץ מלבשל, בשביל זה נוצרו נשים". האמת, אין מה להוסיף על הסלוגן הזה. אגב, שימו לב לציפורניים המטופחות של האישה, לאיפור המלא, ולשיער המסורק בקפידה. בוודאי, כי ככה אנחנו נראות כשאנחנו אופות או מבשלות. מתוקתקות, בלי טיפה של קמח בשום מקום (ועוד על חולצה שחורה). ריאלי.

 

2. Chase &Sanborn Coffee – פרסומת למותג קפה

 

 

גם הפרסומת הזו מדברת בעד עצמה, שלא לומר, איך חשבו על הרעיון שמעודד ומנציח אלימות במשפחה, בגלל טעם תפל של קפה. בהצלחה לקופירייטר שיציע את זה היום לארט דירקטור שלו.

 

 

3. Dacron Leggs – פרסומת למכנסי דקרון

 

 

תחת המשפט "זה נחמד שיש אישה בבית" מוצג גבר דורך על השטיח שהיא למעשה אשתו. כלומר, לקחו את הביטוי "לדרוך על מישהו" והפכו אותו לעובדה. אגב, למי שלא הצליח לקרוא את האותיות הקטנות, כתוב שם "After one look at his Mr. Leggs slacks, she was ready to have him walk all over her” שזה מתרגם ל"אחרי מבט אחד במכנסיים שלו, היא היתה מוכנה לתת לו לדרוך עליה.

 

 

4. Bell & Howell – פרסומת למקרן שקופיות

 

 

מי אמר שלא היה פוטושופ בשנות ה-50? רק תראו את החזה של האישה הזו ותגידו לי שזה לא נעשה בעבודת מחשב. אתם מכירים מישהי שהחזה שלה עומד בצורה כזו? אפילו לחזיית הקונוסים של מדונה לא היתה כזה אפקט. אה, והיא בכלל התכוונה לפרסם את מקרן השקופיות הזה. הגיוני בסה"כ, לא?

 

 

5. Dormeyer – פרסומת למוצרי החשמל של דורמאייר

 

 

"נשים. הסתכלו על המודעה הזו בקפדנות. הקיפו בעיגול את המוצר שאתן רוצות לחגים. הראי אותו לבעלך. אם הוא לא הולך לחנות באופן מיידי – תבכי קצת. לא הרבה, רק קצת. הוא ילך".

 

"בעלים: הסתכלו על המודעה הזו בקפידה, תבחרו איזה מוצר אשתך רוצה. לך קנה לה אותו. לפני שהיא תתחיל לבכות".

 

אין מה להוסיף.

 

 

6. Hoover – פרסומת לשואב האבק של הובר

 

 

עוד פרסומת למתנה לחג עבור אשתך. שימו לב לאישה המאושרת לקבל את שואב האבק של הובר לחג. מדמיינת את הרגע בו תלבש אותו לארוחת ערב חגיגית, תענוד אותו להצגה או תנקה איתו את הבית – ותרגיש טוב לגבי עצמה, כי זו הכוונה במתנה, לא?

 

 

7. Drummond – פרסומת לסוודרים

 

 

קראו את המשפט הראשון: גברים טובים יותר מנשים. מה זה? שלא לדבר על שני הגברים עומדים על מצוק ומחזיקים חבל עליו נתלית אישה. באותיות הקטנות מסופר הסיפור: "בבית, נשים הן מועילות ונעימות, אבל על פסגה של הר, הן די מעיקות. אז אל תגרור אותן לקצה הצוק רק כדי להתהדר בסוודרים של דרמונד".

 

 

8. Lysol – פרסומת למוצרי שטיפה אינטימית לנשים

 

 

הפרסומת של לייזול באה לעזור לאישה המסכנה, שלא הבינה למה בעלה נועל אותה מחוץ לבית/לחדר/לליבו. נחמד שמישהו מסביר שזה בגלל שהריח שלה דוחה, ויש לה אפשרות להשתפר ולהתקלח במוצרים של לייזול.

 

 

9. Mornidine – פרסומת לתרופה נגד בחילות בוקר בהריון

 

 

מאחר ובשנות ה-50 אישה היתה טובה לשני דברים בדיוק – לעשות ילדים ולבשל ארוחת בוקר – כשהיא באמת בהריון וסובלת מבחילות בוקר, זה פוגם ביכולת התפקוד שלה לבצע את משימתה השניה. כמה מרגיז. מזל שמורנידיין מצאה תרופה למטרד הזה שנקרא בחילות, ועכשיו, אשתך יכולה לעמוד על הרגליים ולהכין לך את ארוחת הבוקר שוב. ושב סדר עולם על כנו.

 

 

10. Schlitz – פרסומת למותג הבירה שליץ

 

 

לכאורה, מדובר בפרסומת הכי פחות "נוראית" מתוך העשר, מאחר והבעל לא נוזף או מכה את אשתו על ששרפה את ארוחת הערב, אלא רק מעודד אותה, שלפחות את הבירה היא לא יכולה לשרוף. חבל רק שהתפיסה הזו של נשים כיצורים חסרי יכולת שליטה עצמית, שנכנעות לרגשות שלהן ופורצות בבכי ניסטרי מכל סיבה, מקבלת גושפנקא בדמות הפרסומת.

תגובות (0)
הוסף תגובה