איך מסדרים את ארון הבגדים: להפיק את המירב בלי להוציא שקל

נשים רבות מנהלות מערכת יחסים מורכבת עם ארון הבגדים שלהן – מי מאיתנו לא מכירה את הסיטואציה בה היא עומדת מול ארון מפוצץ בבגדים, ועדיין מתוסכלת ומרגישה  שאין לך מה ללבוש?

 

לרוב, זה קורה כיון שהמלתחה שלך אינה מסודרת בצורה יעילה וממוקדת, ולאו  דווקא כי חסרים לך בגדים בארון. להיפך, ככל שיש יותר בגדים בארון – זה רק גורם לנו לבהות בו עוד פרק זמן בלתי מבוטל כל בוקר ולהרגיש מתוסכלות.

 

בשורה התחתונה, רוב הנשים מנצלות משהו כמו 30%-40% מהמלתחה שלהן במקרה הטוב. אז למה למהשיך להעמיס על הארון ולהתבלבל כל פעם מחדש?

 

הרשי לנו לסדר לך קצת את הארון (וגם את החיים), עם 10 טיפים שיעזרו לך לנפות את המלתחה לפי צרכייך המדוייקים, ולפהוך את התארגנות הבוקר לחוויה מהירה, יעילה ואפילו מהנה.

 

1. הכנות לקראת הסידור

יש להכין מראש שתי שקיות גדולות:

 

שקית ראשונה מיועדת להכיל את הבגדים מהם את עומדת להיפרד. את השקית הזו תוכלי להעביר הלאה למכרים או לתרומות.

 

שקית שנייה מיועדת להכיל את הבגדים המיועדים לתיקונים. לכל בגד שיכנס לשקית זו, יצורף פתק קטן בו יצוין התיקון הדרוש.

 

 

2. פינוי זמן

משימת סידור הארון מצריכה הרבה אנרגיות וסבלנות. היא כוללת מדידות רבות המצריכות מאמץ פיזי (תחשבי כמה את מזיעה בתאי הלבשה, ושם את מודדת גג 4 פריטים), לצד החלטות וויתורים סנטימנטלים המצריכים מאמץ נפשי.

 

על כן, בחרי יום רגוע, שאת יודעת שיש לך לפחות כמה שעות להקדיש לנושא. מזג האוויר כמו זה השורר בחוץ בימים אלו הוא אופטימלי לארגון הארון, כי גם ככה קר מדי בכדי לצאת מהבית.

 

תחשבי על כל בגד: האם עדיין לובשת אותו? האם הוא מחמיא?

 

 

3. ניפוי הבגדים

מומלץ לבצע את הליך הניפוי בשלבים, כאשר בכל פעם יש להוציא סוג מסוים של בגדים (חולצות, מכנסיים, שמלות) ולבחון כל פריט בנפרד על פי תדירות שימוש.

 

כל אחת צריכה לשאול את עצמה "מתי הפעם האחרונה שלבשת את הבגד הזה?" אם עברה שנה או יותר, מדובר בנורה אדומה ויש סבירות גבוהה שהפריט הנ"ל מהווה נטל מיותר בארון.

 

ברוב המקרים מספיק למדוד אותו שוב בשביל להיזכר מיד מדוע לא לבשת אותו בשנה האחרונה. פריטים מסוג זה מומלץ להעביר לשקית התרומות כיון אין שום סיבה שימשיכו לתפוס מקום בארון, אבל אין סיבה שהם לא ישמחו נשים אחרות.

 

 

4. בקרת איכות

בחני את מצב הבגדים ועברי על כל פריט בנפרד – אם הצבע דהה, יש כתמים בבתי השחי, התפרים נפרמו, נוצרו חורים ובאופן כללי, הבגד עשה את שלו – זה הזמן להיפרד כידידים. אין מקום לפשרות בעניין, את חייבת להבין כי מגיע לך את הטוב ביותר, אפילו כשמדובר בפיג'מה.

 

אגב: אם מדובר בתיקון קל כמו כפתור או מכפלת פרומה, העבירי את הפריט לשקית התיקונים וכתבי את הבעיה.

 

 

5. התאמה למבנה גוף

מדדי את הפריטים שנשארו בארון לאחר הניפוי הראשוני ובחני מחדש את התאמתם למבנה גופך. כל בגד שאינו מחמיא לגזרתך או תואם את צרכיי מבנה גופך הנוכחי (ולא, הג'ינס של לפני הלידה שאת לא נכנסת אליו כבר 3 שנים, לא נחשב), יועבר לשקית התרומות.

