קמפיין אופנה חדש מציג ספורטאית קטועת רגל ודוגמנית במידה 46

חברת האופנה הבריטית דבנהם (Debenhams), יצאה בקמפיין אופנה חדש שמעורר רעש ותשומת לב ברחבי העולם וקורא תיגר על מוסכמות היופי הרגילות, ומציג מגוון גדול של נשים בקמפיין, שלא עונות על הנורמות החברתיות הרגילות של בתי אופנה בסדר גודל של דבנהאם.

 

בין הדוגמניות שמככבות בקמפיין החדש, נמצאת סטפני ריד, ספורטאית פראולימפית בריטית, קטועת רגל שמתחרה בקפיצות לרוחק (ואף זכתה במדליית כסף במשחקים בלונדון 2012). הדוגמנית ג'אדה סזר (Jada Sezer), דוגמנית בגדי ים שמתהדרת במידה 18 (46 ישראלית), דוגמנית פטיט (שהגובה שלה הוא מטר וחצי), שלוש דוגמניות שחצו את גיל ה-40, אחת שמתקרבת ל-70, ועוד נשים בכל הגילאים, הגדלים והגוונים.

 

משמאל: הספורטאית הפראולימפית סטפני ריד. מימין: מקסין, דוגמנית בת 44. מתוך הקמפיין של חב' דבנהם

 

משמאל, טס, דוגמנית שמתנשאת לגובה של מטר וחצי בלבד, מדגמנת בגד ים לצד ג'אדה סזר (מימין), דוגמנית מידה 46. מתוך הקמפיין של חב' דבנהם

 

דבנהם ידועים כמי שלא אוהבים לדבוק בכללים: כבר בשנת 2010, החברה היתה לאחת הראשונות שאסרו על שימוש בפוטושופ בקמפייני האופנה שלה, והיו בין הראשונים שהכניסו בובות פלאס סייז לחלונות הראווה שלהן.

 

בקמפיין החדש, דבנהם לוקחת את האג'נדה החברתית שלה לרמה חדשה לגמרי, נגד "רודנות הדימוי העצמי" ומפנה את הגב לנורמות היופי השכיחות בעולם הפירסום, בניסיון לגרום לאנשים להבין כי יופי בא בכל הגדלים, בכל הצורות ובכל המידות.

 

מחברת דבנהם נמסר כי "הם יהיו מאושרים אם חברות אופנה אחרות ילכו בעקבותיהם ויגרמו ליותר אנשים להרגיש בנוח עם הגוף שלהם", כך לפי אד ווטסון, מנהל יחסי הציבור של החברה. "על מנת להציג מגוון רחב ככל האפשר של מידות, דבנהם בחרה בדוגמניות שיעוררו השראה לא רק במראה שלהן, אלא גם באישיות יוצאת הדופן שלהן".

 

משמאל, קלי נוקס, הזוכה בתחרות britain's Missing Top Model (הגירסא הבריטית של תכנית הריאליטי "הטופ מודל הבאה" לנשים עם מוגבלויות), ומימין פיומנה, דוגמנית מידה 46 שרוצה להיות הדוגמנית השחורה הראשונה של בריטניה לפלאס סייז. מתוך הקמפיין של חב' דבנהם

 

הספורטאית הפראולימפית סטפני ריד. מתוך הקמפיין של חב' דבנהם

 

ניתן להסתכל על הקמפיין של חברת דבנהם כקוריוז, כצעד שנועד למשוך תשומת לב ותו לא, אבל אם שמים לרגע את הציניות בצד, ואפילו בלי להתעלם מהעובדה שהקמפיין אכן זכה לתהודה עולמית, האם לא באמת עדיף שקמפיינים מסוג זה, שמפארים שוני ויופי על כל צורותיו, יזכו לפירסום נרחב ככל האפשר על פני קמפיינים שבבסיסם פוגעים בדימוי העצמי של כל צעירה שמסתכלת עליהם?

 

בין אם בניסיון לעורר רעש בלבד ובין אם הם באמת ובתמים מאמינים בקמפיין החדש, דבנהם עושה צעד נוסף ומשמעותי לשינוי התפיסה של המושג יופי בעולם, צעד קטן להם, צעד גדול לאנושות.

תגובות (0)
הוסף תגובה