דיאטה: 6 מאכלים שיגרמו לכם להיות רעבים יותר

מכירים את הפתגם הגורס ש"עם האוכל בא התיאבון "?מסתבר שיש דברים שעושים לנו לחשק לאכול, מקשים על הדיאטה, ובאופן כללי להוביל לצריכת קלוריות גבוהה יותר.להלן הדברים שצריך להיזהר מהם:

 

מסטיקים

לחלק מאתנו הלעיסה הבלתי פוסקת פותרת את הצורך שיהיה "משהו בפה" כל היום, לפעמים גם הכנסת מסטיק לפה במקום עוגייה או נשנוש חוסכת קלוריות, אבל מבחינה פיסיולוגית המצב שונה: תנועות הלעיסה מפעילות מנגנונים הגורמים להפרשת חומצות עיכול בתוך הקיבה.לכאורה, באופן טבעי, כשלועסים, בדרך כלל גם בולעים אותו. פרט למסטיקים ועד להמצאתם, את כל המזונות שאנו לועסים – אנחנו גם בולעים.

 

עוד ב-Onlife:

 

הקיבה מכינה עצמה למזון שאמור להגיע אחרי לעיסתו, ומפרישה חומצות. כשיגיע המזון, יתחיל העיכול.במקרה של המסטיקים, אנחנו לועסים ולא בולעים, וחומצות הקיבה גורמות לגירויי הקיבה ולתחושת רעב.

 

 

אם אתם זקוקים ללעיסה, או שהמסטיק נותן מענה לצורך במשהו בפה – יתכן שהיתרון גדול מהחיסרון, אבל לשאר האנשים מומלץ לשים לב אם המסטיק גורם לרעב להופיע מהר יותר. במקרה כזה רצוי להיגמל.

 

שוקולד

למה אכילת שוקולד עושה חשק לעוד שוקולד? ההתמכרות לשוקולד לא הוכחה, ולא נמצא לה הסבר משכנע. בשוקולד אין חומרים כימיים ממכרים, ובכל זאת רבים מאוד האנשים (ובעיקר נשים) שטוענים שהם פשוטו כמשמעו – מכורים לשוקולד בכל צורותיו, לא יכולים בלעדיו, ולא מוכנים להסתפק בשום תחליף מתוק אחר.

 

מחקרים מראים שהשוקולד תורם לעליה בסרוטונין במוח, מחקרים אחרים מסבירים שהמרקם החלק הנמס והשומני של השוקולד הוא הנדיר בין המזונות, אבל יש עוד משהו שחשוב לשים לב אליוהסוכר.אכילת שוקולד מקפיצה את רמות הסוכר בדם, מה שגורר את הגוף להפריש כמות עצומה של אינסולין.אינסולין זה מפנה במהירות גבוהה את הסוכר מן הדם אל תוך תאי הגוף, מה שגורם לצניחה מהירה של רמות הסוכר בדם.המוח מרגיש כמה סוכר יש בדם ומתרגם את המידע הזה לאנרגיה.

 

 

כשיש סוכר יש אנרגיה, ואין צורך לאכול, וכשאין סוכר, כמו במכונית כשאין דלק, נדלקת נורה המאותתת על צורך בתדלוק.גם בגוף: מתעוררות תחושות רעב, לפעמים רעידות בכפות הידיים, לפעמים כאבי רעב בקיבה, או כאבי ראש.כחצי שעה לאחר אכילת שוקולד על קיבה ריקה, מופיעות תחושות רעב אלו, בעוצמה גבוהה יותר מאשר לפני אכילתו.במקרה זה, אם פונים לאכילת שוקולד נוסף – המעגל יחזור על עצמו.השוקולד גורם לחשק לעוד שוקולד, ולתחושת רעב.

