זוכי מוצר השנה: מה מיוחד במאפה פילו משפחתי?

יעל ברזילי-צברי, בת 43 נשואה ואם לשלושה, היא מנהלת השיווק של המותגים 'מאמא עוף' ו'מעדנות'. את דרכה המקצועית החלה לאחר שסיימה תואר ראשון במנהל עסקים ושיווק, השתלבה כתקציבאית במשרד פרסום קטן והתקדמה לתפקיד של סופרווייזרית. לאחר מכן עברה לעבוד כמנהלת מותג בחברת מוצרי צריכה ובהמשך הפכה שם למנהלת שיווק. משם הדרך לתנובה הייתה קצרה והוצע לה התפקיד של מנהלת השיווק של המותג 'מאמא-עוף'. כעבור ארבע שנים, בעקבות שינויים בחברה, קיבלה ברזילי-צברי גם את השיווק של מותג המאפים 'מעדנות'. "נוספה לי עבודה והצוות לא הוכפל, אבל הוא גדל", היא מספרת בראיון במשרדה.

 

 

עוד ב Onlife:

יעל ברזילי-צברי מעידה על עצמה שהיא חובבת בצקים ושניצלים, ורואה את עצמה כלקוחה טבעית של מוצרי החברה. "אני לגמרי האימא שמג'נגלת בין בית ועבודה, ומרגישה מאוד נוח  להיעזר במוצרים שמקצרים את הדרך ועושים חיים קלים יותר, אבל מבלי להתפשר על האיכות".

 

את הפרס גרפה על "מאפה פילו משפחתי" של 'מעדנות'. לפני כחצי שנה יצאה חברת 'מעדנות' במוצר חדש, מאפה פילו משפחתי בטעם ביתי, עם מליות בטעמים שונים: בשר, עוף ותפוחי אדמה. על המוצר הזה הם זכו בפרס מוצר השנה. עד שנת 2009 שלט בתחום הבצקים הקפואים בארץ בצק העלים (המבוסס על 4 קטגוריות עיקריות: פיצות, מאפים אתניים, בורקסים ובצקים גולמיים), שהינו שומני מאוד ומבוסס על מרגרינה. את מגמת נטישת הצרכנים מיהרו לזהות ב'מעדנות', מספרת ברזילי-צברי, והצליחו לבלום אותה על ידי הכנסת בצק הפילו, השומני פחות, אל שוק הבצקים הקפואים. "היינו הראשונים שיצאנו עם בצק פילו, המבוסס על קמח, מים ושמן קנולה ויצרנו מהפך בשוק", היא אומרת.

 

מאפה פילו של מעדנות (צילום: יח"צ)

 

איך הגיעה המחשבה על המוצר – מאפה הפילו המשפחתי?
"המוצרים שלנו שלטו בעיקר בארוחות המשפחתיות של שבת בבוקר ורצינו להציע עוד מוצר, טעים  ומשפחתי. עשינו מחקר וראינו שכולם מכירים את "רולדת הבשר". אמנם בשמות שונים, תלוי מה המוצא המשפחתי, אבל זה נמצא בכל בית. רצינו להציע לצרכן מוצר ביתי וטעים, שמתאים גם לאירוח, בלי ההתעסקות הסיזיפית של הכנת הבצק, המילוי ועוד".

מה, בעצם, חדשני במוצר?
"בעולם הבורקסים מדובר בעיקר בגודל. זה מאפה משפחתי, שמתאים מאוד לאירוח. מעבר לזה, החדשנות היא בשימוש בפילו ברולדה הביתית כתחליף לבצק עלים – פחות שמן וללא שומן טראנס, וכמובן האופציה של המליות השונות: בשר, עוף או תפוחי אדמה".

מי המתחרים העיקרים שלכם?
"לאף אחת מהמתחרות אין מוצר כזה או דומה, וזה לא משהו שנמכר במאפיות וקונדיטוריות, כך שהתחרות היא בעצם מול המטבח הביתי".

המוצר אינו זול (33-38 שקל). איך מתמודדים מול הצרכנים החדשים, המודעים כל כך, בעידן שאחרי המחאה החברתית?
"יש חשיבה על הנושא, אבל אין חשש. אנחנו רוצים להעניק ערך לצרכן, זו לא סיסמה. אנחנו מעניקים מוצר טוב ואיכותי, טעים ומזין עם אחוז מלית גבוה – לא רק בצק ומעט מילוי – אנחנו לא עובדים על הצרכן. המחיר הוא ריאלי והוגן עבור הצרכן. אם עושים את החשבון של כמה עולה להכין לבד, מבלי לקחת בחשבון את הזמן, רואים שהפער לא גדול כלל".

 

מה ה"אני מאמין" שלך כמנהלת?
"לתת מקום מכובד ומשמעותי לעובד תחתיי. לאפשר לו עצמאות ומרחב בתפקיד שלו. חשוב לי להוביל, לתת קו מנחה ולהתוות דרך, אבל גם שתהיה לעובד תחושה שיש לו ממי ללמוד, והוא נשכר. רמת הדרישות שלי היא די גבוהה. אני חושבת שבסופו של דבר, מי שעובד איתי נהנה, לומד וגם מתקדם".

את מאמינה שיש הבדל בין ניהול גברי לניהול נשי?
"לנשים יש יתרון בכך שהאינטליגנציה הרגשית שלהן לרוב מאוד מפותחת, וזה עוזר מאוד, גם בחיים וגם בניהול.מנגד, עצם היותן נשים מקשה עליהן בטיפוס במעלה ההיררכיה. יש רמת ציפיות מאישה וגם תפיסות קדומות לגביה. למשל, אישה קרייריסטית ושאפתנית נתפסת לרוב כקשה וקשוחה, לעומת גבר, שתכונות כאלו יזקפו לזכותו. אני יכולה לומר שדווקא בתנובה יש  בדרג הניהולי הרבה נשים שמתקדמות מאוד יפה".

איפה את רואה את עצמך מקצועית עוד חמש שנים?
"צומחת ומתפתחת בתאגיד תנובה".

תגובות (0)
הוסף תגובה