דאב מאמינים ביופי אמיתי

החזון של Dove הינו יצירת עולם בו כל אישה מכירה ביופייה ע"י הרחבת התפיסה הסטריאוטיפית של היופי. בתוך כך, אחת המשימות החברתיות של המותג היא לסייע לנערות להשתחרר מהמרדף אחר אידיאל היופי המצומצם, שאינו בר השגה ולסייע להן להעלות את הערכתן העצמית, בכדי שיוכלו לממש את מלוא הפוטנציאל הטמון. כך יוכלו ליהנות מהמסע המופלא של ההתבגרות – ולגלות את היופי הפנימי שלהן.

 

 

בכל אישה טמון הפוטנציאל להיראות ולהרגיש במיטבה

 

המותג חרט על דגלו לעורר דיון אודות הגדרת היופי המצומצמת ולעורר שינוי חברתי אמיתי בנושא. בשנת 2004 הקים את קרןDove העולמית למען חיזוק הדימוי העצמי, הפועלת כיום בכ-40 מדינות ובהן ישראל. מטרת הקרן להוביל לשינוי באמצעות חינוך ולהעניק לנוער את הכלים הדרושים לפיתוח הערכה ודימוי עצמי חיוביים. Doveישראל הצטרפה למשימה העולמית ויזמה את תכנית "בעד עצמי".

 

Dove– מסייעת לך לחשוף את היופי האמיתי שבך.

"בעד עצמי" – תכנית לעידוד הדימוי העצמי בקרב בני נוער

 

בעידן המודרני, אנו מוצפים בגירויים, מסרים, ומראות התורמים ליצירת אשליה של אידיאל יופי בלתי ניתן להשגה. אשליה זו, בעיקר בקרב בני הנוערעלולה להוביללפיתוח הערכה עצמית נמוכה ואף בהמשך לפגיעה במימוש הפוטנציאל הטמון בהם כמבוגרים.

 

מחקר בינלאומי שערכה Dove בקרב נערות, חשף כי 6 מתוך 10 נמנעות מפעילויות חברתיות רק מפני שאינן אוהבות את המראה שלהן, רק 11% מגדירות את עצמן כיפות ו- 72% מהנערות חוות לחץ עצום להיות יפות.

 

החזון של Dove הנו יצירת עולם בו כל אישה מכירה ביופייה ע"י הרחבת התפיסה הסטריאוטיפית של היופי.

 

המותג חרט על דגלו לעורר דיון אודות הגדרת היופי ולעורר שינוי חברתי אמיתי בנושא.

בשנת 2044 הקים את קרן Dove העולמית למען חיזוק הדימוי העצמי, הפועלת כיום בכ-40 מדינות ובהן ישראל.

 

מטרת הקרן להוביל לשינוי באמצעות חינוך ולהעניק לנוער את הכלים הדרושים לפיתוח הערכה ודימוי עצמי חיוביים.

 

Dove ישראל הצטרפה למשימה העולמית ויזמה את תכנית "בעד עצמי".

 

 

 

הרחבת התפיסות והעמדות החיוביות הקשורות לדמוי העצמי

תוכנית "בעד עצמי" הינה תכנית חינוכית, חווייתית והסברתית, המתמקדת בהרחבת התפיסות והעמדות החיוביות הקשורות לדימוי העצמי, הערכה עצמית, דימוי גוף ודימוי אידיאלי באמצעות פעילויות שונות.

 

התוכנית מבחינה בין יופי חיצוני ופנימי, הדומה והשונה וממה הוא מושפע: השפעה של נורמות חברתיות, סטריאוטיפים ומיתוסים בסביבה ובמדיה.

 

הרעיון המרכזי בתכנית הוא לסייע לבני הנוער להפעיל חשיבה ביקורתית על מה משפיע על הדימוי העצמי ואיך נבנית ההערכה העצמית.

 

התכנית נכתבה על ידי צוות מקצועי המומחה בנושאים הקשורים בדימוי עצמי ובעבודה עם בני נוער ברשות פרופ' מוריה גולן – מפתחת וחוקרת תוכניות קליניות בתחום הטיפול והמניעה של בעיות משקל ודימוי גוף, חוקרת ומרצה במכללה האקדמית תל חי ובאוניברסיטה העברית ודר' טוביה זקהם- פסיכיאטר מומחה לילדים ונוער. החלקים החווייתיים בתכנית פותחו ע"י אגף הנוער במוזיאון ישראל.

 

"בעד עצמי" כוללת 8 מפגשים. המפגשים הם חווייתיים וכוללים תכנים, חלקם ורבליים וחלקת אומנותיים, על מנת להפנימם בצורה מעמיקה.

 

 

 

Dove  ישראל הצטרפה למשימה העולמית ויזמה את תכנית "בעד עצמי"

 

מטרות התכנית:

לחשוף את בני הנוער למידע הקשור לדימוי עצמי ודימוי גוף.

לדון בגורמים שמשפיעים על דימוי גוף, דימוי עצמי והערכה עצמית.

קידום סביבה ידידותית ליצירת דימוי חיובי.

לעודד דיאלוג פתוח ושאלת שאלות על דימוי גוף ודימוי עצמי.

לספק כלים ומיומנויות לדיאלוג מיטיב על דימוי הגוף והדימוי העצמי.

 

תכנית "בעד עצמי" עוברת במספר מסגרות חינוכיות ברחבי הארץ, החל משנת 2009 ונגעה עד היום באלפי בני נוער.

 

הניסיון והמחקר מוכיחים כי התכנית מקנה לבני הנוער כלים מתאימים לחיזוק ההערכה העצמית שלהם ומאפשרת להם נקודת מבט רחבה ומיטיבה על עצמם.

 

התכנית עובדת!
התכנית הוכחה מחקרית כתורמת לעידוד הדימוי העצמי בקרב בני נוער.

במטרה לבחון את מידת האפקטיביות שלתוכנית "בעד עצמי", לוותה התכנית במחקר אקדמי, בראשות פרופ' מוריה גולן ובסקר באמצעות חברת TNS, אשר בדקו את השינוי בעמדות בני הנוער בעקבות התכנית. תוצאותיו הצביעו על היענות גבוהה לתכני התוכנית ואופן העברתה: למעלה מ-90% מהנערים והנערות אשר עברו את התכנית הביעו אהדה כלפי התכנית וימליצו עליה. כמו כן, הראו תוצאותיו שיפור מובהק בדימוי העצמי והפחתה במרדף אחר רזון.

 

התכנית תרמה להפחתה בדאגה ביחס לדימוי הגוף, להפחתה ברצון לשינוי המראה וברצון להידמות לדמויות טלוויזיה ופרסומות, להפחתה במושפעות מהדעה של האחרים כמו גם להפחתת המושפעות מן התקשורת ביחס לרצון לשנות את העצמי והפחתת המרדף אחר רזון.

תגובות (0)
הוסף תגובה