יופי של שינוי: "לא אכפת לי למות, אבל למות רזה"

אביבה אשוש, בת 49, היתה במצב של תת תזונה בעקבות הבולימיה הקשה בה חלתה. היא הקיאה 60 פעמים ביום, כמעט אחרי כל שלוק מים, והיתה מוכנה לסכן את חייה – הגם שהיו לה ילדים קטנים – ובלבד שתישאר רזה.

 

"לא היה אכפת לי למות, אבל למות רזה. זה היה ה'אני מאמין' שלי. הייתי אובססיבית ולא הבנתי שיש סכנה ממשית לחיי. לא אהבתי את עצמי, לא אהבתי את מה שאני רואה במראה, לא אהבתי בעצמי שום דבר".

 

כיום, לאחר שמצאה דרך בריאה לבטא את עצמה, ביצירה ובפיסול, היא מבינה כיצד היא יכולה לאהוב את עצמה, בלי קשר למראה החיצוני, ולקבל את עצמה בזכות מה שהיא ומה שהיא נותנת בחזרה לחברה. צפו באביבה פוגשת את אפרת אצ'רקן, מאפרת לייף מבית סופר-פארם:;מאז הלידה הראשונה של הילדה שלי, העליתי במשקל. כל הריון גרר עוד 20 קילו ואז עוד 30 קילו, שנשארו ולא הצליחו לרדת" מספרת אביבה על התקופה המסתכלת בחייה, "הגעתי למשקל מאד גבוה, ניסיתי את כל הדיאטות האפשריות, כל מה שהיה בשוק, והפתרון האחרון שלי היה ניתוח".

 

על הניתוח שעברה, ושינה את חייה, היא מספרת: "עברתי ניתוח קיצר קיבה שהסתבך וגרם לי להוריד 90 קילו, אבל הגעתי למצב של תת-תזונה. המשקל שלי עמד על 49 קילו והפכתי להיות בולימית. הקאתי כמעט 60 פעמים ביום. באמת, כל מה שהכנסתי לפה, אפילו אם זה היה שלוק מים, הייתי חייבת להקיא".

 

אביבה בתקופה "הרזה" שלה

 

אביבה מבינה כיום, שהיא היתה חולה באמת ובתמים. "נראיתי כמו שלד וחשבתי שאני רזה ויפה. הייתי היחידה שחשבה שאני יפה. בסביבה אמרו לי שאני נראית נורא, חולה ממש, ולי זה נראה מדהים. עצם העובדה שיכולתי ללבוש מה שרציתי, שמלות שהיו בגדר פנטזיה עד אז, פשוט לא ראיתי מסביב".

 

"כשבעלי מצא תחביב חדש, הרגשתי נבגדת. הרגשתי מתוסכלת, חשבתי שהוא לא נמצא בבית, כדי לא להיות איתי. הגענו לייעוץ זוגי, והמטפלת הציעה לי למצוא תחביב במקום לחכות לבעלי שיחזור הביתה. והדבר הכי קרוב לזה באותו זמן, היה חוג פיסול שכונתי. אז התחלתי לפסל".

 

הפסלים של אביבה. כל הדמויות – מלאות

 

"היום אני חוגגת שבע שנים של פיסול ואני מדריכה ומלמדת אנשים. הפיסול הביא אותי למקום בו אני אוהבת את עצמי ואת מי שמשתקפת מולי במראה. הפיסול הסב את תשומת הלב שלי מהשנאה העצמית למראה, לאהבה עצמית של היצירה, וכיום אני מתעסקת פחות במראה החיצוני ומאושרת ממה שאני עושה".

 

באופן אירוני, כל הפסלים של אביבה מציגים דמויות של נשים מלאות. כשהיא נשאלת על זה, אביבה מודה "אני מתה על אנשים מלאים, אני הכי מתחברת לדמויות שמנות".

תגובות (0)
הוסף תגובה