המדריך השלם לאזרח שקרסה לו מערכת הבריאות

בשבוע האחרון יצאו הודעות שונות מדוברי משרד הבריאות ובתי החולים בישראל, הקוראות לאזרחי המדינה להמנע ככל האפשר מלהגיע לבתי החולים ולמרפאות ברחבי הארץ, עקב חריגה קיצונית בתפוסת המתאשפזים.

 

המצב הקריטי הזה, בו המדינה אינה יכולה לתת מענה לחוליה גם כאשר הם משלמים את שלל המיסים הנדרשים בתוספת שידרוגים, לא קרה עקב פריצתה של מגיפה מסתורית או אירוע ביטחוני רב נפגעים חלילה, אלא פשוט בשל הופעתו הבלתי צפוייה של החורף. כל זאת, עוד בטרם נחתה עלינו חרב הקיצוצים, שהולכת ומסתמנת יותר כגיליוטינה. לא מי הנמנע שהאזרח הנבון ייטיב לעשות אם ישריין לעצמו כבר עכשיו מיטה בבית החולים הקרוב למקום מגוריו, לקראת החורף הבא.

 

עוד ב Onlife:

אבל אני לא באתי לכאן כדי לטעת דה-מורליזציה בעם. הפעם דווקא רציתי לעזור. כמי שנשוי לבת של רופא, אני רואה עצמי אחראי במידה לא מבוטלת לבריאות הציבור, ועל כן אספתי למען הקוראות והקוראים מספר עיצות מחכימות, אשר תעזורנה לכן ולכם לעבור את החורף בשלום ללא כל צורך להגיע לבית החולים ולהעמיס על המערכת הקורסת. כך תוכלי לשרוד בינתיים אבל לא פחות ואף יותר חשוב מכך – להוכיח אחריות אזרחית והשתתפות במאבק הלאומי.

1. הילד משתעל ללא הפסקה כבר שבוע רצוף. מה אעשה?

ראשית, אין כל סיבה להכנס ללחץ. ילדים השתעלו מקדמת דנא. תני לו כוס מים, וספרי לו איך סבא-רבא השתעל כשלקה במלריה בעת ייבוש הביצות – והתגבר. אם השיעול שלו עדיין מפריע לך לישון, שימי אטמי אזניים. בכל מקרה, אל תקחי אותו למיון.

2. הילדה קודחת מחום. מה אעשה?

ראשית, אין כל סיבה להכנס ללחץ. ילדות קודחות מחום אפילו באיסלנד. תני לה כוס מים, והקריאי לה סיפור של אריך קסטנר. שתגיד תודה שיש לה לפחות אמא שתקריא לה סיפור של אריך קסטנר. בכל מקרה, אל תקחי אותה לחדר מיון. ראית מה הולך שם?

 

אין כל סיבה להכנס ללחץ (צילום אילוסטרציה)

 

3. בעלי מרגיש לחץ בחזה ומשיכה ביד שמאל. מה אעשה?

ראשית, אין כל סיבה להכנס ללחץ. זה רק מלחיץ אותו יותר. אחרי הכל, אנשים חוטפים התקפי לב כמו זבובים. השכיבי אותו על הגב, וספרי לו ולעצמך שזה בגלל שהוא אכל משהו לא טוב. אופס, פתאום הוא גם חיוור כמו קיר. כנראה שזה היה משהו ממש לא טוב. בכל אופן, אל תקחי אותו למיון. זה רק ילחיץ אותו (ואת המערכת) יותר.

4. אמי בת ה-80 התחלקה באמבטיה, ועכשיו היא לא מצליחה לקום ומתלוננת על כאבים קשים באיזור האגן. מה אעשה?

ראשית, אין כל סיבה להכנס ללחץ. לאן כבר יש לה לקום בגילה? מלאי לה את האמבטיה במים חמים, והוסיפי קצת שמנים אתריים ותחליב פילינג. תענוג. בבית חולים היא הייתה חולקת עכשיו טוש מים קרים עם 18 חולים אחרים.

5. אחרי שנדבקתי מהילדים, אני סוחבת שפעת קשה כבר איזה שבועיים, אבל לא יכולתי לנוח כי טיפלתי בבעלי ובאמי. בלילה האחרון השיעולים השתדרגו להקאות, כולל דברים שאי אפשר להזכיר בעיתון. מה אעשה?

ראשית, אין כל סיבה להכנס ללחץ. ממילא לא יהיה מי שיתרשם מזה כי כל בני הבית תקועים במיטות שלהם. מאותה סיבה גם אין מי שייקח אותך למיון, ככה שזו בכלל לא אופציה. אז מה בכל זאת עושים? מתקשרים למוקד קופת חולים, ומבקשים לשדרג את כרטיס הפלטינום שלך למגה-אקסטרה-היפר-דופר-סופר-קאליפרג'ליסטיאקספיאלדושי בתוספת של 39.9 ש"ח לשנה בלבד. למה? כי אז פתאום יש מוקדן שעונה לך, ומטפל במהירות, בנימוס וביעילות בבקשתך, ואפילו סולח לך על קולך שנשבר בין שיעולים וחירחורים חנוקים.

"תודה גבירתי. בקשתך נקלטה במערכת והיא תטופל במהירות. יום טוב ולבריאות".

 

אזרחי ישראל מתבקשים לא למות

בעודי כותב שורות אלה, יצאה בקשה מחברת החשמל, הקוראת לציבור להמנע ככל האפשר מחימום הבית כי תחנות הכוח לא עומדות בעומס. איכשהו כבר קצת התרגלנו לבקשות של נותני שירותים, שגובים מאיתנו הרבה מאד כסף, להימנע מלהזדקק להם, וזה לא נראה לנו מספיק מופרך, כמו שזה אמור היה להראות.

 

כפי הנראה, מחר בבוקר תצא קריאה מכיוון חברה קדישא, המפצירה מאזרחי ישראל להשתדל להמנע מלהחזיר נשמתנו לבורא בשלב זה, כי שירותי הקבורה גם הם קורסים. אני באופן אישי מבטיח להשתדל, אבל ללא חימום ורפואה חוששני שנתקשה למלא גם אחר מצווה זו.

תגובות (0)
הוסף תגובה