דה וויס: אתם חייבים לנו התנצלות חמורה

בפרק השלישי של דה וויס ישראל ששודר בשבוע שעבר, בחר אחד המתמודדים להציג את עצמו באמצעות סיפור על הטרדה מינית שביצע בג'ניפר לופז כשפגש אותה בעבר: הוא סיפר איך חיבק אותה והפיל את הידיים "בטעות" ונגע לה בכוונה בישבן.

תגובתו המאד מעודדת של המנחה, מיכאל אלוני, היתה להתבדח איתו על הטרדה אפשרית של המנטורית שיושבת בצוות של דה וויס: "אני אזהיר את שרית…כשתחבק אותה, הוא אמר למתמודד.

כמה דקות אחר כך, כשאני עוד המומה ממה שראיתי ושמעתי, אותו מתמודד מדבר עם שרית חדד, ומיכאל אלוני, המנחה, מדווח בהתלהבות: "הוא עושה לה 'ג'יי לו'".

 

תפסו אותי לא מוכנה
אני את הפרק לא המשכתי לראות כי הזעזוע תפס אותי לא מוכנה. הבנתי, בדיעבד, שהמתמודד עלה לאחר מכן לבמה והתקבל לנבחרת של אביב גפן. אני מודה שאני עדיין המומה.

לא ברור לי למה ההפקה החליטה להשאיר את המתמודד בתכנית כשהיא יודעת שמדובר במטרידן, ולמה הקטע הנ"ל שודר בתכנית כנושא לגיטימי לבדיחה. שום תגובה, תהייה, אמירה לא שמענו. התכנית ממשיכה קדימה עם המתמודד המטרידן בנבחרת, כאילו לא קרה שום דבר.

פניתי לרשת ולדה- וויס על הקיר שלהם בפייסבוק. הייתי צריכה לגייס הרבה אנשים להגיב ולייצר כתבות ברשת כדי לזכות ביחד. באתר "חורים ברשת" התקבלה תגובה מרשת שהיא שיא הנפנוף, שאני לא יודעת אם היא מעליבה יותר או מטופשת.

"מייקל ג’ייד הוא מתמודד בדה וויס שעלה לארץ מארה"ב. מייקל סיפר על פגישתו עם הזמרת המפורסמת ג’ניפר לופז,השניים התיידדו במהלך הצילומים ובמהלך הפגישה ביניהם נוצרה התלוצצות משותפת על נושא המפורסם "הביטוח על ישבנה" .במהלך חיבוק הפרידה ביניהם, קרה מצב שידו נגעה בישבנה. הכל נעשה ברוח טובה, גם האופן שמייקל סיפר על כך למיכאל”.

 

כמה שעות לאחר מכן הודבקה התשובה המופלאה הזו בתגובה לפניות שלי בקיר הפייסבוק של רשת ודה וויס, ופניות נוספות לרשת, נענו התעלמות מוחלטת. בינתיים הקמתי גם ארוע פייסבוק, ויותר ויותר אנשים משתפות אותי בתחושותיהם הקשות לגבי הסצנה הקשה הזו.

אז לא, רשת. לא 'קרה מצב'.
המתמודד מודה בעצמו שמדובר בהטרדה מכוונת. מיכאל אלוני המנחה התלוצץ איתו על הטרדה של המנטורית. אתם התעלמתם לגמרי. לאף אחד מאלה, רבותיי, לא קוראים 'קרה מצב'. קוראים לזה מעשה מגונה. ואת אף אחד מאלה אני לא אקבל ברוח טובה.

הטרדה מינית היא לא דבר שניתן להתעלם ממנו או לצפות ממני להשתיק. אנחנו מוקפות בסביבה שמשתיקה, מקטינה, מעודדת את הפוגעים ותוקפת את הקרבנות. הפיכה של הטרדות לבדיחה היא דבר מסוכן, במיוחד בתכנית טלווזיה פופולארית לנוער. ולצפות ממני לקבל הטרדה מינית ברוח טובה, זה חצוף בצורה יוצאת דופן, כמעט כמו להתייחס אליה בעצמך בצורה כזו.

ורק דבר אחרון, רשת, ועצוב לי שאני צריכה להזכיר אותו בכלל: הטרדה מינית היא עבירה על החוק. אז צר לי, אבל אין רוח טובה. יש רוח רעה, עכורה, ואני מצפה להתנצלות מיידית וברורה הן מ'רשת' והן מהמנחה, הבהרה לצופים שהטרדה מינית היא דבר נוראי, ושרשת חלילה לא תומכת במטרידנים או מייצגת אותם בתכניות שלה.

בינתיים אני קוראת לכולן לשלוח תלונה לרשות השניה ולהבהיר לה שהטרדה מינית היא עניין רציני וחמור. ולהצטרף לארוע הפייסבוק שלנו שבו אנו מוחות על ההשתקה!

 

תגובות (0)
הוסף תגובה