יוגורט: איזה יוגורט בריא יותר? דירוג אונלייף

על מדפי הסופרים עומדים אינספור סוגי יוגורט, באחוזי שומן שונים, מעיזים, כבשים או באפלו. עומדות מבולבלות? נעשה קצת סדר בעניין:נתחיל מהשאלה הטריוויאלית ביותר: האם יש הבדל מבחינה בריאותית בין יוגורט לבין מוצרי חלב אחרים? כמו כל מוצרי החלב, גם היוגורטים תורמים לגוף חלבונים וסידן.

 

ההבדל הוא שהיוגורט נוצר בתסיסת חיידקים טובים, האחראים להרבה יתרונות :גורמים לכך שהיוגורט קל לעיכול ומתאים למי שרגיש למוצרי חלב, מחזקים את המערכת החיסונית, מפחיתים סיכון לסרטן המעי הגס, ועוזרים לפעילות המעיים.הם גם תורמים להפחתת נפיחות בבטן, ועוזרים לשיפור ברמות הכולסטרול.

 

עוד ב-Onlife:

 

צריכת יוגורטים על בסיס יומיומי יכולה לתרום לבריאות, אבל מי שאוכל יוגורט מדי פעם, לא יכול לצפות לניסים. הכמות המשמעותית .בין כל מוצרי החלב, יוגורטים הכי בריאים, אבל צריך לשים לב לתוספות פצפוצים ושוקולדים – שם כבר יש הרבה סוכרים, ולפעמים קלוריות כמו בארוחת ערב.בחלק מהיוגורטים יש חומרים משמרים או תוספים, והם כבר פחות עדיפים.

 

 

היוגורט הבריא ביותר

הכי קרוב לשטרודל: גביניות תפוח עץ ווניל ב-5 דקות

כל הבית יתמלא ניחוחות של שטרודל, בלי שתצטרכו להתאמץ למשך יותר מ-5 דקות. מתכון טעים ומתוק שמחמם את הלב לגביניות מפנקות

לכתבה המלאה

תמיד עדיף יוגורט לבן רגיל.היוגורטים בטעמי פירות נחשבים לבריאים, אבל יש בהם תוספת של כ-2 כפיות סוכר בגביע.  מי שרוצה לחסוך את המתיקות ובוחר ביוגורטים במתיקות מעודנת צריך לזכור שגם באלו יש בין כפית לשתי כפיות סוכר .פחות מומלצים יוגורטים שמכילים יותר סוכר ופחות חלבון וסידן, או שיש בהם חומרים משמרים ומעכבי חמצון.

 

ביוגורטים עם 0% שומן בטעמים מתוקים אין סוכר, ויש בהם פחות מחצי מהקלוריות משאר היוגורטים. החיסרון הבריאותי הוא הממתיקים המלאכותיים שנמצאים בהם, בעיקר אספרטיים שנחשב מסרטן ופוגע במוח.

 

היוגורטים העדיפים:

שטראוס: אקטיביה טבעי 0%

שומרון: יוגורט של פעם 3%

טרה: יוגורט טבעי 1.5%

תנובה: יופלה דיאט 0%

חוות הבפלו: יוגורט בפלו 1.5%

משק צוריאל: יוגורט עיזים 1.5%

 

מקום שני:

יוגורטים במתיקות מעודנת

יוגורטים בטעמי פירות 1.5%

 

מקום שלישי:

יופלה מוס יוגורט עם פירות בתחתית 3%

יופלה יוגורט עם פצפוצי שוקולד 3.4%

דנונה 0% ריבת חלב

 

מיתוס: חייבים לאכול יוגורט עם שומן

קיים מיתוס שגורס שמיוגורטים דלי שומן לא נספג סידן. אמנם לספיגת סידן דרוש ויטמין D, שנמצא רק בשומן החלב, ונמצא בכמות גדולה במוצרי חלב שיש בהם יותר שומן.אבל יש בגוף ויטמין D גם ממקורות אחרים כמו ביצים ודגים, והוא נוצר גם בהשפעת השמש, כך שהוא לא חייב להיות בתוך היוגורט.

 

גבינות יוגורט הן גבינה שמעורבבת עם יוגורט, ולכן אמורות להיות בריאות יותר – כי יש בהן גם את היתרונות של היוגורט. אבל בעוד יוגורטים אוכלים בגביעים שלמים של מאות גרמים, ובמקרה של הגבינה – רוב האנשים לא אוכלים קופסה אלא מסתפקים במריחה על הלחם.  בכמויות הקטנות האלו – קשה להרגיש את היתרון.

 

 

האם מעדני חלב הם תחליף טוב ליוגורט?

מעדני חלב הם תחליף פחות טוב, כי ברוב המעדנים יש פחות חלבון וסידן, בלי היתרונות של חיידקי היוגורט. במעדנים המתוקים לא מעט סוכר וקלוריות, אבל בסופו של דבר, פחות מממתקים או עוגות, כך שאם אוכלים אותם במקום חטיפים, מרוויחים כמות יפה של חלבון וסידן, וכנשנוש המעדנים בהחלט עדיפים.

 

לא כדאי לתת מעדן כזה באופן קבוע במקום ארוחה, כמו ארוחת בוקר, גם כדי לא להתרגל רק לטעם מתוק, וגם כי כארוחה חסרים בה מרכיבים כמו ויטמינים וסיבים. מעדנים מסוימים מגיעים ל-270 קלוריות, יותר מארוחה של כריך עם גבינה, ביצה וסלט. במעדנים עם קצפת ותוספות זה מגיע ל-5 כפיות סוכר ויותר.

 

 

כשמדובר בילדים עם עודף משקל, אפשר לתת מעדני דיאט, אבל במקרים אחרים עדיף להימנע מנזקי הממתיקים המלאכותיים .במעדן ממוצע יש בדרך כלל פחות סידן מכוס חלב או פרוסת גבינה צהובה. כדי לקבל את כמות הסידן המומלצת צריך 4 מוצרי חלב ליום, אם אחד מהם מתוק – זה סביר.

 

הערך הבריאותי הכי גבוה קיים במעדנים על בסיס גבינה. פחות מומלצים מעדנים עם קצפת כי יש בהם יותר שומן וסוכר ופחות חלבון וסידן .הרבה חושבים שמעדנים בטעם שוקולד פחות מומלצים, אבל למרות שיש בקקאו חומרים שמפחיתים את ספיגת הסידן, במוצרי החלב הכמות זניחה, וגם ממעדני שוקולד נספג סידן.

תגובות (0)
הוסף תגובה