 

ממתיקים מלאכותיים

הממתיקים המלאכותיים אינם מכילים קלוריות ואינם גורמים להשמנה, אבל במחקר שנערך לאחרונה נבדקו שתי קבוצות של חולדות, בשני כלובים שונים.בכלוב הראשון ניזונו החולדות במזון חולדות רגיל, ובכלוב השני – מזון שהכיל סוכרזית.לאחר מספר שבועות גילו את התוצאה המפתיעה הבאה:החולדות עם המזון שהכיל סוכרזית הפכו לשמנות, לעומת החולדות בכלוב עם המזון הרגיל שנשארו במשקל תקין.כיצד זה יתכן?

 

הטעם המתוק גרם לתאבון יתר ולאכילת כמויות גדולות יותר.שימו לב: לא חשוב אם מדובר בסוכר או בממתיקים מלאכותיים, טעם מתוק גורם לצורך בעוד מתוק.סוכר גורם לכך בעוצמה גבוהה, אבל גם הממתיקים.שתיה מתוקה דיאטטית, מעדני חלב דיאטטיים וגם עוגות ועוגיות ללא סוכר, מגבירים את הרעב.

 

פלפל חריף

רבים מרגישים שמאכלים חריפים מגבירים את החשק לאכול ואת התיאבון, וגם "סוחבים" אחריהם לחם, ובאמת תחושת הצריבה במערכת העיכול גורמת לצורך לנטרל אותה על ידי מאכלים "סופגים".גירוי דפנות מערכת העיכול בעקבות הפלפל הצ'ילי, או מאכלים המכילים אותו בכמות מורגשת, כמו רוטב צ'ילי מתוק, סחוג ואפילו בחלק גדול מן החמוצים – גורם לתחושת רעב מדומה, ובצורך לשתות או לאכול. המשיכה המידית היא ללחם, אבל למי שרוצה לחסוך קצת קלוריות – גם מים יכולים להיות פתרון מתאים.

 

 

יין וקפה

למרות כל יתרונות נוגדי החמצון ביין, המפחיתים סיכון למחלות לב, סרטן ושבץ מוחי, ולמרות שגם בקפה נמצאו חומרים כאלו, שעוזרים לזיכרון ומשפרים את יכולת השרירים לפני פעילות גופנית.לשני משקאות אלו יש השפעה נוספת: הם מחלישים את השריר הסוגר את הקיבה, הנמצא בין הוושט לקיבה ודואג שהחומצות לא יעלו למעלה ולא יחזרו לכיוון הפה, אבל כששריר טבעתי זה נחלש – עולות החומצות ויש צרבת.

 

גם בקפה וביין יש חומרים שמחלישים את השריר הזה, וגורמים לצרבת.הצרבת בפני עצמה גורמת להרבה אנשים צורך באכילה, בעיקר מאכלים שירפדו את הקיבה.הנטייה היא לשקדים, שאכן סופחים חומצה, קרקרים, בייגלה או צנימים עוזרים במידה גבוהה, אבל כדי למנוע צבירת קלוריות, כדאי לנסות מים.

 

 

עולש

בדרך כלל משקאות הצ'יקוריה מבוססים על צמח שנקרא עולש. אין בו קפאין ולכן לעיתים הוא משמש להכנת שתיה חמה כתחליף בריא לקפה.כדאי לדעת – בעבר השתמשו בעולש כצמח מרפא המשמש להגברת התיאבון באנשים שלא רצוי לאכול וסבלו מחיוניות נמוכה.לכל מי שמשתמש בתחליף קפה כזה, כדאי לבדוק על עצמו האם הוא באמת "סובל" מתיאבון גדול יותר מאז שהתחיל לצרוך את המוצרים הללו.

 

טבליות ויטמינים

עקב השימוש הנרחב והבלתי אחראי לעיתים בתוספי ויטמינים, כדאי לשים לב:חסר גדול בוויטמינים, בעיקר ויטמינים מקבוצה B, גורם לירידה בתיאבון, ותוספת של מולטי-ויטמין יכולה לעזור בטיפול במקרים מסוימים.ומאידך – צריכת עודפים גדולים של ויטמינים (בתוספים וטבליות) עלולה להגביר את התיאבון.

תגובות (0)
הוסף תגובה