דיקור סיני נגד סרטן: מחקר חדש

תוצאותיו החיוביות של מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב, הביאו את המכון הלאומי האמריקאי לחקר הסרטן להמליץ על דיקור סיני כטיפול מסייע, לחולי סרטן שמקבלים תרופות מצילות חיים.

 

המחקר שהתפרסם באוקטובר בדק את יעילות הדיקור בטיפול בגלי חום הנגרמים עקב השימוש בתרופה טמוקסיפן בחולות סרטן השד, החוסמת את פעילות ההורמון אסטרוגן של הגוף וגורמת לתופעות דמויות גיל מעבר בעוצמה קשה. במחקר נבדקו ההורמונים בדמן של המטופלות לפני ובמהלך המחקר ונמצא שעל אף שהטיפול בדיקור הפסיק את גלי החום, הוא לא השפיע על האסטרוגן ולכן הוא בטוח לחלוטין. הדיקור יעיל גם לגברים המקבלים טיפול הורמונלי נוגד טסטוסטרון המקובל במקרים של סרטן הערמונית.

 

עוד ב-Onlife:

 

המחקר מצטרף לשורת מחקרים המוכיחים את יעילות הדיקור לטיפול בגלי חום, בבחילות בחוסר תאבון, וביתר תופעות הלוואי של הטיפולים הכימותרפיים. יש הגיון רב במציאת פתרון לא-תרופתי לתופעות הלוואי של התרופות, שכן לא סביר להציע לאדם הסובל מתופעות של תרופה, לטפל בהן באמצעות תרופה נוספת.

 

 

דיקור נגד כולסטרול

לאור הממצאים, אפשר לתעל את השימוש בדיקור גם כדי לסייע למטופלים בתרופות נגד כולסטרול, או במהלך הטיפול בחיידק ההליקובקטר הנעשה על ידי טיפול אנטיביוטי רחב היקף. הטיפול מונע ומקל על תופעות הלוואי של התרופות וכך אפשר להשלים את תוכנית הטיפול התרופתית הנחוצה.

 

חוששת מסרטן? יש ביטוח שדואג לך. ביטוח LADY AIG מעניק לך פיצוי כספי במקרה ואובחנת כחולה בסרטן באיבר נשי – סרטן צוואר הרחם, סרטן השד או סרטן באיברי הרביה. בנוסף, אם אובחנת כחולה בסרטן באיבר נשי, תקבלי פיצוי על ימי אשפוז ותגמולים חודשיים במשך שנה מיום האבחון

 

לפי הרפואה הסינית, מוזרמת אנרגיית צ'י, אנרגיה מחזקת, לאורך מסלולי אנרגיה בגוף, הנקראים מרידיאנים. הדיקור הסיני מסייע להחזיר את האיזון ולחזק את האיברים, בעת שההרמוניה של הגוף משתבשת כמו במקרה של כימותרפיה וקבלת תרופות חוסמות הורמונים. כאשר נבדקה פעולת הדיקור בכלים של רפואה מערבית, נמצא שהוא משפיע על העצבים ומערכת החיסון ומשחרר חומרים נוגדי כאב ונוגדי דלקת.

 

 

הדיקור יעיל למגוון מצבים ומשמש לטיפול במצבים אורטופדיים, בעיות עיכול ונשימה, מחלות עור ודרכי שתן. הדיקור יעיל כטיפול בחרדה, דיכאון והפרעות שינה. כאשר מפנים את היכולת המגוונת לעזרתם של חולי סרטן מתקבל כלי גמיש המסייע לטיפול בקשיים שהמחלה והטיפול בה מציבים. ניתן לסייע להתמודד עם הקושי הרגשי והחרדה, עם תופעות הלוואי השונות של התרופות ועם חוסר האנרגיה וחוסר התיאבון.

 

מדוע עדיף דיקור על כלים אחרים? כלי מצוין נוסף של הרפואה הסינית הוא שימוש בצמחי מרפא. אלא שבחולי סרטן שימוש בתחום זה מחייב זהירות מרובה.  אינטראקציות בין צמחי מרפא לתרופות עדינות ולא נחקרו במלואן. כשחלה תגובה כזו או אחרת במהלך טיפול כימותרפי, עלול להיווצר מצב שהצמח ינטרל את התרופה ויזיק לחולה באופן בלתי הפיך. הדיקור הסיני עדיף, אם כן, כי הוא בטוח לגמרי לשימוש בחולי סרטן.

 

 

איך להימנע מסרטן לפי הרפואה הסינית?

עוד כמה מילים על סרטן ורפואה סינית: על אף ההתקדמות בתחום הטיפול בסרטן, הרפואה הסינית גורסת כי עדיף תמיד למנוע את המחלה, במקום לטפל בה אחרי שכבר התפרצה. לפי חשיבה זו, הרפואה הסינית יעילה ככלי מסייע במניעת סרטן. משרד הבריאות של דנמרק מציין כי סטרסהוא אחד מגורמי הסיכון לסרטן. תזונה לא בריאה אף היא נחשבת כגורם סיכון אם היא מתבססת על מזון מעובד, מטוגן ועתיר צבעי מאכל.

 

מחקרים מעלים קשר בין עודף משקל וסרטן הוושט, הלבלב והמעי הגס, סרטן המעי הגס, סרטן שד בנשים אחרי גיל המעבר, וסוגי סרטן הקשורים ברחם, כליות, בלוטת התריס, וכיס המרה.

 

 

כדי לסייע לגוף להתמודד עם הסיכון לסרטן, מומלץ לאמץ תזונה המבוססת על ירקות, פירות, דגנים, קטניות, אגוזים, מעט בשר ויותר דגים. להעדיף מזון טרי, נקי מכימיקלים, על מזון מהיר ולהפחית במאפים ובשומנים. לעסוק בפעילות ספורטיבית מדי יום ולהפחית את ישיבה מול המחשב בחדרים סגורים, להיחשף לשמש במידה, לעשות הליכות בחוץ, לוותר על עישון ובעיקר לאמץ מחשבות חיוביות ומחזקות ולהימנע מלחץ.

תגובות (0)
הוסף תגובה