 

עדיף לשים כמה שיותר בגדים על קולבים

 

 

6. התאמה לסגנון חייך

כשאת מסדרת את הארון, עליך להתחשב בסגנונך האישי ובמסר אותו את מעוניינת לשדר. שימי לב לפריטים מתקופות מוקדמות שיתכן וכבר אינם הולמים ומשקפים את סגנון חייך ומעמדך האופנתי הנוכחי. ובמילים אחרות, זה הזמן להיפרד מהחצאית הטוטו הורודה שכל כך אהבת בתיכון או לחילופין המכנסונים הקצרצרים שלבשת אחרי השחרור.

 

 

7. איכות על פני כמות

אסור לפחד להישאר עם מספר מועט של פריטים בארון – האיכות היא מה שחשוב וקובע, לא הכמות.

 

ברגע שהפריטים שנשארו בארון מדוייקים, כלומר, מחמיאים ואיכותיים, הם יספקו את כל צרכייך ויקלו על פעולת הלבוש בכל בוקר (כמובן שאת הבגדים הקבועים צריך "לתבל" עם אקססוריז).

 

 

8. סידור הארון מחדש

דמייני כי המשימה שעומדת בפניך היא לסדר לעצמך חנות קטנה שתגרום לך לקנות בגדים בהתרגשות בכל בוקר מחדש. ליצירת נוחות מרבית, מומלץ למיין ולסדר את הארון על פי שלושה נושאים:

 

# פרטי בסיס – אלו הבגדים שאת נוהגת ללבוש יום יום כגון ג'ינסים, חולצות וכדומה. אותם תסדרי במקום הנגיש ביותר בארון (ולמיין על פי סוגים- מכנסיים, חצאיות, חולצות וכו').

 

# פריטי תחכום –  אלו הבגדים המשלימים לפרטי הבסיס. בגדים בעלי הדפסים, צבעים מיוחדים, וכל פריט זכיר אחר, שאינך נוהגת ללבוש באופן יום יומי. אותם תסדרי במרוכז בחלק אחר בארון ואיתם תשלבי את פרטי הבסיס בכדי לתבל את ההופעה היום יומית.

 

# פרטי ערב – אלו הבגדים אותם את נוהגת ללבוש לאירועים מיוחדים וחגיגיים. אותם אפשר לסדר במקום פחות נגיש בכדי שלא יפריעו לפעולת הלבישה היום יומית.

 

 

כמה זמן לא לבשת את החולצה הזו? אם התשובה "שנה" – לפח

 

 

9. מחלקת התליה

השקיעי בקולבים חדשים ואחידים. לא מדובר בסיפור יקר ואת לא מתארת לעצמך איך זה משנה את כל האסתטיקה והנוחות בתפעול הארון.

 

באופן כללי העדיפי לתלות כמה שיותר פריטים – אם זה מתאפשר, אך אל תעמיסי יותר מפריט אחד על קולב, כיוון שפריטים "מתחבאים" לעולם לא ינוצלו באמת. כמו כן, הקפידי על מרווח מאוורר בין הקולבים.

 

אגב, אותו כנ"ל של סידור הארון מחדש תקף גם במחלקת התליה: יש לסדר את הבגדים לפי רמת הצורך והנגישות שלהם, כלומר את בגדי הערב רכזי בסוף מוט התליה.

 

 

10.  אקססוריז

פרשי את כל האקססוריז שלך במקום נגיש לעין, כך שתמיד תוכלי לראות אותם ולנצלם. אלו ש"יתחבאו" לא ישמשו אותך ועם הזמן תשכחי מקיומם.

 

ההמלצה שלנו היא לקחת לוח שעם ולתלות את התכשיטים ממש כמו בחנות אופנה (ולא לדחוס אותם לתיבת תכשיטים קטנה). גם את הצעיפים והחגורות מומלץ לתלות או לפרוס בצורה ויזואלית ונוחה שתאפשר לך לבחור בכל בוקר בקלות.

 

 

ועכשיו לחלק הכיפי:

בסיום סידור הארון הכיני רשימה מסודרת של פריטים הנחוצים לך למלתחה (בעיקר אם נפרדת מהרבה פרטי בסיס נחוצים) כדי שתוכלי לצאת לקניות השלמה. אם היציאה לקניות אינה מתאפשרת כרגע מסיבות כלכליות או אחרות, שמרי את הרשימה בכדי לבצע את הקניה בצורה מדויקת ולא בזבזנית בעתיד.

תגובות (0)
הוסף תגובה