לורן מארב: חכמה יותר מאיינשטיין

בשבוע שעבר קרה מקרה שיכול היה לרגש את הקהילה המדעית: קבוצת תלמידי תיכון מאסקס נבחנו, סתם בשביל הכיף, במבחן האינטליגנציה של מנסהMensa, ארגון בינלאומי של אנשים בעלי מנת משכל בתחום 2% העליונים של האוכלוסייה. תלמידה אחת הצליחה להשיג את הציון המדהים של 161 שזה, רק לשם השוואה, גבוה בנקודה אחת מהציון של סטיבן הוקינג, ביל גייטס או אלברט איינשטיין. המשמעות היא להיות באחוז העליון של האנשים החכמים ביותר בעולם.

 

עוד ב-Onlife:

 

במקום שבתי ספר וגופי מחקר יעוטו על לורן מארב בת ה- 16, התלמידה עם הציון הנחשק, כולם מרימים גבות שדווקא היא, בלונדינית עם ציפורניים מלאכותיות וספריי שיזוף, השיגה ציון כזה. בתור מעריצה של הסדרה אין כמו אסקס, מארב מרגישה תורך ליישב את הדיסוננס בין המראה החיצוני שלה והתדמית של נשות אסקס לבין האינטליגנציה הגבוהה שלה.

 

לורן מארב. יותר חכמה מאיינשטיין (צילום: מתוך אינסטגרם)

 

"אוהבת את השיזוף ואת הציפורניים המלאכותיות"

"אני בלונדינית, אני שמה מייק אפ ואני יוצאת. אני אוהבת את השיזוף ואת הציפורניים המלאכותיות שלי", אמרה מארב, תלמידה מצטיינת שמתלבטת בין לימודי ארכיטקטורה בקיימברידג' לבין חלום להיות שחקנית. "אני אוהבת לגור באסקס ושמחה על כך שאולי אצליח להראות לאנשים שלא כולנו טיפשיות ובלונדיניות".

 

 על אף ציוניה הטובים, נראה שאף אחד מהמורים של לורן מארב לא הצליח להבחין בתבונה שלה. "כל המורים שלה ניגשים אליה ואומרים לה שלא היה להם מושג כמה היא אינטליגנטית", מספרת אמה של לורן, סו. "לורן בלונדינית, אבל היא הצליחה לנער את התדמית שדבקה בנשות אסקס, כאילו כולן טיפשות".

 

זה מעניין, איך אפילו הנערה הנבונה הזאת, שמסוגלת מצד אחד להתגאות בשיערה הבלונדיני ולא להתנצל עליו, עדיין עושה בראש את החיבור בין בלונד לטיפשות, ומרגישה צורך לתקן את הרושם שנוצר על נשות אסקס בסדרה, ובאופן כללי על נשים בלונדיניות.

 

בלונדיניות עדיין צריכות להוכיח שהן לא טיפשות

 

נשים שמתעסקות במראה: טיפשות

יש מקום לתהות למה אנחנו כל כך אוהבים סדרות על נשים טיפשיות שעסוקות רק במראה שלהן, ולמה חלק גדול כל כך מהתכנים שאנחנו מקבלים על המסך הקטן עסוקים בהנצחת סטריאוטיפים מהזן הנחות ביותר. ואז אולי ללכת צעד אחד קדימה ולתהות למה נשים שמתעסקות במראה שלהן נתפסות מלכתחילה כטיפשות.

 

כלומר, יש איזה מן מלכוד שקשה לחמוק ממנו: מצד אחד, על אישה להתעסק במראה שלה, הוא הקלף הכי חשוב שלה והיא חייבת להראות טוב. מצד שני, אישה שמתעסקת במראה שלה ומצליחה להראות טוב נתפסת כטיפשה ושטחית. וכשכבר מגיעה נערה כזאת, יוצאת דופן בכל מדד אפשרי, עיקר הדיון נסוב סביב הדיסוננס בין המראה שלה ליכולות שלה, והיא אמורה לשבת ולהסביר את האוקסימורון המופלא שטובי המוחות לא יכולים לעכל: בלונדינית ויותר חכמה מאיינשטיין.

 

 

יש סיכוי סביר ביותר שזאת לא הפעם הראשונה ובוודאי שלא האחרונה שמישהו הולך לזלזל באינטליגנציה של לורן מארב בגלל המראה שלה. מצד שני, יש סיכוי סביר ביותר שאם מישהי תוכל להתמודד עם זה – זאת היא. כלומר, כמה כבר אפשר להקטין נערה שבסופו של יום, חכמה יותר כמעט מכולנו?

 

ציונים של מפורסמים אחרים במבחן הזה:

צ'ארלס דיקנס 180

ד"ר דייויד ליוינגסטון 170

צ'אלרס דארווין 165

סטיבן הוקינג 160

קוונטין טרנטינו 160

ביל גייטס 160

שרון סטון 154

ביל קלינטון 145

שאקירה 140

ג'ון פ. קנדי 119

אנדי וורהול 86

תגובות (0)
הוסף תגובה